Apple je kritizován za Liquid Glass: Nečitelné, rušivé, kopie Windows Vista
Uživatelské rozhraní Liquid Glass je v současnosti prvkem iOS 26 developer beta, takže se dostane pouze k těm uživatelům, kteří se pro instalaci aktualizace rozhodnou. Je to možná dobře. Prvotní nadšení z přepracování uživatelského rozhraní střídá frustrace a kritika nedotažení základních vizuálních prvků, v jejichž důsledku se tyto prvky i text stávají špatně viditelnými a někdy i velmi obtížně čitelnými.
Čitelnost textu na Apple Liquid Glass (Beto @Twiter / X)
Vypadá to skoro, jakoby barvy a míra průhlednosti textu a ovládacích prvků byly snad záměrně zvoleny tak, aby příliš nepřekrývaly to, co je za nimi, a byly opravdu průhledné - aby si skutečně každý uživatel všiml, jak velkou je nové UI změnou.
Přehlednost rozhraní Apple Liquid Glass (Holly - I like tech @Twitter / X)
Objevují se i pochvaly za některé nápady a zdařilou vizuální implementaci odlesků a lomů světla (například při výběru mezi motivy se při posunu odráží barva jednotlivých motivů na hraně tlačítka „customize“, viz poslední odkaz ve zdrojích), ale skoro to vypadá, jakoby celý projekt Liquid Glass nadsadil formu obsahu. Rozhraní je zkrátka super na machrování před přáteli, ale podstatně méně vhodné k reálnému užívání telefonu.
Nebo se Apple inspiroval uměním renezančních mistrů? (foto: Андрей Романенко, CC BY-SA 4.0)
Někteří uživatelé pak upozorňují, že nové vizuální rozhraní má lagy (zpožděné reakce) i na iPhone 14 Pro, který byl sice vydán koncem roku 2022, ale stále není ani tři roky starý a po výkonnostní stránce nejde o žádné ořezávátko, od kterého by se dalo očekávat, že nebude zvládat ani plynulý chod rozhraní (natož aplikací).
Další lidé poukazují, že celý vizuální koncept nápadně připomíná myšlenku Aero od Microsoftu, která se uplatnila ve Windows Vista vydaných již v roce 2007. Pravdou je, že Microsoft byl v nasazení průhlednosti decentnější a vizuální stránka nenarušovala použitelnost operačního systému, čitelnost textů a viditelnost ovládacích prvků.