Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

AMD přináší podporu OpenCL 1.2 renderingu pro Blender 2.78 či vyšší

Jedno jestli to budete provozovat na CPU či GPU, stačí prostá podpora OpenCL 1.2 a můžete nově „blenderovat“ za pomoci tohoto akcelerovaného rozhraní, díky AMD.

Nový plugin je k dispozici i pro Solidworks a stejně tak lze modely snadno importovat do Unreal Enginu. Každopádně nejzajímavější je tak nějak ten Blender, jelikož má tak nějak nejpříznivější cenovou politiku, že.

Plugin Radeon ProRender je k dispozici pro Blender 2.78 a vyšší, a to jak na Windows, tak na Linuxu. Tento OpenCL renderer používá raytracing, postaven je na AMD technologii Radeon Rays. Sluší se doplnit, že ProRender je k dispozici také pro programy 3ds Max a Maya, SolidWorks a Blender se připojují po úspěšně završené beta fázi vývoje.

Nijak přitom neřeší, na jakém hardwaru běží (narozdíl třeba od ... ehm ... CUDA, že), takže pokud máte PC schopné provozovat OpenCL 1.2 na CPU i GPU (klidně třeba Intel a Nvidia), plugin Radeon ProRender by měl být použitelný (dejte kdyžtak vědět v diskusi, já to na Celeronu s IGP moc ověřovat nechci :-). Je zde plně integrovaný viewport, takže je plně akcelerované i vlastní zobrazení při práci, více pohledů kamer, DOF, motion blur, podpora tvorby VR, světla, HDRI atd.

Zdroje: 

AMD

David Ježek

Dlouholetý zdejší redaktor (2005-2017), příznivec open-source rád píšící i o ne-IT tématech. Odpůrce sw patentů a omezování občanských svobod ve prospěch korporací. Fanoušek Asimova, Kinga, Feynmana, Sudka, 70mm filmu, sf/vf filmu, Fomapanu 400, starých dobrých her, 99% čokolády, indické kuchyně, domácího kváskového chleba a řady dalších věcí.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku AMD přináší podporu OpenCL 1.2 renderingu pro Blender 2.78 či vyšší

Úterý, 4 Červenec 2017 - 20:40 | Gath G | Můžu, ale nejsem zodpovědný za to, že AMD neví,...
Úterý, 4 Červenec 2017 - 20:20 | Mastafa | Hele, chytroline, když už tady machrujes,...
Úterý, 4 Červenec 2017 - 20:18 | Gath G | Takže na n-tý pokus jim to už vyšlo? Resp. brzy...
Úterý, 4 Červenec 2017 - 19:46 | VCR33 | http://developer.amd.com/tools-and-sdks/radeon-...
Úterý, 4 Červenec 2017 - 17:24 | Gath G | Nebuďte směšný. Již léta se v diskusích (včetně...
Úterý, 4 Červenec 2017 - 17:10 | Gath G | Co se tak často nevidí jsou lidé s povědomím o...
Úterý, 4 Červenec 2017 - 10:47 | rathanuviel | Jinak děkuji za ujasnění některých zkratek a...
Úterý, 4 Červenec 2017 - 10:43 | rathanuviel | Tu poslední větu bych nechal vytesat nad každou...
Úterý, 4 Červenec 2017 - 09:29 | VCR33 | Přijde Vám to důstojné, když na jasné argumenty...
Úterý, 4 Červenec 2017 - 08:38 | Gath G | Samozřejme; kde je podpora SPIR-V? Že 2.0 je...

Zobrazit diskusi