Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Havok bude počítat pomocí GPU

Havok logo

Společnost Havok, stojící za stejnojmenným fyzikálním engine (který naleznete mimo jiné v Half-Life 2), oznámila před pár dny na herní konferenci v Austinu, Texas, USA hned několik věcí. Zaprvé novou verzi engine Havok Complete 3.2, pro který jsou k dispozici vývojářské kity i pro Xbox 360 a Playstation 3. Zadruhé uzavření dohody se Sony, která bude v Playstation 3 využívat binární verzi Havok Complete XS engine (tedy nebude mít k dispozici zdrojové kódy engine). Zatřetí Havok ohlásil několik titulů pro Xbox 360 s podporou jeho technologie, mezi nimiž nechybí třeba NBA Live 06 nebo Perfect Dark Zero.

No a nakonec tu máme perličku, kterou před nějakou dobou kanadská ATI nepřímo potvrdila. Havok plánuje nový produkt s názvem Havok FX, který bude umět své fyzikální výpočty počítat pomocí grafických karet, disponujících Shader Modelem 3.0 (jako třeba poslední karty nVidia a ATI). Havok FX pak bude samozřejmě zaintegrován do celého balíku Havok Complete. Ageia se tedy bude muset hodně činit, aby svůj 199dolarový (momentálně) produkt PhysX na trhu v této konkurenci prosadila.

Tagy: 
Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Havok bude počítat pomocí GPU

Středa, 2 Listopad 2005 - 12:00 | Anonym | PhysX je paradoxně až zbytečně výkonný. Dnešní...
Středa, 2 Listopad 2005 - 10:45 | Anonym | Koukněte se na tohle, vyjádření Ageia... http://...
Úterý, 1 Listopad 2005 - 20:32 | Anonym | Ano, já to chápu už od začátku. Jenže Ty pořád...
Úterý, 1 Listopad 2005 - 15:57 | Anonym | Fan: Dobře, ještě jinak... Řekněme, že máme dvě...
Úterý, 1 Listopad 2005 - 15:15 | Johnny | Jsou zkratka lide kteri ti nikdy nepochopi (...
Úterý, 1 Listopad 2005 - 13:41 | Anonym | No-X: ten obrázek je hezkej a názornej. Ale co...
Úterý, 1 Listopad 2005 - 12:30 | Anonym | J: Ty snad ani nechceš pochopit, že fyzikální...
Úterý, 1 Listopad 2005 - 10:23 | Anonym | To ze je GPU nekolikanasobne vykonejsi nez CPU je...
Úterý, 1 Listopad 2005 - 09:13 | Anonym | 2 JoHnY: maš pravdu na 368 myly coprocesory skoro...
Úterý, 1 Listopad 2005 - 09:04 | Bohumil Volný | souhlasim s Hoooba   Kdyz sem si...

Zobrazit diskusi