Croteam uvolnil Serious Engine pod GPLv2 licencí
Verze zveřejněná na GitHubu je konkrétně Serious Engine 1.10, což je verze enginu použitá ve hrách Serious Sam Classic: The First Encounter a The Second Encounter, tedy z let 2001 až 2002. Tedy hodně stará. Je jasné, že Croteam nevydá nejnovější verzi enginu, na které třeba nyní ladí podporu API Vulkan.
A jak tvůrci dodávají,možná tenhle engine neprodukuje nejnověji vypadající grafiku, ale jeho zdrojový kód je velmi dobře komentován, jednoduše modifikovatelný a je spousta věcí, které se s ním dají dělat a které se na něm lze naučit.
Do mysli se ale pochopitelně vkrádá otázka, jaký přínos bude zhruba 15 let starý Serious Engine představovat oproti kupříkladu Doom 3 Enginu (přesněji id Tech 4), který je necelých 5 let pod LGPL licencí dostupný též na GitHubu. Můžeme to tak chápat třeba jako srdcovou zálěžitost pro fanoušky původních Samů, pro srovnání se dá třeba říci, že kdyby Bethesda vydala originální Morrowind engine pod GPL, nemusela by nezávislá implementace vznikat tak dlouze a složitě, jak to projekt OpenMW předvádí. Každopádně je to vydání Serious Enginu v původní verzi pod GPLv2 licencí fajn.
- K stažení: Serious Engine v.1.10