Český Telecom neprozradí i to co ví
Začalo to tím, že se marně snažím nějak rozumně domluvit s Contactelem na bezdrátovém připojení, které už vázne od podzima loňského roku. Velmi jsem kvitoval, že se mezi novými přípojnými body pro ADSL objevil i Jičín. Abyste to pochopili, tak tyto řádky píši v Sobotce, která pod Jičín patří. I zjistil jsem také, že Hořice, pod Jičín také patřící, už mezi zprovozněnými lokalitami jsou. Usoudil jsem tedy, že okres má ČTc nějak rozdělen po jednotlivých ústřednách, ale k tomu se ještě vrátím. V pdf nových lokalit se už objevuje přímo Jičín. Zkusil jsem tedy zavolat jičínskému Telecom telepoint partnerovi. Tam byli celkem příjemní a dozvěděl jsem se, že Jičín by měl být ADSL zadrátován dokonce do pololetí, ale že zatím tam není na ADLS instalován ani stojan. Na otázku, kdy se s instalací začne mi nebyli schopni odpovědět a odkázali mne na bezplatnou info linku Telecomu 800 123 456.
Info linka, po chvíli konverzace s automatem, nakonec probrala i fyzickou osobu, která mi byla ale schopna interpretovat pouze to, co jsem si už na jejich WEBu přečetl. Zoufalého kohoutka však neposlali k potůčku pro vodu, ale k IOL na další infolinku 800 184 084. Tam už byl rozhovor ostřejší. Asertivně vyškolená obsluha, a já už budu přímo jmenovat, odnesl to jistý pan Radek Koukal (sorry), tam funguje jako dobře promazaný magnetofon, ovšem s nekonečnou smyčkou. Opět jsem se dozvěděl to, co jsem už věděl z Internetu, a tak jsem nevydržel, a začal pokládat otázky tak konkrétní, na které jsem žádal odpověď ANO/NE. Bohužel, ani to se neosvědčilo, neboť krátké slovo ANO, či NE, se vždy proměnilo v rozvětvené souvětí.
Takže co jsem se tedy dozvěděl. Ne, to jsem začal špatně. Co jsem se nedozvěděl: že v ČTc není nikdo, kdo by mi řekl, zda instalace ADSL v Jičíně, bude znamenat možnost použít ADSL i v Sobotce (já vím, ty dráty jim tu kopali Romové a Ukrajinci, jak by mohli vědět kam to vede, to je logické), nevím také, kdy ono jičínské ADSL bude fungovat (ani na tuto otázku není v ČTc člověk, který by odpověď znal). A co jsem se dozvěděl? Že na infolinkách mají velmi asertivní lidi, ale je to až dost nepříjemné, když na přímou otázku odpovídají stále stejně, často bez ohledu na to, na co se vlastně ptáte (proč tam nemají automat?). Že ti asertivní lidi jsou taky jen lidi, protože v IOL mi nakonec práskli telefonem, oh pardon!, nepráskli, ozvalo se, že nežádám informace související s ČTc a spojení bylo ukončeno. Hmm, já myslel, že to ADSL je právě věcí ČTc. No, možná že už vědí něco, co my ne ;-)
Sečteno a podtrženo, info linky ČTc i IOL jsou dobré pro ty, co nemají Internet. Ti tam zcela jistě pochopení najdou. Vy co Internet máte, najdete vše potřebné na jejich firemních stránkách (často i více). Na mne to udělalo dojem, že v ČTc mají neskutečný nepořádek a jedna ruka neví co dělá druhá. Nebo si snad hrají na Tajemný hrad v Karpatech a otázka termínů je pro ně tabu, i kdyby šlo o datum slunovratu. Prostě "neřeknu a neřeknu", co kdyby to pak někdo jiný zase změnil. Platí zde parafrázované "kdo nic neřekne, nic nezkazí". Takto si opravdu heslo "víc než slova" nepředstavuji. To "víc" jsem z nich prostě nevyrazil. Jen ta "slova".