Shield aneb Gamepad s Tegra 4 uvnitř
Kapitoly článků
Shield je konceptem minipočítače na bázi Tegra 4, který je současně kvalitním herním ovladačem a hrát se tak s ním bude asi tak miliónkrát lépe, než by se hrálo s typickým tabletem. Shield V sobě nese dostatek Li-Ion kapacity pro 5 až 10 hodin hraní, resp. 24 hodin přehrávání videa. Zvuková část v Shieldu obsažená využívá kontrukčně i bassreflex, pročež by zvuk měl být ještě lepší než z notebooků HP s Beats audiem. Hrát lze jak na vlastním malém displeji, tak vše přeposílat do velké TV či monitoru, stejně tak je zde možnost mít na malém displeji zobrazeno něco jiného než na velké TV. Zdá se vám to podobné Wii U?
Pokud bychom měli Shield k něčemu přirovnat, tak k tomu, že Nvidia "v podstatě vypálila Steamu rybník". Zatímco Valve se lopotí s portací Steamu a svých herních enginů na Linux a chystá koncept linuxové herní konzole, Nvidia toto vůbec neřeší. Plně v duchu těchto vět: Nechť si na výkonném desktopu klidně běží Windows a windowsový Steam se stovkami her, my je budeme ovládat na dálku skrze Shield a Grid a vše pouštět na velkou TV, podobně jako se na to Steam připravuje s Big Picture režimem.
Tak jak to vidíte vy? Je vám milejší přístup Nvidie, který - pokud opravdu nebude v reálu problém s lagováním samotné technologie (a to je zatím velké POKUD) - nebo nic z výše uvedeného neotřáslo vaší vírou v linuxový Steam?