Arc A730M vypadá na fiasko, GeForce RTX 3060M je o 54 % rychlejší
Po prvních výsledcích přichází z východu první recenze grafiky Intel Arc A730M. Připomeňme, že řada 700 je nejvyšší (300 low-end, 500 mainstream), ale A730M není úplně nejvyšší model, teoreticky by měl existovat ještě A770M, ovšem s ohledem na problémy se spotřebou u plně aktivního GPU není jasné, kdy, zda nebo v jakém množství bude dostupný na trhu.
Arc A730M je tedy aktuálně nejvyšší prodávaný model, který je postaven na nejvýkonnějším GPU generace Alchemist / DG2 („Discrete Graphics 2“). Využívá 6nm proces TSMC, měří 406 mm² a má aktivních 3072 stream-procesorů z celkových 4096.
Prozatím zveřejnil v několika vlnách naměřené výsledky uživatel Golden Pig Upgrade a nyní jejich množinu rozšířila recenze webu ITHome. Uživatel Redfire všechny naměřené výsledky Arc A730M vynesl do grafu, který je srovnává s výsledky GeForce RTX 3060M:
Aby nedošlo k omylu, je potřeba zdůraznit, že osa y (viz její popisky vlevo) neměří po desítkách procent, ale po stovkách procent.
I kdybychom měli být zcela korektní a ignorovali výsledky ze hry Boundary (GeForce RTX 3060M byla měřena s DLSS, kdežto Arc samozřejmě nikoli), dále vynechali výsledky v profesionálním softwaru (SPECviewperf) a spočetli čistě průměr z průměrných FPS (hodnoty „average“) v jednotlivých hrách, zjišťujeme, že GeForce RTX 3060M je přinejmenším o 54 % výkonnější než Arc A730M.
To je poměrně špatný výsledek. Když se totiž podíváme na srovnání GeForce RTX 3060M a GeForce RTX 3050M, zjišťujeme, že první jmenovaná není obvykle ani o 50 % rychlejší než druhá. S GeForce RTX 3050M ale Arc přímo srovnáván nebyl, takže by zatím nebylo korektní tvrdit, že Arc [nestačí ani na / dotahuje / u chlup překonává] GeForce RTX 3050M. S jistotou však lze říct, že přinejmenším se současnými ovladači jí bude herním výkonem velmi blízko. Podstatně blíž než GeForce RTX 3060M.