AMD přináší podporu OpenCL 1.2 renderingu pro Blender 2.78 či vyšší
Nový plugin je k dispozici i pro Solidworks a stejně tak lze modely snadno importovat do Unreal Enginu. Každopádně nejzajímavější je tak nějak ten Blender, jelikož má tak nějak nejpříznivější cenovou politiku, že.
Plugin Radeon ProRender je k dispozici pro Blender 2.78 a vyšší, a to jak na Windows, tak na Linuxu. Tento OpenCL renderer používá raytracing, postaven je na AMD technologii Radeon Rays. Sluší se doplnit, že ProRender je k dispozici také pro programy 3ds Max a Maya, SolidWorks a Blender se připojují po úspěšně završené beta fázi vývoje.
Nijak přitom neřeší, na jakém hardwaru běží (narozdíl třeba od ... ehm ... CUDA, že), takže pokud máte PC schopné provozovat OpenCL 1.2 na CPU i GPU (klidně třeba Intel a Nvidia), plugin Radeon ProRender by měl být použitelný (dejte kdyžtak vědět v diskusi, já to na Celeronu s IGP moc ověřovat nechci :-). Je zde plně integrovaný viewport, takže je plně akcelerované i vlastní zobrazení při práci, více pohledů kamer, DOF, motion blur, podpora tvorby VR, světla, HDRI atd.
- Ke stažení: Radeon ProRender for Blender (aktuálně verze 1.2.0)
AMD