Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD přináší podporu OpenCL 1.2 renderingu pro Blender 2.78 či vyšší

Ještě dodávám, že na pluginy je odkazováno i přímo ze stránek AMD ke kartě AMD Vega Frontier Edition. Také není pravděpodobné, že dosud publikované testy vegy FE byly provedeny právě s těmito pluginy.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No taky doufám, že podpora OpenCL 2.x v hardwaru AMD přijde dříve než v roce 2028. ;)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

September 25, 2014: AMD releases Catalyst 14.41 RC1, which includes an OpenCL 2.0 driver
February 17, 2017: Nvidia begins evaluation support of OpenCL 2.0 with driver 378.66

zdroj Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/OpenCL#OpenCL_2.0

Nějaké další otázky?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejme; kde je podpora SPIR-V? Že 2.0 je podporované snad novinka není. (A když jsme u toho, co se stalo s HSAIL?)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Přijde Vám to důstojné, když na jasné argumenty použijete úhybný manévr ke SPIR-V? Jen abyste si zajistil, že na AMD zůstane stín nějaké nedokonalosti? Protože většina čtenářů nenavštíví stránky WIKI a Khronosu?
Pro ostatní SPIR-V je část specifikace OPENCL 2.1.a 2.2 a VULCANU. AMD se podílí a podílelo na vývoji. To že stojí z velké části za vznikem Vulcanu si snad ještě všichni vzpomenou.
Pro studijní typy odkazy:
https://www.khronos.org/spir
https://www.khronos.org/registry/spir-v/#extensions
Zkusme vést diskuse tak aby si jejich čtenáři odnesli neco více než pocit ze dvou individuí poměřujících si pindíky :-)

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Tu poslední větu bych nechal vytesat nad každou diskuzi!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jinak děkuji za ujasnění některých zkratek a uvedení zdrojů, to se jen tak nevidí.
Bohužel, co je vidět častěji, jsou argumentační klamy, v tomto případě u pana Gath G je to "Úhybný manévr" (https://cs.wikipedia.org/wiki/Argumenta%C4%8Dn%C3%AD_klam#.C3.9Ahybn.C3....)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Co se tak často nevidí jsou lidé s povědomím o tématu. Pokud si o tom něco zjistíte, dojde vám, že moje otázka je zcela logická a nic klamného na ní není.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Hele, chytroline, když už tady machrujes, vygooglit si sám odpověď i s patřičnými odkazy nedovedeš? Pak by ses tu nemusel blbě ptát a dělat machra a chytrolína.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Můžu, ale nejsem zodpovědný za to, že AMD neví, co vlastně chce dělat a každý rok se to matoucím způsobem mění. Což pro programovací rozhraní a knihovny není zrovna dobrá vizitka. Možná to nevadí třeba pro hry a jiné věci s krátkou spotřební lhůtou, ale mně zajímají spíš věci s dlouhodobou životností. Díky nim třeba ještě dnes mohu používat Maximu (kdysi Macsymu), jejíž vývoj započal v kolem roku 1968 (matematika se přeci v čase nemění; maximálně tak o ní víme s postupujícím časem více). Snad není nepochopitelné, že se zdráhám psát sám pro sebe věci, co za tři roky nebudou fungovat. Nemám tolik osobního času, abych se věnoval neperspektivním věcem. Prozatím to tedy vypadá, že Vulkan nabídne v tomto směru největší stabilitu, obzvláště pokud mezijazyk bude součástí specifikace a pokud Vulkan jako takový je skutečně zamýšlen jako plnohodnotný nástupce "industrial-strength" OpenGL. Samozřejmě dobrá věc je, že použitím shodného rozhraní a mezijazyka pro "kreslení" i výpočty je omezena redundance toho, co se člověk musí naučit.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nebuďte směšný. Již léta se v diskusích (včetně zdejších, což si jistě můžete dohledat, je to koneckonců veřejný materiál) ptám, kdy se objeví nějaký rozumně dostupný hardware podporující nějaký rozumný mezijazyk pro GPGPU. Před třemi lety to vypadalo, že AMD dotáhne HSAIL na Kaveri a spol., a ono prd. Teď, v roce 2017, to vypadá, že díky podpoře výpočtů ve Vulkanu bude prvním takovým standardem SPIR-V na Vulkanu, a to jen díky tomu, že AMD nic jiného nezbyde (a dost možná ani nVidii, pokud se z toho nějak chytře nevyvleče nějakou částečnou a tudíž nepoužitelnou podporou nebo tak nějak). Jenže SPIR-V v OpenCL 2.x (2.1, 2.2 apod.) tu už mělo být. Takže moje několik let stará otázka nadále přetrvává a navzdory vašim dojmům od ní nijak neuhýbám (leda, že bych už tři roky uhýbal do stejného směru a touhle dobou byl už někde v Austrálii :)): kdy bude možné koupit normální hardware, pro který budou rozumné ovladače umožňující nějakým (jakýmkoli - HSA, OpenCL 2.x, Vulkan) podporovaným způsobem "šoupat" do toho hardwaru binární kód v nějakém otevřeném formátu a spouštět ho, aby z toho profitovaly třeba kompilátory pro specializované a náročné úlohy? Jestli máte pocit, že neschopnost AMD dokončit HSAIL za čtyři roky je "stín nějaké nedokonalosti", který vrhám já, tak nevím... Každý hardware je tak dobrý, jak dobrý je pro něj software, a zatím je ta situace docela tragická.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

http://developer.amd.com/tools-and-sdks/radeon-open-compute-platform/
ROCm driver je ohlášen k vydání na 29.7. 2017 pro VEGU FE.

Na to se dá říct už jenom, že za to jistě nesou vinu ti ruští hackeři.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže na n-tý pokus jim to už vyšlo? Resp. brzy vyjde? Protože obrázky HSA už do paměti mám vryté roky. (Přitom by mi úplně stačilo standardizované rozhraní, nemusí to být nic speciálního - tohle vypadá spíš jako odpověď AMD na CUDU nebo jako implementační platforma *pod* OpenCL. Kdo bude podporovat GCN kód mimo AMD? Není pro mě perspektivnější věnovat se SPIR backendu místo GCN backendu? A znamená ROCm, že se AMD vzdala HSAIL formátu a vynucuje GCN kód?)

[EDIT: Aha, takže vývoj kolem ROCm skutečně v podstatě znamená, že kdysi perspektivní plány AMD na flexibilní architekturu se sdílenou pamětí (zero-copy execution) a heterogenními SoC včetně specializovaných bloků s voláním funkcí pomocí AQL paketů jsou v tahu a stala se z toho druhá CUDA včetně mezikódu, který se bude každých pár let měnit, takže z těch pro mě zajímavých věcí skutečně zbývá už jen SPIR-V na Vulkanu a OpenCL, s tím, že možná na úrovni driveru to může (ale nemusí) sedět nad ROCm.]

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A Cinema4D furt nic?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ProRender byl ohlášen a ano, AMD s Maxonem poměrně úzce spolupracuje a také jej využilo (například Glena Johnsona) u prezentací. Jenže Maxon má jisté cykly, které jsou svázané na Siggraph. Chytřejší tedy budete po tomto eventu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.