Jeden z černých puntíků Vegy zabělen: AMD zprovoznila CrossFire
CrossFire bylo jedním z řady diskutovaných prvků, jejichž neaktivní podpora byla známá již při vydání Radeonu Vega Frontier Edition. Zatímco v případě dalších prvků bylo třeba hlubšího pátrání, aby vyšlo najevo, jak se věci mají, nepřítomnost podpory pro více grafických karet AMD přiznala ještě před vydáním. Aby bylo zřejmé, jak se věci vyvinuly a vyvíjejí od okamžiku vydání Frontier Edition přes dobu vydání řady RX až po aktuální datum, setřídil jsem (snad) vše, o čem byla dosud řeč, do přehledné tabulky:
vydání Radeon Vega Frontier Edition | vydání Radeon RX Vega 56/64 | září 2017 (RS CRLE 17.9.2) | |
---|---|---|---|
rozšířené řízení spotřeby | |||
HBCC | |||
DSBR - fetch once | |||
DSBR - shade once | |||
Primitive Shaders | |||
FP16 pro výpočty | |||
FP16 pro rendering | |||
CrossFire | |||
FreeSync (2) |
S vydáním Radeonů RX Vega 56 a 64 AMD do ovladačů doplnila rozšířené řízení spotřeby, které zlepšilo poměr spotřeba / výkon, dále začala fungovat možnost aktivace HBCC a přibyla podpora pro Draw-Stream Binning Rasterizer (byť patrně jen pro úsporu datových přenosů). Nyní se s ovladači Radeon Software Crimson ReLive Edition 17.9.2 přidává podpora CrossFire, která umožňuje kombinovat stejné i nestejné (např. RX Vega 56 + 64) modely řady Vega. Ovladače dopředu počítají i se hrou Project CARS 2, pro kterou přidávají CrossFire profil.
Podpora pro více grafik rozšířená i o generaci Vega je ostatně důležitým prvkem i pro nadcházející vydání APU Raven Ridge, které právě integrované grafické jádro Vega obsahuje. Bez příslušné podpory by notebookům s přídavnou grafikou nefungoval režim dual-graphics, tedy spojení výkonu integrovaného a samostatného GPU.
AMD