Creators Update přinesl pár procent herního výkonu pro Ryzen
Před pár týdny došlo na kauzu, kdy uživatelé poukázali, že v některých hrách je herní výkon s procesory Ryzen vyšší ve Windows 7 než ve Windows 10. Objevily se snahy to vysvětlit chybou scheduleru Windows 10, ale tyto teorie nakonec byly vyvráceny a AMD konstatovala, že rozdíly v těchto případech budou souviset spíš s odlišnou architekturou operačního systému.
Nyní se Microsoftu podařilo část těchto rozdílů odmazat a díky Creators Update zvýšit v některých situacích herní výkon Ryzenu pod Windows 10. Jde samozřejmě jen o některé hry a posun je na úrovni jednotek procent, ale pokud si uvědomíme, že oproti produktů, kterým modely Ryzenu konkurují v aplikačních testech, zaostávají ve hrách v průměru o ~12 %, mají i jednotky procent vliv na konkurenční pozici.
Redakce ComputerBase otestovala výkon ve čtveřici her. V Deus Ex: Mankind Divided a Project Cars jsou výkonnostní rozdíly na úrovni chyby měření, takže lze říct, že v těchto titulech ke změně nedošlo. Jiná situace nastala ve The Witcher 3, kdy Creators Update dokázal ze sestavy s procesorem Ryzen 7 1800X vyždímat o 5 % vyšší FPS a nárůst je patrný i s Watch Dogs 2 se 3 % výkonu navíc.
Grafy zachycují i výsledek testu provedeného v tzv. Game Mode, o kterém jsme psali v lednu. Tento režim by měl být schopný úpravou systémových prostředků získat nějaký výkon navíc. Microsoft již v zimě avizoval, že se nárůsty budou týkat spíše her vyvinutých pro Universal Windows Platform, kde je širší možnost kontroly nad procesy (protože je zřejmé, který proces je nutný pro běh hry a který lze potlačit) a výsledky tomu odpovídají - testované hry z Game Mode prakticky neprofitují (možná budou profitovat v situaci, kdy nejde o čerstvý čistý systém připravený pro testování).