Autorská práva v hudbě a jak byla vytvořena
Kapitoly článků
Většina hudebních CD je chráněna autorským zákonem (Ústava USA, článek I, část 8). Autorské právo přináší jeho majiteli právo výlučné reprodukce, distribuce, předvádění, zobrazení nebo licencování práce, na kterou se tento copyright vztahuje. Držiteli copyrightu se navíc umožňuje výlučné právo na výrobu nebo licenci všech odvozených prací. Dále pak má tento majitel výlučné právo na reprodukování tohoto vlastnictví kopírováním, nebo pomocí zvukových záznamů. Autorské právo ale též ohraničuje toto výhradní právo, v Článku 107 "legální použití" autorských materiálů. Ačkoli tento článek některé takové použití vyjmenovává (kritiky, komentáře, zpravodajství, výuka, vzdělávání a výzkum, rozhodně nevylučuje i jiné použití, jako třeba kopírování pro domácí použití. Při soudních sporech se tato právní ochrana posuzuje konkrétně, vždy případ od případu.
Článek 202 Autorského zákona mluví o tom, že vlastnictví copyrightu je odlišné od vlastnictví předmětu, ve kterém je ztělesněna práce. Proto tedy přenos vlastnictví z jednoho hmotného objektu na druhý (třeba z CD na CD),
nepřevádí žádná práva podléhající autorskému zákonu v tomto předmětu obsaženém.
Pokud jde o počítačové programy, autorský zákon stanovuje, že majitel programu (nikoli autorských práv) si může dělat kopie, avšak jen za účelem jeho zálohování.
Diskuse ke článku Kopírováním audia a Autorský zákona v USA