Hardwarový architekt Arun Demeure opouští Imagination Technologies
Imagination Technologies (PowerVR) byla založena v roce 1985. Více o ní bylo slyšet o deset let později, kdy začala s 3D akcelerátory PCX a nejvíce na přelomu století díky jejím grafickým kartám Kyro. PCX i řada Kyro využívaly technologie známé jako tile-based rendering, která snižovala nároky na datové přenosy a energetickou náročnost čipu. Poté, co kvůli chybám managementu, v jejichž důsledku se po Kyro II nepokračovalo ve vývoji desktopových grafických karet, firma zacílila na svět mobilních technologií, kde mohla svoji energeticky nenáročnou architekturu využít.
Jádra od Imagination se dostala do velkého množství ARM SoC v telefonech, tabletech i dalších řešeních. Dlouhá léta je využíval i Apple. Loni na jaře však prosáklo, že by mohl mít zájem o odkoupení společnosti. Jednání skutečně byla potvrzena, ale proslýchá se, že se obě strany neshodly na ceně. Utekl přesně rok a Apple veřejně prohlásil, že si v horizontu 5-8 kvartálů přestane technologie PowerVR licencovat. Hodnota akcií firmy obratem spadla o 2/3, postupně ale část hodnoty nabrala zpět.
S přelomem jara a léta se Imagination nabídla k prodeji. Aktuálně si společnost řekla své ano s čínskou Canyon Bridge, která přinese věno ve výši £550 milionů. Situace ale není definitivně uzavřená, vláda Velká Británie není z odkupu firmy čínským investorem nadšená a spekuluje se, že by mohla obchod zrušit z důvodu možného vlivu na národní bezpečnost. Podobně zasáhl Donald Trump ve věci Lattice Semiconductor.
Pokud by smlouva s Canyon Bridge nevešla v platnost, je Imagination ochotna převzít ARM, ale z toho podle některých zdrojů není Imagination právě nadšená. Důvody známé nejsou, ale vzhledem k tomu, že ARM již vlastní grafickou divizi má, může obava zakládat na předpokladu, že ARM půjde primárně o odstranění konkurence.
Aby situace nebyla málo zamotaná, oznámil hardwarový architekt společnosti, Arun Demeure, že ji opouští. Zatím nepotvrdil, jaké jsou jeho další zájmy. Demeure je jednou z osob, která se dostala do světa grafického hardwaru z původního týmu webu Beyond3D, podobně jako například Dave Baumann nebo Ryszard Sommefeld. Působil rovněž jako hardwarový analytik. Pokud je vám jeho jméno povědomé, může to být tím, že byl první osobou, která poukázala na někdejší přejmenování 16nm výrobního procesu Intelu na 14nm. Intel dělal tehdy vše proto, aby posunul svůj Atom, který se snažil prosadit v mobilech i tabletech, do co nejlepšího světla a jedním z kroků, které k tomu měly pomoci, bylo přeznačení procesu tak, aby působil lépe než tehdy chystaný 16nm proces TSMC.
Do Imagination nastoupil v roce 2012, kde (s určitou pauzou) do roku 2014 působil na pozici inženýra pro analýzu výkonu a konkurenceschopnosti. Do poloviny roku 2016 pracoval na pozici staršího inženýra pro analýzu výkonu a následně jako hlavní inženýr pro analýzu výkonu. Začátkem letošního roku převzal pozici hlavního inženýra designu v hardwarovém oddělení, neboli hardwarového architekta. Demeure si je nicméně jistý, že ve společnosti je dost schopných hardwarových inženýrů na to, aby mohla i bez něj nadále fungovat a vyvíjet konkurenceschopné mobilní čipy.
Diskuse ke článku Hardwarový architekt Arun Demeure opouští Imagination Technologies