Apple ani nepotřebuje nový iPhone, aby dosáhl dalšího rekordu v prodejích
iPhone 6S sice přinesl několik zajímavých prvků jako kvalitnější konstrukci nebo plnohodnotný záznam 4k videa, formálně šlo ale stále o šestou generaci. Přesto díky němu dokázal Apple vytvořit nový rekord v počtu prodaných telefonů za (čtvrtý) kvartál. Právě poslední tři měsíce roku jsou tradičně nejsilnější částí sezóny a společnost během tohoto období prodá zhruba 40 % telefonů z celoročního objemu.
Tentokrát dokázal Apple do Nového roku prodat 74,8 milionu iPhonů, čímž o 0,3 milionu překonal loňský rekord. Na tato čísla lze nahlížet z celé řady úhlů. Můžeme Apple poplácat po zádech a obdivovat se, že dokázal vytvořit nový rekord, aniž by k tomu potřeboval vývoj zcela nové generace s nějakou tzv. „must have“ vlastností, bez který se žádný občan moderního světa neobejde.
Zájem o iPhone 6 byl velký, prodeje iPhone 6S jej však ještě o více než 300 tisíc kusů překonaly…
Na druhou stranu můžeme poukázat i na to, že meziroční nárůst v objemu prodejů je nejslabší za celou historii firmy a v podstatě poukazuje na stagnaci. Výrobce ale patrně nebude ani přehnaně oslavovat, ani propouštět manažery - v podstatě se totiž podařilo dosáhnout cíle v podobě odhadovaných 75 milionů prodaných iPhonů a k tomu ještě meziročně zvýšit čistý zisk o necelá o 2 %.
Současný stav je jasný, otázkou je směr dalšího vývoje. Extrapolace se opět může opírat o celou řadu faktů, z nichž za jeden protipól můžeme považovat rekordně slabý meziroční růst prodejů a za druhý rekordně vysoké prodeje (i) bez nové generace. Reálně lze však předpokládat, že jakákoli změna, jíž iPhone 7 přinese (a která bude výraznější než změny mezi iPhone 6 a iPhone 6S) opět rozproudí poptávku a vyvolá zvýšený zájem ze strany uživatelů. V delším časovém horizontu navíc do portfolia Applu přibyde i větší počet produktů s zcela novým designem postaveným kolem flexibilních displejů, což by pro příznivce značky mohlo být zásadní motivací k upgradu.