Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

ASUS ROG STRIX X399-E GAMING a AMD ThreadRipper 1950X v roce 2021

V dnešním testu se podíváme na šestnáctijádrový AMD ThreadRipper 1950X, který šel na trh v roce 2017.

V této sekci se podíváme na výkon v Cinebenchi, renderování v Blenderu a také ve SPECviewperf 13, který obsahuje mnoho grafických programů a snaží se simulovat reálnou zátěž v programech jako je například maya.

 

 

Cinebench R15, R15E, R20, R23

Cinebench nesmí chybět i u WS procesorů, jelikož plánuji testovat různé vícejádrové procesory, rozhodl jsem se vykašlat na jednojádrový výkon, jelikož je nenulová šance, že u pracovní stanice nedojde na využití čistě jednoho jádra s maximálním boostem. Většina lidí provozuje na pracovní stanici více věcí najednou a tak je relevantní hlavně vícevláknový výkon. Bohužel v době testování Cinebench R23 ještě nebyl na světě a tak je graf poněkud chudší, časem přibydou další procesory a grafy poslušně porostou.

ThreadRipper 1950X je v Cinebenchi překvapivě pomalejší, než novější EPYC 7282, ale zvládne porazit alespoň dva desetijádrové Haswell-EP Xeony, což není úplně zlé.

graph-80
graph-81
graph-82
graph-83
graph-84

 

Blender 2.83.4 LTS

Jako testovací scény posloužily ty, které jsou v Blender Benchmarku, nejedná se o nejnovější verzi, ale o LTS, která snad bude nějakou dobu rozumně podporovaná pro další srovnání. Aby toho nebylo málo, rozhodl jsem se využít všechny scény, které benchmark Blenderu nabízí, nechybí tak victor scéna, která si řekne klidně o 12GB paměti. Blender umí využít více grafických karet a dva Radeony RX 5700 XT si zde vedou skvěle, mimo scény victor, ta vždy spadne na nedostatek paměti.

V Blenderu si konečně něco započítá i Radeon Pro W5500, většinou poskytne vyšší výkon, než Quadro P2000, což je očekávaný výsledek i když se jedná o grafické karty v podobné cenové relaci. Potíže má hlavně ve scéně victor, která zabere asi 12GB VRAM, což na kartě s 8GB VRAM moc dobře nejde, karta má navíc jen osm PCIe Gen3 linek, takže přesouvání dat mezi GPU a systémovou RAM je pomalejší, než by mohlo být s PCIe Gen4. ThreadRipper 1950X víceméně kopíruje výkon z Cinebenchů, tedy pomalejší než Ryzen 9 3950X a EPYC 7282, ale rychlejší než dva desetijádrové Xeony.

graph-23
graph-24
graph-25
graph-26
graph-27
graph-28
graph-29

 

SPECviewperf 13.0 - 1920x1080

SPECviewperf 13 je užitečný nástroj, pokud chcete zjistit jak si nějaký hardware povede v profesionálních aplikací. Většina těchto aplikací využívá OpenGL a občas jsou optimalizované pro profi varianty grafických karet. Samozřejmě tento benchmark nenasimuluje veškeré možné situace, ale pro zběžný přehled celkem stačí. Nově měřím i v UHD rozlišení, jelikož to program podporuje, pro zajímavost jsem přidal i screenshoty z testovaných aplikací s nějakým krátkým popiskem, mnoho scén se velmi akčně hýbe, což na statickém obrázku není vidět.

Tentokrát máme o něco lepší výkon, než s DELL servery nedávno. Radeon Pro W5500 typicky poskytuje lepší výkon, než Quadro P2000, ale na dražší Quadro RTX 4000. V některých programech překonává i Radeon RX 5700 XT, což je díky certifikacím a optimalizacím v ovladačích, toto se děje například v Siemens PLM NX 8.0.

 

 

3dsmax-06 obsahuje několik testovacích scén vygenerovaných za pomoci programu 3ds Max 2016, přičemž se jedná o DirectX 11 renderer. Původní sada testů byla vyrobena pro 3ds Max 2015, testů je zde několik, na screenshotu je architektonický, dále je zde několik akčně hýbajících se viewesetů, které obsahují i děsivou obří rybu.

graph-9

 

Catia-05 viewset je vygenerovaný za pomoci programu CATIA V6 R2012, testy obsahují rendering letadel, aut a to včetně rastrového pohledu, bez stínů a tak podobně.

 
graph-10

 

Creo-02 viewset používá modely vygenerované v programech Creo 3 a Creo 4, opět zde máme různé veselé automobily ve vysoké kvalitně.

graph-11

 

Energy-02 viewset využívá open-source OpendTect sesmické vizualizační programy, jedná se o podobné techniky jako při MRI či CT, "plátky" seismických dat se převádí do 3D prostředí. Vše generované je značně tesselováno a používají se zde voxely. Tento viewset je velmi náročný a mnoho karet se zde pořádně zapotí.

graph-12

 

Maya-05 viewset je založený na programu Autodesk Maya 2017, přičemž je zde několik testů, které využívají drátěný model s 4x AA a další efekty.

graph-13

 

Medical-02 viewset reprezentuje ImageVis3D program využívající Tuvok renderer, podobně jako energy-02 se zde skládají nasnímané plátky z CT či MRI. Tento test je i celkem náročný na výkon procesoru.

graph-14

 

Showcase-02 využívá DirectX rendering a je založen na Autodesk Showcase 2013 aplikaci. Renderovaná Formule obsahuje prý osm milionů vertexů.

graph-15

 

snx-03 viewset je založen na programu Siemens PLM NX 8.0, velikost modelů je v rozpětí 7,15-8,45 milionů vertexů, přičemž se jedná primárně o rendering automobilů a některých jejich součástí, střídá se drátěný model s plně vystínovaným.

graph-16

 

sw-04 viewset reprezentuje program SolidWorks 2013 SP1, modely mají 2,1 až 21 milionů vertexů.

graph-17

 

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku ASUS ROG STRIX X399-E GAMING a AMD ThreadRipper 1950X v roce 2021

Středa, 13 Říjen 2021 - 23:39 | Karáš Svorka | Ještě vtipnější to bude u EPYCů první generace,...
Středa, 13 Říjen 2021 - 20:32 | Lazar | Tak oprava. Ještě jsem to na 1950X/GTX1080Ti...
Středa, 13 Říjen 2021 - 14:27 | Lazar | Ráno jsem akorát stihl vyzkoušet...
Středa, 13 Říjen 2021 - 11:58 | danieel | Diky! jedna z desek co mam je prave tato. Zkousel...
Středa, 13 Říjen 2021 - 08:23 | Lazar | V UMA jsou aktivní (prokládaně) všechny čtyři...
Středa, 13 Říjen 2021 - 08:12 | Lazar | Thr 1gen snad chutnají die-B, např. G.Skill Flare...
Středa, 13 Říjen 2021 - 06:17 | Lazar | Nejsem si jist zda pro prepinani vzniklo neco pro...
Středa, 13 Říjen 2021 - 00:09 | Karáš Svorka | Ty takty jsou oficiální od AMD, s těma single...
Úterý, 12 Říjen 2021 - 23:40 | danieel | Ja mam taky ze "srotu" jedno 12jadro -...
Úterý, 12 Říjen 2021 - 23:33 | danieel | Jako stejne nechapu co na tom chcou menit - TR je...

Zobrazit diskusi