AMD Project ReSX zvyšuje herní výkon a snižuje latence
Project ReSX, kdy zkratka znamená Radeon eSports Experience (pokud byste se divili, proč je ze zkratky vypuštěné to „E“, zkuste si to napsat i s ním), vznikl před neupřesněným počtem měsíců a jeho primárním cílem byly specifické optimalizace pro hry kategorie eSports. Nešlo pouze o snahu získání pár FPS navrch, jak je u optimalizací obvyklé, ale AMD se pokusila zaměřit na všechny prvky, které mohou vést k jak zvýšení výkonu, tak zároveň ke zkrácení odezvy.
Výsledek kombinace vlastních optimalizací i spolupráce s vývojáři zahrnula do ovladače Radeon Software 18.3.1. Rozdíly oproti ovladači 17.12.1 shrnuje v níže uvedeném slajdu:
Na Radeonu RX 580 (Polaris) dosahují v Overwatch o 3 % vyššího výkonu a v Dota 2 pak 6% zrychlení. Podstatnější pak je 2, respektive 7% zlepšení časů snímků a o 4 a 8 % kratší odezvy (čas mezi kliknutím myši a zobrazením důsledku kliknutí na monitoru).
Tato iniciativa měla nakonec i pozitivní dopad na PlayerUnknown's BattleGround, který patří tak trochu do jiného soudku. V tomto případě stoupl výkon o příjemných 11 % (což lze přeložit zhruba i tak, že majitelům Radeonu RX 570 posouvá výkon téměř na původní úroveň Radeonu RX 580 a majitelům Radeonu RX 480 nad úroveň OC modelů Radeonu RX 580). Časy snímků pak snižuje o 9 %.
Mějte se ale na pozoru, ovladače 18.3.1 obsahují bug popsaný jako:
A random system hang may be experienced after extended periods of use on system configurations using 12 GPU's for compute workloads.
Takže pokud náhodou na systému s 12 grafickými kartami provozujete dlouhodobou výpočetní zátěž, můžete náhodně dojít k nestabilitě ;-).