Havok bude počítat pomocí GPU
Společnost Havok, stojící za stejnojmenným fyzikálním engine (který naleznete mimo jiné v Half-Life 2), oznámila před pár dny na herní konferenci v Austinu, Texas, USA hned několik věcí. Zaprvé novou verzi engine Havok Complete 3.2, pro který jsou k dispozici vývojářské kity i pro Xbox 360 a Playstation 3. Zadruhé uzavření dohody se Sony, která bude v Playstation 3 využívat binární verzi Havok Complete XS engine (tedy nebude mít k dispozici zdrojové kódy engine). Zatřetí Havok ohlásil několik titulů pro Xbox 360 s podporou jeho technologie, mezi nimiž nechybí třeba NBA Live 06 nebo Perfect Dark Zero.
No a nakonec tu máme perličku, kterou před nějakou dobou kanadská ATI nepřímo potvrdila. Havok plánuje nový produkt s názvem Havok FX, který bude umět své fyzikální výpočty počítat pomocí grafických karet, disponujících Shader Modelem 3.0 (jako třeba poslední karty nVidia a ATI). Havok FX pak bude samozřejmě zaintegrován do celého balíku Havok Complete. Ageia se tedy bude muset hodně činit, aby svůj 199dolarový (momentálně) produkt PhysX na trhu v této konkurenci prosadila.