Bezpečnostní záplata dovolí nabití Galaxy Note 7 do 60 %
Minulý týden prolétla světem zpráva, že majitel Galaxy Note 7 nechal vědomě hrát svého vnuka s vadným zařízením, jemuž se pak přístroj vznítil v rukou. Přestože nakonec vyšlo najevo, že nešlo o Galaxy Note 7, ale jiný (dva roky starý) telefon, u něhož ani není jisté, zda měl originální baterii, ilustruje to nepříliš zodpovědné chování části uživatelů, kteří si nepřipouštějí rizika a možné důsledky svého jednání. Pak samozřejmě může existovat i skupina uživatelů, která je pouze neinformovaná a produkt z vadné série nevrátila jen proto, že o problému neví.
Aby Samsung snížil či eliminoval potenciální škody a rizika mezi těmito lidmi, připravil aktualizaci, která omezí nabíjení vadných baterií nanejvýš na 60 % jejich nominální kapacity. Bylo oficiálně potvrzeno, že její distribuce bude zahájena 20. září 2016 v Jižní Koreji. Takto formulovanou informaci předal Samsung jihokorejským tištěným médiím. Zda bude záplata k danému datu (nebo k jinému) nabídnuta i uživatelům v ostatních zemích, zatím není jasné.
Medializovány jsou především případy přehřátí / zahoření / exploze, ke kterým došlo na půdě USA. Evidováno jich je doposud kolem sedmdesáti, ale ne všechny jsou zcela věrohodné. Ředitel Samsung USA vydal prohlášení, ve kterém vyzývá uživatele, aby svůj Galaxy Note 7 zcela vypnuli a požádali o výměnu. Některé americké letecké společnosti již vyzývají pasažéry, aby tento telefon vůbec nenosili na paluby letadel a nevkládali do zavazadel. Původně začaly doporučení vydávat australské letecké společnosti, které nejprve žádali cestující, aby tento telefon na palubě nenabíjeli a následně, aby jej ani nezapínali. Obdobná opatření přijala většina dopravců i ve zbytku světa.
V jižní Koreji objednal na vlastní náklady Samsung všem zaměstnancům, kteří jsou ve styku se zákazníky i prodejcům telefonů a servisním centrům pizzu na vlastní náklady, aby jim alespoň v této míře kompenzoval práci navíc (přes svátky), kterou měli se stažením vadných telefonů a během jednání s často velmi nespokojenými zákazníky.