Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD spolupracuje s Intelem a Nvidií na rozšíření podpory Smart Access Memory

Takže chápu dobře že AMD postupně dokopalo Microsoft k úpravám na task scheduleru a teď natlačilo Intel/Nvidii k tomu, aby se softwarovou cestou, kterou se do teď nikdo neobtěžoval použít, všem navýšila FPS? o.O co to tam dělá za kokosy? A najednou všichni...jóó tohle, to by jsme vlasně mohli umět taky, jenom je jednodušší prodat dražší a výkonnější produkt než se crcat se softwarem pffffff.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

tak MS ujíždí vlak s Windows už dlouho, nestíhá nebo spíš nechce, už nechce ten vlak táhnout jako první, stačí se podívat na DirectX vs Mantle, scheduler, raytracing, SAM a určitě mnoho dalších věcí, takhle to vypadá, že je jenom otázka času kdy přejdou na linux kernel, jenom musí přijít jak linux pořádně znásilnit, aby mohli dlouhodobě rejžovat na svých službách a lidi nemohli jednoduše zmigrovat na ubuntu

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Tak on k tomu MS směřuje dlouhodobě. Víc je to vidětr od chvíle, kdy "offici" jsou v mračnu, nastavení Windows se přenáší ze stroje na stroj taky přes oblaky a dříve "multiplaformní" dotNet znamenalo vícero platforem Windows a dnes je to i Linux, MacOs, Android...
Kdyby mi ještě před 3 lety někdo řekl, že pro prgání na RPi nebudu muset umět Python, ale vystačím s C#, asi bych mu moc nevěřil :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak Mono na ARMech snad běhá už nějakou dobu, nebo ne?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

kvoli spetnej kompatibilite nikdy neprejdu na linux kernel

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

stačí když ty starý apky budou běhat v kontejnerech nebo to pro ně bude ošetřený jinak, se koukni na apple ten je schopnej během 10 let zahodit skoro všechno 2x myslíš, že novej MS se bude crcat s nějakou kompabitilitou dos programů?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Presť na linux kernel znamená, že Win32 API prestane fungovať, takže to nebudú len DOS programy, ale 99% programov. Ale s použitím napr. Wine by to šlo emulovať...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Mně v Linuxu funguje Win32 API v pohodě. Mimochodem WINE je i pro ne-x86 platformy (Hangover spojuje WINE a QEMU, abys mohl používat Windows software i na dalších architekturách, aktuálně ARM a POWER). Pro MS by to bylo dost v pohodě, protože to nejtěžší na WINE je zjistit informace, co která systémová knihovna dělá (reverse engineering). Tohle má Windows vyřešené tím, že prostě použije existující .dll (podobně jako v dřívějších dobách se neúplná free implementace .dll v Linuxu, když nějaký program na ní padal, řešila jejím zkopírováním ze skutečného Windows).

Mimochodem MS už pracuje na prolnutí Windows a Linux filesystému, aby Linux ve WSL mohl pracovat s root oddílem (aka C: se složkou WINDOWS). To je slušný základ, aby Win a Linux programy nainstalované obojí v C:\Program Files šly spouštět vedle sebe. Pak jen "prohodit" ten Host OS pod tím.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"... jenom musí přijít jak linux pořádně znásilnit, aby mohli dlouhodobě rejžovat na svých službách ..."

Jednoduché: WPbLaaS (Windows Powered by Linux as a Service). Podpora, ovladače, nastavení, už. profil, data a aplikace v paušálem placeném čmoudu. Samozřejmě všechno kvůli lepšímu "user experience" a bezpečnosti. UI a grafika může být licencované umělecké dílo Microsoftu.

Fantazii se meze nekladou!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ms prejde na linux kernel.

To je taky blabol keyoard fedora warriora az to boli.

a) ne
b) s linuxom sa teraz prida koli Azure
c) ked uz nieco tak bsd koli bsd licencii ne tej gpt kravovine
d) ne

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

každé procento výkonu navíc "zdarma" je plus, je vidět, že si chtěli přihřát víc polívčičku a stačí jeden tweet od nvidie a je jde to samo

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Pekny, ze na tom spolupracuji s Intelem, ale hlavne at to koukaji rozbehat na Ryzenech 3000 a deskach X470/B450!!!
Ikdyz teda prinos ve vetsine her 0%, ale koukal jsem, ze to v jedne hre prineslo 10% navic. Otazka je proc ve 20 hrach nic a pak jedna hra tolik?

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Nevím kam jsi koukal, ale průměrně 2-3 procenta, Hitman 0%, Forza 10%. Nejde o to jak moc to je ale že to jde. Představ si, že jsi programátor nejrozšířenějšího OS na světě, se*eš se s implementací nějaké fajnové fičury která zvýší rychlost a nerozvrtá při tom půlku systému a on...on to nikdo nepoužívá. No to bych do toho přinejlepším jenom praštil.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Njn, ze je Microsoft brzda vsichni vime a nenadelame s tim nic. Na druhou stranu, jestli to je soucasti specifikace PCIe3.0, jak nekde psali, tak nechapu, proc s tim prisli az ted. (Samozrejme AMD ma uznani, ze s tim prisli aspon ted, ostatni by tu moznost asi ignorovali nadale.)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Protože když tomu OS "hází klacky pod nohy" a navíc to pojede pouze v 64 bitech, tak se udělá, až když se to hodí víc. Ostatně je to taková "nice to have" fíčura. To je to, co si programátoři prgají, když chtějí udělat radost sami sobě. Na to v korporátech moc času není. Zato se občůrá nějaký problém "dirty hackem", protože něco ne a ne a ne a šéf se ptá už 3× denně, jestli a kdy už jo. Tak pak holt se to obejde jinak, jako "už to jde, ale chtělo by to"... "Tak snad příště, termín už hoří"...

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jako jo, tohle se zdá, že je teď tak trochu konkureční výhoda AMD, že tam (nejen) programátoři dostali volnou ruku a management to jen směruje správným směrem.

Jestli jim to vydrží, to se uvidí.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ono to nemusí být jen o výkonu v hrách.
Oblast výpočtů na grafikách často vyžaduje kontinuální toky dat mezi CPU a GPU, tady by nárůst výkonu mohl být viditelnější.
A navíc je to oblast, kde výkonu není nikdy dost.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

trocha OT: nereferencí zítra bude málo

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

díky

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

...samá grafika, takže opět trochu k CPU - AMD Precision Boost Overdrive 2:
https://www.tomshardware.com/news/amd-introduces-precision-boost-overdri...

PS: Trochu srovnání - CPU Gaming Hierarchy
https://www.tomshardware.com/reviews/cpu-hierarchy,4312.html

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No lol to srovnání, Intel fail i přes snahy mnoha trolů :)
Best gaming CPUs - prvních 6 míst AMD Ryzen.
https://www.tomshardware.com/reviews/best-cpus,3986.html

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>Jak již v říjnu potvrdil zástupce AMD, je implementace technologie snazší pod
>Linuxem, kde je podpora pro resizable BAR implementovaná dlouhodobě a
>nejspíš způsobem, který je jednodušší využít. V důsledku toho již tehdy
>plánovala společnost rozšířit podporu Smart Access Memory v Linuxu nejen na
>Radeony RX 6000, Ryzen 5000 a čipsety 500.

Perex begin :
Ono to ide aj bez BAR AMD zdvihlo výkon RX 6800XT od vydania o 7,6% na 99% RTX3080

a RX6800 má výkon vyšší o 26% ako v deň vydania

Ešte pár update-ov a bude Radeon RX6800 v GNU/ Linux lepšia aj ako RTX 3090 :))

:Perex End

Radeon RX 6800 Series Performance Comes Out Even Faster With Newest Linux Code
on 23 November 2020

the Radeon RX 6800 XT is now 7.6% faster than the original launch-day results with just the open-source driver progress since the second half of October when testing began.

For the geometric mean that also puts the Radeon RX 6800 XT on the fully open-source driver at 99% the speed of the GeForce RTX 3080 on its proprietary graphics driver stack.

The Radeon RX 6800 (non-XT) performance is in even better shape thanks to the last minute Mesa work: the RX 6800 is 26% faster than the open-source driver stack from a few weeks ago due to the last minute CU calculation fix and other Mesa work.
https://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=rx6800-more-performa...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak za tohle AMD VELKÉ +, protože dokopat akrtel Microsoft, Intel, Nvidia k tomu aby se zvýšil výkon bez tahání peněz z peněženek je prostě super. Jasně trotli jako Obrmaier a Redmarx přínos nikdy neuznají, ale reálně to přínos má, jinak by se do toho nikdo nepouštěl.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Nevim, proc se tu navazis do me, kdyz jsem tu pritom uz psal, ze ve 20 testovanych hrach prinos 0%, v jedne 10%. To znamena, vyuziti ted hned slabe, vyuziti do budoucna mozno i zasadni, musi to ale vyvojari zacit pouzivat a pocitat s tim uz pri vyvoji her.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Lenže to je iba zapnujtím technológie a ďalšie % prijdú s optimalizáciou SW rsp., že SW bude s možnosťou zapnutia počítať..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

" ale reálně to přínos má, jinak by se do toho nikdo nepouštěl."
S tím se dá souhlasit (tedy já bych řekl, že věří, že to přínos má). Jenom to nemusí být přínos pro hráče, zatím to spíš vypadá jako přínos v marketingu.
Hodně se o tom mluví, není to jen jednostranné, už v tom jede nVidia a Intel, ale o AMD se v té souvislosti mluví vždycky.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Zdá se, že limitace ze strany 256MB grafické paměti, kterou může bez použití SAM procesor adresovat ..." <= Mě by zajímalo, zda to má něco společného / nějakou souvislost i s iGPU a tím, kolik mu BIOS nastaví paměť z RAM.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ne, to je něco jiného. Nejprve si z RAM uděláš "vyhrazenou VRAM", a teprve pak do ní můžeš kopčit data z jiných částí RAM.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, díky za odpověď. To znamená, že OS v případě iGPU nemá limitaci adresování jen 256MB paměti, i když má člověk nastaveno víc?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Má, ale s ohledem na (ne)výkon takového řešení je to stejně celkem jedno - jak velikost té videoRAM, tak velikost BAR. Přesun dat v rámci jedné paměti bude stejně na max. polovině šířky pásma, tj. do cca 15GB/s u DDR4.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Zdá se, že limitace ze strany 256MB grafické paměti, kterou může bez použití SAM procesor adresovat, četné hry po stránce výkonu nijak měřitelně neomezuje, alespoň ne co do průměrných FPS." - je zajímavé psát na technickém webu stále dokola články o dané technologii a ani v jednom nenapsat co přesně to dělá, jakým funkcím v API to uleví a podobně :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Taky by mě to zajímalo.
Patrně žiju v bludu, že od toho je DMA.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Je to vysvětleno třetím obrázkem v článku ("Současné hardwarové a softwarové požadavky na platformě AMD"). Je možné přistupovat k celé VRAM místo jednomu malému okénku, a toto neustále přepínat. Je to podobné, jako když se přecházelo z 16bit SVGA (64kB bloky - u různých výrobců různě uspořádané, proto se vybíral v DOS hře výrobce SVGA) na 32bit SVGA (linear framebuffer - zvýšení výkonu tím, že může např. kopírovat bitmapy klidně přes celou obrazovku /pozadí scény/, aniž by je musel kopírovat jednotlivě po dlaždicích zvlášť). V dnešní době se data hry streamujou (do VRAM se celá mapa nevejde). Takže to není, že se data nějak nahrajou do VRAM, a odtamtud už jen kreslí. Ne, furt se tam donačítaj další a další data, a muset přepínat 256MB stránky ve VRAM se už dost projeví na výkonu, pokud neustále přepisujes 16+ GB.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nějak mi uniká, jak by to mělo souviset s funkcemi API. Myslím, že jsem v předchozí článcích popsal dost jasně, že jde o limit, který se nesl od doby 32bit OS, kde nebylo možné adresovat vyšší kapacitu paměti a že resizable bar je součást specifikace PCIe, která umožňuje tento limit eliminovat (v Linuxu snáze než pod Windows). S API to nijak nesouvisí.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Zkusim vstoupit a doplnit OP:

Limit se zrusi, to vime. Vime take, ze to prinasi nejaky bonus navic, obcas.

Co ale lidi asi nevi je, co konkretne ten limit znamenal, co se konkretne zlepsilo (jako nemyslim ten narust pameti, to v tomhle kontextu neni dost konkretni), ze tedy vysledny vykon je nekde o par procent lepsi.

A s API to souvisi, protoze, drive nektere volani museli byt omezene (at uz parametry, prodlevou, atp.), jinak by odstraneni limitu nicemu nepomohlo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro API je to transparentní, je to záležitost ovladače. A výkon to zvýší podle toho, jak často jak moc GB dat ve VRAM hra aktualizuje. Tedy čím novější hra, tím víc VRAM používá jako buffer pro streamování dat, tím vyšší bonus k výkonu. Např. 16GB karta by potřebovala 64x přepnout 256MB okno, aby přepsala celou paměť. To už se projeví pár procenty. V komentáři o kus výše jsem uvedl příklad z minulosti, když se přecházelo z 16bit na 32bit adresování ve SVGA.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To ze je to "transparentni" pro API to na tom nehraje roli.

Presne ten limit pro API, co si sdilel, jsem mel na mysli.

Tedy ze se musi vicekrat prepinat. Tim padem kdyz se zavola API na aktualizaci dat, tak bez SAM je to API limitovano tim, ze to trva dele. Se SAM to trva rychleji ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To není limit pro API, ale pro driver (ten je až za API) ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nechapu AMD proc to dela, tyhle svoje sharovani technologii. Free sync, HBM, ted tohle a v minulosti dalsi technologie a principy dava zdarma v plac, nebo je pomaha zpristupnit konkurenci. Nvidia by si to nejak zapatentovala, dala tomu nejaky poradny marketing a prodala to zakaznikum. AMD do neceeho zainvestuje, da do toho svuj um a lidsky potencial a pak pomaha intelu a nVidii s implementaci? WTF?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Problém je, že techonológie sa presadia len, ak ich používa väčšina. A AMD zatiaľ väčšinu nemá. Ale pri jej presadení sa z nej bude najviac profitovať AMD...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Coz neni pravda. RDRAM se neprosadily, HBM se neprosadila a naopak tahle technologie AMD se muze prosadit i bez kohokoliv jineho. Protoze funguje tak jak tak. AMD si to melo nechat v rukavu a s detaily se nesverovat, nikomu s tim nepomahat a proste to vyuzit jako svou konkurencni vyhodu. Presne jako to dela nvidia.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

HBM se prosadily, jen ne v herním mainstreamu. Dnes už mají všechny výpočetní grafiky od AMD i Nvidie HBM, dokonce několik generací. Pascal, Volta, Ampere, dvě generace Vegy, CDNA.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

a to jeste vetsina lidi nevi, ze HBM1i2 je extremne popularni pro sitove prvky
ty pomalejsi varianty nejsou tak drahe, jak se nekteri akteri pokouseji tvrdit

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.