ATI demonstrovala počítání zvukových efektů pomocí GPU
Tato zpráva by vás ani neměla překvapit. Víme již téměř rok, že přenesení přehrávání zvuku na grafiky je v plánu minimálně pro chráněné zvukové stopy kvůli šifrování na PC Express sběrnici a také posílání takových zvukových stop spolu s videem pro HDCP chráněném HDMI/DisplayPort výstupu do vaší 1080p TV. Stejně tak víme, že lze pomocí GPU počítat fyziku a že s tím počítá ATI i nVidia. Počítání zvukových efektů pomocí plně programovatelných shaderů tak nikoho nemůže zaskočit. A právě to ATI nyní prezentovala.
Demonstrovala použití obyčejného Radeonu X1300 pro výpočty zvukových efektů. Na akci v Londýně představila demoverzi příslušného vývojářského kitu (SDK). Demo sice umělo jen jednoduchý ekvalizér, ale to je teprve začátek, běžné dnešní GPU má dostatek síly na lepší efekty. V budoucnu lze také očekávat větší provázanost výpočtů grafiky, fyziky a zvuku ve hře, prováděných na jediné grafické kartě, která by z této provázanosti měla údajně těžit. Byť samozřejmě výpočty fyziky a zvuku si své z výkonu GPU uzmou. Proto také bývá prozatím Havok FX prezentován na strojích se dvěma grafikami, kdy jedna slouží právě pro výpočty Havok FX enginu a druhá se stará o grafiku.