Číslo 5 opravdu žije aneb Tak nám hackli Microsoft Kinect, paní Müllerová
Upřímně: byla by asi škoda z tak zajímavého zařízení, jakým Kinect je, nevyždímat větší potenciál (samotné „tajtrlíkování“ před snímači, jímž se mají ovládat hry, je sice pěkné, ale toto zařízení má rozhodně na víc). Možná si také vzpomenete na počin Jonnyho Chunga Lee, který využil WiiRemote pro „head tracking“ a vytvoření dojmu 3D scény na základě pohybu sledujícího diváka.
Podobný svět neprobádaných záležitostí nyní čeká i na Kinect. Na světě už je ovladač, který umožňuje komunikaci s Kinectem a jednoduchá ovládací aplikace, pomocí níž je možné ovládat naklánění Kinectu a sledovat hodnoty přijímané ze senzorů.
A protože součástí Kinectu je vlastně i běžná VGA kamera, není problém ji využít. IR vysílač pak „ozařuje“ scénu, aby IR snímač následně zjistil hloubku.
Jak to vypadá v praxi, ukazuje video (všimněte si oddělených oken s obrazem z kamery a z IR senzoru).
Jak vlastně k „hacknutí“ došlo? To bylo tak: v momentě, kdy byl Kinect oficiálně uveden na trh, se společnost Adafruit Industries (nabízí kity pro kutily, aby mohli využít potenciál jimi zakoupeného elektronického zařízení) rozhodla vypsat odměnu za nějaký takový hack, který by zajistil využití možností Kinectu takřka „po vlastní ose“. Nabízela tisíc dolarů, jenže pak zareagoval Microsoft s tím, že takové jednání nebude tolerovat a že do Kinectu zabudoval několik „pojistek“ za účelem minimalizace možnosti hacknutí. Odměna se rázem zdvojnásobila.
Jistý „AlexP“ to přes víkend rozlouskl a tak jen pár dní poté inkasoval odměnu. Výsledek jeho práce jste mohli vidět na dvou videích výše, ovšem to hlavní teprve přijde: nekonečné možnosti využití. A samozřejmě očekáváme též žaloby. Microsoft už to naznačil, když se vyjádřil v tom smyslu, že „k zajištění nezneužívání svého produktu“ bude jednak zlepšovat protiopatření a také spolupracovat s patřičnými úřady.
Kinectu by byla jen pro Xbox opravdu škoda.