Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k iPad Air 2 s A8X dotáhl 3D výkonem Tegru K1

Zaujimave pre mna je, ze A8X to CPU vykonom dotiahol na slabsie i3, aspon podla Geekbench. To uz povazujem za uzasny vysledok.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Hruby vypocetni vykon je ale tesne nad Pentiem 3 na 1 GHz (dle specifikaci vyrobce).

Nejpomalejsi I3 je cca 20x vykonnejsi.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Opravdu? Tři jádra A8X na 1,5 GHz s 3,5+ DMIPS/MHz (nevím, kolik přesně má, ale pochybuji, že méně než applí pre-Cyclone jádra) že mají výkon 1GHz triple-issue Pentia III? Tam mi něco nehraje. Jak přesně jste přišel na ten "hrubý výpočetní výkon"? Podle jakých specifikací?

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

u techto testu je dulezite spise to jak je natom OS na kterem se testuje, protoze Android je naprosto prisernej co se oprimalizaci tyce, naprosto vsechny SOC co pod nim bezi jsou neskutecne brzdeny

co se moznosti ve vykonu a siri specifikaci tyce kuprikladu pri tvorbe her pod iOS a Android, tak jsou vetsi specifikace nez pro K1, lepsi i u starsich SOC v jabkach pocinaje A6, a tak nejak tise doufam ze Google na 5ce zapracoval trosku vic prave v teto oblasti

takze mezi OS testovani vpodstate o vykonnosti HW nic moc nerekne, bohuzel

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"protoze Android je naprosto prisernej co se oprimalizaci tyce, naprosto vsechny SOC co pod nim bezi jsou neskutecne brzdeny"

Mno já nevím, co si o tomhle tvrzení mám myslet. To jako že když na Androidu napíšu nativní kód v NDK, tak Android bude ten userspace kód systematicky přerušovat, aby běhal pomaleji či co?

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Bohuzial v podstate ano. Cisto nativna aplikacia ktora ma nejaku aktivitu (obrazovku) sa neda napisat bez Javovskeho zaobalenia (bordelu) koli volaniam a eventom. Mozno by bolo potencionalne mozne kompletne obist Dalvik ale tazko by sa to potom dalo povazovat za Android aplikaciu (hru) a asi by bol aj problem s Google Play. Nehovoriac ze na pozadi aj tak bezi Dalvik/Java ktora furt bude nieco chrustat. A tiez ako sa vyjadril aj Carmack ked pracoval na Oculus SDK pre Android, sprava spotreby je na Androide dost agresivna a v kuse mu to rozbijalo vykon aplikacie.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Mno, já měl za to, že Dalvik už je EOL. ;-)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Bohužel Dalvik pohání drtivou většinu aktivních zařízení s výjimkou několika promile.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bohuzial nie a v podstate podla toho co pustilo Google von o Androide 5.0, tak jediny rozdiel je ze kompilaciu z vm do binaru nerobi dalvik pri loadovani aplikacie ale uz pri instalacii. Takze by to malo urychlit prvotne nahravanie aplikacie. Asi urobili aj nejake optimalizacie vo VM Dalviku a tiez ma byt v Androide5 vecsi tlak na power management, hlavne pri nenazranych a neposlusnych aplikaciach, ale celkovo, Dalvik je tragedia. Ono docela smutne je ze Mono od Xamarinu, co je tiez tak trochu zlepenec a este od krpatej firmy, je vykonnejsi na Androide ako samotny Dalvik od Googlu. Proste Google, lepsie povedane firma co stala za Androidom nez ju kupil Google, zvolili Javu z marketingoveho hladiska a nie technicko-pragmatickeho a teraz sa im to vypomstieva. Google potreboval rychlo zaplnit svoj app store a na to sa Java hodila - kvantum programatorov a ludi ktory v tom rychlo nieco zbuchaju, ergo bude kopec appiek. No a teraz sa ukazuje zo to zasa az taka dobra volba nebola. Aspon nie v tomto prevedeni.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

"a v podstate podla toho co pustilo Google von o Androide 5.0, tak jediny rozdiel je ze kompilaciu z vm do binaru nerobi dalvik pri loadovani aplikacie ale uz pri instalacii."

Uhh...cože to?

"Android Lollipop completely ditches its old app runtime environment, which was known as Dalvik." : http://www.smartcompany.com.au/technology/44297-google-android-5-0-lolli...

"While the changes have been in progress for some time, the announcement on the AOSP project pages, under the title 'Dalvik is dead, Long live dalvik' could not have come at a better time for Google." : http://www.theinquirer.net/inquirer/news/2351032/android-50-will-switch-...

Prostě Dalvik jako minimálně kus kódu, a dost možná jako model spouštění má být celý fuč. (ART podporuje AOT, a dělá to myslím za pomoci LLVM.)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ok my mistake. Priznam sa nesledoval som nejak blizsie vyvoj Android LL, posledne co som cital boli este starsie testovacie verzie a tam bol tak ako pri Kit Kate, ART ako optional. Teraz podla vsetkeho Dalvik komplet vyhodili a nahradili ho ART. No som docela zvedavy ako sa to odrazi na realnych zariadeniach. Uz len pockat kedy budu updaty, ehm... No a podla toho ako pozeram ako ten ART funguje tak na vstupe je tak ci tak standardna APK a teda javovsky kod je kompilovany do dexu (binar pre Dalvik) z ktoreho pri instalacii spravy dex2out znovu elf nativnu binarku ktora uz bezi nativne na androide. Ako fajn, len zhladom na tu rekompilaciu to len zanasa dalsiu chybovost, musia vyriesit rekompilaciu na nativne pre x86,ARM a mips. Nehovoriac o tom ze ak to ma mat slusny vykon tak ten ich rekompiler musi slusne optimalizovat aby z dexu spravil vykonnu binarku. Co ehm, vzhladom na to ze to bezi na mobile, je skoro utopia a lepsie by bolo keby rovno ich kompiler v SDK/NDK kompiloval do binarky. Ale je jasne ze toto je dost problematicke lebo by to neriesilo co s tym kvantom appiek ktore su uz na Google Play. Jedina moznost by v takom pripade bola ze by ich samotny Google prekompiloval.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Existuje hromada technik, jak řešit přenositelný kód. Nemyslím, že by kompilace v zařízení byla sama o sobě takový problém. (Nemyslím dokonce ani, že by JIT měl nějakou principielní výhodu oproti AOT. Existují koneckonců prostředí, ve kterých tyhle věci tak nějak splývají, jako je třeba Common Lisp - kompilace od úrovně funkce přes soubor/modul až po uložení celého programu do mmap(2)ovatelného image. A existují i JIT implementace pro Javu, co umějí zkompilovaný kód cachovat. Ale to je zase na jinou diskusi.)

Pokud jde o AOT a kompilaci u spotřebitele, tak třeba už v polovině 90. let vypracoval Michael Franz koncept "slim binaries", což je vlastně přenositelný mezikód, který se kompiluje při instalaci nebo při zavádění. Přitom odložené generování nativního kódu je právě že docela žádoucí: umožňuje například vynechat masivní inlining statických knihoven a místo toho přenášet aplikaci v kompaktní formě, ze které se nejprve vygeneruje počáteční binárka, která spoustu optimalizací odloží na dobu, než se ukáže (profiling feedback), že jsou vůbec užitečné (spousta optimalizačních kroků totiž vede na kód, který může být buď rychlejší, nebo pomalejší, a často se to nedozvíte, dokud to nezměříte). Náročnější rekompilace kódu (jakmile má runtime změřené hotspoty) se dají provádět třeba v době, kdy máte mobilní zařízení v nabíječce. Navíc různá zařízení mohou mít různé verze nebo sestavení operačního systému, takže buď bude repozitář poskytovat optimalizované binárky pro každou verzi OS zvlášť, nebo je třeba rezignovat na optimalizace rozhraní mezi aplikací a systémovými knihovnami a jít pesimisticky přes calling conventions dynamických knihoven (což kus výkonu ubere), nebo se aplikace přenese v přenosném mezijazyku a sestaví s místní verzí knihoven až v zařízení. Nemůžu si pomoci, ale po technologické stránce se mi ta poslední možnost z mnoha důvodů jeví jako nejrozumnější. Viz paper "Continuous Program Optimization: A Case Study" od Franze a Kistlera.

Tyhle věci šly rozumně dělat i v devadesátých letech (a to tehdejší typický počítač byl mnohem pomalejší, než dnešní mobilní telefon), tak nechápu, proč by to nemělo jít dnes. Jako základní problém Androidu vidím, že přinejmenším ve starších verzích musely nativní aplikace jít přes JNI, když by to správně mělo být přesně naopak: rozhraní pro nativní aplikace by provozovalo nativní aplikace, a pokud někdo chce psát v Javě, byla by to prostě knihovna navíc, která by z javovské aplikace (po mírné transformaci) udělala nativní binárku.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Zoptimalizovany dex si tusim cachuje aj android. Ale tou kompilaciou na telefone som mal na mysli to ze kompiler ktory robi optimalizacie pri instalovani APK, zdaleka sa nemoze vyrovnat tomu co by bol schopny vygenerovat normlany kompiler na devel PC. Je fakt ze optimalizovat zo zdrojakov je narocnejsie, uz len koli parseru, ako generovanie z dexu, javovskej binarky, ale stale nemoze ten kompiler nejak zurivo dlho bezat - jednak by to neumerne predlzilo instalaciu a potom jednoduchsie je generovat kod pre riscovsky ARM ako pre Intelacke x86. Co sa tyka nejakej optimalizacie aplikacii v case nevyuzivania telefonu, to je relativne problem. Predsa len telefon by mal byt dostupny hocikedy ked ho uzivatel zapne, nemoze byt proste nejaku dobu vytuhnuty lebo si myslel ze je sleep a zacal srotit binarky. Ale to by sa teoreticky dalo vyriesit. Ono celkovo Android je vnutorne asi docela nestastne navrhnuty. Priznam sa NDK som zatial prakticky nepouzival a docela by ma zaujimalo ci je mozne vytvorit aplikaciu s vlastnym gui/grafikou bez toho aby sahala na jni/dalvik. Mam taky pocit ze to nieje mozne ani v aktualnych verziach. Hlavne okno proste vzdy je aktivita ktora dostava eventy v jave, takze aj pri nativnej aplikacii to musim zabalit aspon do malej javovskej vrstvy. Ale mozno sa mylim a uz je mozne robit fullscreen aplikacie aj bez javy.
Este co sa tyka toho kompilovania/rekompilovania na zariadeni, je tu dalsi problem. Vdaka tomu ze android je rozsireny na kopec zariadeni, su tu aj zariadenia s fakt malym vykonom na ktorom, pri zurivych optimalizaciach by mohol signifikantne narast cas instalacie. Nehovoriac o Androide pre Wearables. Asi malokto by chcel instalovat aplikaciu na hodinky desiatky minut a este mat z toho aj vymlatenu baterku ktora ma na dnesnych smart hodinkach beztak tragicku vydrz.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"Ale tou kompilaciou na telefone som mal na mysli to ze kompiler ktory robi optimalizacie pri instalovani APK, zdaleka sa nemoze vyrovnat tomu co by bol schopny vygenerovat normlany kompiler na devel PC"

Ale jistě že se mu může vyrovnat. Pokud přenesete optimalizátor a generátor kódu na mobilní zařízení, bude buď generovat přesně identický výsledek, nebo je to mobilní zařízení vadné, nebo je vadný váš cross-compiler. :-)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Asi sme sa uplne nepochopili. Samozrejme ze sa mu moze vyrovnat, ale co mam na mysli je skor narocnost samotneho kompileru v case kompilovania na zdroje. Extremny priklad je kompilacia nejakej aplikacie v c/c++, kde ten kompiler sa fakt zapoti (ono je to dane aj samotnym navrhom c/c++, lexer ma co robit a optimalizacia je tiez peklo preto vzniklo aj LLVM). Generovanie binarky z dexu bude asi menej narocne ale stale si myslim ze ten crosscompiler nemoze byt tak vychytany ako gcc/llvm na desktope pretoze by to proste zapieklo mobil alebo pri vecsich aplikaciach by instalacia trvala neumerne dlho. Samozrejme ze mohli zobrat tu cast z Dalviku/VM co generuje interne kod a rovno z toho vyplut binarku, otazne je ale ci to potom ma taky benefit. A hlavne narocna je optimalizacia pre x86. Mimochodom taka kompilacia narocneho c++ kodu je schopna vytazit aj viacprocesorove masiny ako nic. Staci sa pozriet na casy kompilacie Linuxoveho kernelu alebo celeho Qt. Ale to su samozrejme extremy.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ak ART prekompiluje aplikaciu do binaru hned pri instalacii tak tym defacto odpada potreba virtuality, ART teda uplne nahradi VM Dalvik (uz nic nebezi virtualne, interpretovane).

Dalvik mal aj svoje vyhody, stacila jeho mala uprava a "android" bezal na akejkolvek platforme, ako najcastejsi pripad x86 (ci uz v PC alebo v zariadeniach s x86, nejake mobily s Intelom a androiom boli). Teda typicka vyhoda multiplatformoveho VM.

Java bola zvolena strategicky a opat je to take dvojsecne. Na jednej strane rychly vyvoj, univerzalnost a na druhej strane vsetky problemy, ci uz plynuce zo samotnej Javy alebo toho, ze svojim sposobom bezala virtualne nad Dalvikom. ART vacsinu problemov eliminuje. A este uplny sandbox system s totalnou kontrolou toho, k comu aplikacia ma pristup (co je mimochodom domenou iOS) a android sa stane pouzitelnejsi. Ale Java sa neopusti ani v buducnosti, to by sa muselo prekopat vsetko od zaciatku.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ano v pripade ARTu je relativne Dalvik nepotrebny, ale !! Ta rekompilacia dexov prebieha na telefone pri instalacii a predpokladam ze ten ich tool beziaci v androide vyuzije aj kniznice veci z dalviku aby vygeneroval binarny elf. Myslim ze samotneho dalviku sa uplne nezbavime. Tak isto asi uz nebude volitelny od Androidu 5 ale nedivil by som sa keby to bol ako fallback v systeme ak nejaka aplikacia odmietne fungovat pod ART.

Vyhoda multiplatformovosti je mystus ktory vyvratila uz desktopova java x rokov dozadu. Pokial nechcem robit len jednoduche commandline aplikacie ktore vyzaduju minimum interakcie zo systemom a aj ich narocnost je minimalna tak multiplatformovy VM je utopia, a skor alebo neskor sa zacnu prejavovat nedostatky takehoto navrhu. Jedine plus ktore to moze udrzat pri zivote, tak ako pri Jave, je kvantum existujuceho kod, vela vyvojarov a vdaka existujucemu kodu a knizniciam aj relativne rychly vyvoj. A v pripade Googlackeho Dalviku mu ani nepomohla evidetne nie najlepsia implementacia (porovnanie dalviku napriklad s monom).

Ved to som aj pisal, Java bola cisto strategica volba. A zbavit sa jej mozu uplne lahko. Nemusia ju zrusit, staci ked zacnu podporovat aj ine jazyky. Ved Java je len jazyk, ten runtime (dalvik) aj tak nieje kompatibilny s normalnou Javou. Alebo by uplne stacilo keby konecne Google poriadne zapracoval na svojom NDK. A bezpecnost a sandbox sa da v pohode vyriesit aj bez VM. Prave naopak podla mna VM vytvara iluziu pocitu bezpecnosti pritom aj tam sa to da zneuzit.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"A bezpecnost a sandbox sa da v pohode vyriesit aj bez VM. Prave naopak podla mna VM vytvara iluziu pocitu bezpecnosti pritom aj tam sa to da zneuzit."

Chráněný mód vašeho procesoru, který izoluje jednotlivé procesy není nic jiného než forma VM. A kdyby Google chtěl, určitě by mohl do Androidu napasovat něco na způsob PNaCl: možnost přenositelně provozovat většinu současných jazyků v plné šíři jejich funkčnosti (s výjimkou těch, které rády generují kód za chodu, takže vývojové prostředí pro Lisp nebo Smalltalk byste na tom nespustil, ale hotové programy v jazycích od Cčka přes C++, C#, Javu až třeba k Ocamlu nebo Haskellu by nebyly sebemenší problém), a to bez nějakých obětí na výkonu.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono aj preto bol ten chraneny mod vytvoreny :-). Oddelenie pamete procesov a tak isto moznost mapovania pameti a virtualizacia pameti (teda spon na x86). No a Apple to este posilinil tym ze binarky su nim digitalne podpisane takze nehrozi ani modifikovanie binarky, lebo inak ju system nenahra (ak teda samotny iOS nieje jailbreaknuty a nieje vyradena kontrola digitalneho podpisu ipa).
No ono by uplne stacilo keby Google poriadne zapracoval na NDK a knizniciach pre c/c++ a pri tomto posune od dalviku, javovsky kod tiez rovno kompiloval do nativnych binariek (mohol by rovno generovat 3 binarky pre podporovane platformy mips,arm,x86. Zas tak velky overhead by to nebol). C# je asi nerealny kedze za jazykom stoji MS, aj ked jazyk samotny ma iso standard a je volne pouzitelny, ale bez .net framewoku by na to aj tak asi vela vyvojarov nadsene nepreslo. Hmm ale z hladiska jazyku by mi C# prisiel aj tak ako lepsia volba nez Java. A druhy krok ktory by mal Google spravit je vyrazne prekonat sposob tvorenia a generovania GUI. Tie ich xmlka su cista tragedia a to este nehovoriac o tych kvantach roznych rozliseni a pomerov stran displayoch na roznych mobiloch ako ja velkosti uhlopriecok.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Přemýšlím jak obrovský člověk musí být hater aby ty výsledky interpretoval tak jak je to udělané v tomhle článku. Připadá mi to jako když Rudé právo kdysi psalo, že na Západě sice mají lepší výběr spotřebitelského zboží, ale v hrubé produkci oceli přepočtené na obyvatele mají pořád socialistické státy navrch, takže životní úroveň je totožná.

Pokud má iPad prakticky identický výkon v 1536 x 2048 jako shield v 1080x1920, tak to naopak znamená něco kapánek jiného než že A8X dotáhl Tegru. Zvlášť když v tom stejném grafu máte tablet s Tegrou a stejným rozlišením jako iPad.

A teď nehleďme na to, že Tegra k tomutéž potřebuje dvojnásobný počet jader a kapacitu baterie.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

sis ještě nezvykl? já jsem tu týden a skvěle se tu bavím, tolik omezených androidáku jsem neviděl a redakce? To je kapitola sama o sobě aneb jak zničit svůj vlastní web. Pokračujte, pokračujte, plivnu si na vaši mrtvolu...

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

ano; za ten tejden tvyho vyskytu tady se taky bavim.. fakt jsem si zezacatku myslel, ze jsi dobrej sarkastik-provokater typu Borata.. pak jsem videl, ze bohuzel ne.. a znovu jsem si uvedomil, ze to co me pripada jasny, samozrejmy, racionalni muze bejt pro nektery jedince evidentne naprosto mimo dosah jejich moznosti a opet jsme si pripomel, ze nejvetsi nevyhodou demokracie je, ze voleni zastupci jsou prinejlepsim jen prumerem vetsiny...

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

"prinejlepsim jen prumerem vetsiny..."

Realita je, že jsou to naopak ti nejhorší z nejhorších, kteří umí dobře jediné - jak se dostat k moci. Ve zbytku schopností prudce zaostávají proti zbytku civilizace... ale dostat se "k lizu" umí dobře.

Např. Pavel Bém je osobně sice prcek, ale milej a přátelskej. I jeho bývalí spolužáci to říkají. Jenže u moci se jeho přátelskost projevuje stran firem, nikoliv stran lidí, kteří to pak mají vše zacvakat... Tož asi tak.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

1/ prestoze to, co jsem vyse uvedl o nevyhode demokracie imho plati - stejne tak z logiky veci je demokracie extremne nachylna ke korupci (ukrast co jde, dokud jsem ve funkci), nemam dojem, ze by lidstvo zatim vymyslelo lepsi system (jasne - osvicenej diktator by byl fajn, ale to zalezi ciste na stesti a nahode) - a proto rozhodne - i pres chyby jsem pro demokracii - aby nedoslo k nejakemu nedorozumeni...

2/ proto jsme napsal "prinejlepsim".. ono totiz, nejen, ze moc korupmuje, ale moc taky pritahuje lidi korumpovatelne, to znamena neni divu, ze se prave do mocenskych pozic derou ruzne podivne existence...

3/ ani jsem tim prispevkem nejak nemiril do politiky.. spis jsem se snazil jen opisne vyjadrit, ze se stadem (a je jedno jakou, kterou, ci propagandu / propagandistickej oblbovaci mem zrovna beka) se holt clovek setka vsude...
lidi, kdyby mohli, by si odhlasovali vecnej zivot; kdyz by se pak ukazolo ze to nejde, nasli by si vinika-obet a zchladili by si na nem zahu, aby iluze toho, ze jednali a jednaji racionalne a ze to, co si vymysleli, nebyla pitomost, ale melo to "objektivni priciny neuspechu", byla dokonala...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ja sa bavim uz len ked vidim iMeno a avatar jablicko, hned je jasne o com bude komentar :D

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Zaslepený jablkoň kritizuje omezené androiďáky. Opravdu komedie.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

ten dvojnasobek jader ale neznamena vpodstate nic, uz z toho titulu ze iOS je v tomto mnohem odladenejsi na vice jader nez vsechny Androidy dohromady, respektive HW od Apple je odladeny primo na jejich iOS, proste mit jen nekolik malo kusu HW je vyhoda, mnohem lepe se prizpusobuje jak HW tak SW (proto me ruzna snaha vyrobcu o biglittle 8 jadra prijde usmevna, vpodstate si stejne ty jadra delaj na Androidu co chtej, a nevim jak na 5ce, ale na starsich verzich je neco jako skalovani 2 appek utopie) vpodstate se jede na 2 jadra a mnohdy se dokonce stane ze na 2 jadru jede to same lepe nez na 4 jadru :D ostatne je to videt u spousty her ktere jsou pro obe platformy kdy na jabkach to jede vpohode a na druhe strane si to obcas skubne i na nejnovejsich Androidech

a tohle pisu jako clovek co ma Androida jiz 5tou generaci (kdys nepocitam testovaci pristroje pro vyvoj)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Nezbývá než souhlasit, po letech jsem zkusil jako správná iOvce odejít od platformy iOS. Konkrétně z IP5 na -> Sony XZ3c a mohu potvrdit, že např. Asphalt 8, nebo RR3 jelo lépe na 2roky starém IP5. a to že má Sony 2xRAM je ve výsledku jedno, jelikož vrátit se do hry např. z Whatsapp (kde člověk vyřídí msg) je na Androidu utopie. Přesto otevřenost platformy a např. 2x výdrž u Sonky jsou vítězné argumenty.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Chyba tedy zjevně nebude v HW či jeho malém výkonu, ale v SW. Asi by se vývojáři Androidu měli zamyslet nad tím, zda nenechat aplikace běžet bez ovlivňování.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

hlavni problem je v Androidu samotnem, proste za tu dobu zastaral a chtelo by to asi jiz vic nez jen kosmeticke zmeny a pridavani funkci, mensi vyvojari ale tohle nemaji sanci ovlivnit a ti vetsi zas spise nemaji chut, ja vpodstet neznam nikoho z branze kdo by pro Android psal nativne, kdesto u iOS pise nativne pro nej docela velka spousta vyvojaru (cos ale muze bejt i diky politice a zazemi tech OS kde pro iOS se to vyplaci mnohem vic)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Uz som to pisal vyssie, Dalvik je hnus ktory sprosto vyziera vsetky zdroje a NDK k Androidu je jedna cista tragedia (slova mnohych vyvojarov). Nehovoriac ze cisto nativna aplikacia ktora by ani nesahla na javovsky kod sa prakticky na androide neda ani spravit. Bohuzial tak ako je nastaveny cely ekosystem v Androide sa Google asi Dalviku zbavit nebude moct. Alebo to bude trvat niekolko generacii.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Myslel jsem, že současný ARMy dokážou spustit Javu nativně - Jazelle.
Jinak pro Android by mělo jít programovat i v C/C++ a Qt.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Priama podpora Javy, teda Jazelle je v ARMoch. Lenze posledne modely ARMov ju sice maju ale skor papierovo. Ako pise wiki - nove jadra maju len trivialnu implementaciu ktora neprida ziadnu hw akceleraciu. A niesom si isty ale to co vyprodukuje Google compiler, dex, asi nebude binarne kompatibilne s javovskym bajtkodom. A ak je to tak, tak je docela mozne ze by Jazelle ani nijak nepomohlo dalvikovskej binarke.
Ano v Qt vidim slusny pokrok a dufam ze do roka, ked uz bude trochu stabilnejsie a bude mat vsetky podstatne featury, nahradi vyvoj multiplatformovych aplikacii a aj to ulahci. Xamarin s ich Monom je stale dost rozbity a je to furt boj. Mimochodom sposob ako Google zvolil tvorbu obrazoviek (aktivit) v androide, mi pride do dnes zahadou. Robenie gui v androide je jeden velky pain in the ass.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Jen pro upřesnění, Jazelle není jediná technologie, spíš je to marketingový termín: existuje Jazelle DBX, což je interpret bajtkódu v hardwaru, a pak Jazelle RCT, což jsou sice jen pomocné instrukce pro implementaci JVM, ale zato jsou použitelné i pro jiné vyšší jazyky. Řekl bych, že ty jsou samy o sobě dost užitečné, to by měly mít snad všechny rozumné procesory (stejně jako třeba saturační aritmetiku apod.)

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

to je hezky ale mimo.. shield tablet nemá rozliseni 1080x1920 a xiaomi mi pad nema nejrychlejsi k1.. srovnavat 500dolarovy tablet applu s 300dolarovym 7-class tabletem namisto shieldu jen aby z toho apple vysel dobre.. no bomba

" Přemýšlím jak obrovský člověk musí být hater aby ty výsledky interpretoval "
jak obrovsky musi byt clovek apple fanatik aby obhajoval oblibenou znacku smyslenyma argumentama

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Problem je, ze porovnavat benchmarkovy vykon pod rozdielnymi OS je vzdy diskutabilny. Idealny stav by bolo porovnat vykon A8X a Tegry K1 pod tou istou platformou a s rovnakou mierou optimalizacie v oboch pripadoch. To iste plati aj pri "imaginarnom" porovnani v pripade s notebookovym 2 core Haswellom, kedy pri multi-thearde A8X takmer dorovnava.

Je to to iste, ako keby sa dva rozdielne motory porovnavali v dvoch rozdielnych autach. Nikdy nebudeme mat uplne idealne porovnanie. Len vtedy ak by sa porovnavali na tom istom podvozku a kasni.

Samozrejme bezneho zakaznika tieto veci nezaujimaju a je pre neho dolezity celkovy vysledok v podobe sviznosti/spotreby daneho zariadenia. A v tomto Apple jednoducho vynika a ma navrch. Trojjadrovy A8X ma prekvapil (cakal som klasicky 2core pripadne 4core) a je vidiet, ze v dokonalej symbioze s iOS podava fantasticke vysledky. Ale ako som spominal, ak by bol hypoteticky novy iPad 2 s Tegrou K1 a rovnako zoptimalizovany tak by bol mozno vysledok iny.

Z toho plynie este jedna skutocnost, a sice, ze aj Tegra K1 je maximalna palba a "podkurit" jej vie len Apple. A to je rec stale o K1 s Cortex A15, K1 postavena na Denvere x64 je este inde.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Já si naopak myslím, že porovnávat různé OS a testovat end-end je správně a žádoucí. Souhlasil bych tedy i s preferováním výkonu vykresleného proti "off-screen". Ale těžko můžu souhlasit s tou interpretací jak je to v článku. To nejdůležitější je tak se ta věc chová v praxi a jestli se ta technologie jako celek uplatní ve prospěch uživatele nebo ne. V mobilním světě je ovšem navíc zásadně důležité hledisko výkon/watt. V našich hrách záměrně zpomalujeme framerate kvůli spotřebě a vkládáme "device yields" to renderovací smyčky. K čemu je mi 60fps když mi krátké hraní vycucne baterii. S vědomím toho jaký je propastný rozdíl mezi novým iPadem a shieldem, zejména v performance/watt mi připadá titulek článku až neuvěřitelný.

Bohužel se to redaktorům serveru nehodí do krámu. Oni nemají iPad rádi, čistě proto, že tam neběží Linux. Oni chtějí pracovat se stereotypem, že iPad je podprůměrný tablet honěný čistě marketingem. A fakta jim v jejich "boji" bohužel nepomáhají.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasím. Tyhle benchmarky jsou pro mě ztrátou času, protože nelze porovnávat mezi SW, který běží na pouze jednom konkrétním HW a SW, který je odladěný na několik tisíc HW.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

No s tym odladovanim Androidu na niekolko tisic HW by som bol dost opatrny. Dost silne pochybujem ze kazdy vyrobca si smoli specialnu verziu kernelu a este aj pre kazdy model inu. Ze by sa hral s memory managerom alebo schedulerom alebo s nejakymi dalsimi low level vecami. Jedine co kazdy vyrobca spravy ze zoberie android/kernel, natlaci do toho svoje ovladace pre svoje SoC a navrch prida nejake sprznene UI ktore to aj tak cele zaseka. Ostatne aj tie ovladace v dnesnej dobe v podstate znamenaju akurat tak Qualcomm cipy (Snapdragon/Adreno) alebo Exynos a PowerVR. MediaTek a podobny vyrobcovia pouziju pravdepodobne ovladace priamo od vyrobcu alebo od koho si to licencovali.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Je to presne tak, ze nielen kazdy vyrobca, ale aj kazdy model potrebuje svoj "na mieru usity" kernel. Samozrejme v niektorych pripadoch su upravy minimalne, zavisia najme od HW konfiguracie a v pripade takmer rovnakych konfiguracii sa moc s kernelom nemusi hrat.

Dalsi problem je, ze vyrobcovia si na svoje kernely uplatnuju svoje prava a cast kod nie je otvorena. Ako priklad Ti uvediem rozne AOSP/AOSK custom ROM a kernelov, v ktorych su "prirodzene" bugy suvisiace prave s tym, ze nie je k dispozicii uplny kod kernelu od vyrobcu (typicky su to specificke veci tykajuce sa HW ako BT tethering, audio/camera, two-way call record atd..).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ok asi sa uplne nerozumieme. Na desktope mam bud Linux kernel a ovladace ako samostatne moduly ktore si kernel dotahuje pri boote alebo pri pridani nejakeho zariadenia, alebo mam vsetky potrebne ovladace staticky zlinkovane v kernely (potencionalne zvysenie vykonu kernelu a setrenie prostriedkami, na druhej strane taky kernel nebude pravdepodobne fungovat na inom hw).
No a na androide su vsetky podstatne ovladace staticky zlinkovane s kernelom. No a to ze kazde zariadenie od roznych vyrobcov potrebuje svoj kernel znamena to ze maju kernel skompilovany s ovladacmi pre ten svoj hw. Inak povedane zoberu od Googlu android kernel, narvu tam svoje ovladace a skompiluju to. Ale v principe to ostatne mimo ovladacov, v kerneli, moc nemenia. Mozno tak Samsung, LG a HTC sa vrtaju aj v parametroch jednolivych systemov v kerneli ale rozhodne nie mensi vyrobcovia. Uz len koli moznosti updatov.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Právě proto nemohu na svoje zařízení např. nainstalovat jen tak vybranou verzi androida, protože prostě není přizpůsobený na HW zařízení. Řešil jsem to posledně s galaxy mini, kde jsem nakonec musel použít cyanogenmod, který byl naštěstí pro toto zařízení odladěn. Jinak bych si s ničím jiným neškrtl. Je to to samé, kdybych měl Galaxy Note a i kdyby se mi tam nějak podařilo nainstalovat jinou verzi neuzpůsobenou tomuto zařízení, tak mám s S-pen útlum.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

BTW - spodní graf ukazuje i srovnání s x64 Denverem - v single-core na stejno, v multi-core výprask: http://appleinsider.com/articles/14/10/21/apples-new-a8x-powered-ipad-ai...

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

BTW - spodní graf ukazuje i srovnání s x64 Denverem - v single-core na stejno, v multi-core výprask: http://appleinsider.com/articles/14/10/21/apples-new-a8x-powered-ipad-ai...

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

hele já to pořád nechápu, jak vlastně můžete fungovat. Neměl by to tady být profesionální web? Kdo je váš zaměstnavatel nebo to snad vedete vy? Vás pár nerdů, co tu vede článkym bych vzal a okamžitě vykopal na ulici, ať jdete čistit okapy, jelikož tohle co předvádíte není novinařina, ale vypadá to spíše jako nějaká fan a hate stránka amatérů.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

iSpirit, pokial sa ti nepaci,je to v poriadku.ja naopak zdielam na 90% nazory redakcie a autorov clankov.maju na vec triezvy pohlad a evidentne sa zivia pracou okolo IT.takze kurv@ vedia o com hovoria.takze nech sa paci,tam su dvere,ale pokial mas zaujem nieco zaujimave sa dozvediet,nech sa paci,autori budu radi...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vidím jací jsou tu experti, z jasného vítězství výkonu Airu 2 dokáži udělat, že výkonově se Air 2 dorovnová Tegre, je pravda, že takové experty nikde jinde nenajdeme a pokud si tu jejich "objektivitu" užíváš, tak si poněkud jednoduchý jako zdejší redakce.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Příště bez narážek na čtenáře a redakci. Buďto budete své názory prezentovat slušně, nebo je prezentujte jinde.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

tož přece nejste vztahovačná husa pane redaktor(amaterský redaktor pozn. čtenáře), přece vám nevadí kritika od nějaké iovce??? Ja myslím, že jsem byl velice slušný, slovo omezený není žádná urážka pane redaktor(amaterský redaktor pozn. čtenáře), myslím, že to věcně vystihuje vaše nadpisy a články pane redaktor(amaterský redaktor pozn. čtenáře). Za vaše omezené nadpisy přece musíte čekat odpovídají zpětnou vazbu ne? Tak přece bulvární novínař myslí ne? Vytvoří nesmyslný nadpis plny polopravd, aby nalákal čtenáře a nějaké to slovo "omezené" musí bulvární novínář očekávat. Takže buď změnte vaši profesionalitu z bulvárního novináře na novináře, který se snaží vystupovat profesionálně v oblasti IT nebo se nedivte zpětné vazbě na vaše omezenosti. S pozdravem váš čtenář :)

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Koment zmazany..radsej

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Vaše příspěvky se bohužel nedají nazvat věcnou kritikou, ale jsou učebnicovou ukázkou argumentum ad hominem a řady dalších demagogických obratů. Zkrátka, buďto se ve vašich příspěvcích vyhnete hodnocení ostatních účastníků diskuse, nebo se diskuse vyhne vaší osobě. Volba je na vás.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Dobre, srovnani dvou srandaplatforem by bylo .... co tak to srovnat s necim vice hitech, treba baytrailem?

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Geekbench vysledky su normalne dostupne, porovnat nie je problem.

Sranda platforma je mozno R Pi v ARMv6. ARMv8 je niekde uplne inde.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.