Pokochejte se realistickou grafikou CryEngine3
I když pohled na video řekne nejvíce, alespoň pár slov předem si neodpustíme. Velice pěkně vypadá bokeh filtr, který je v několika částech videosekvence dobře patrný. Bokeh filtr je simulace obrazu mimo hloubku ostrosti, která je provedena tak, aby působila jako bokeh objektivu fotoaparátu či videokamery. Nejde tedy jen o pouhé (gausovské) rozostření, bokeh v sobě odráží optickou konstrukci objektivu a tvar clony.
Podobným typem efektu, který vídáme stále častěji a který rovněž CryEngine3 umožňuje velmi reálně simulovat, jsou lens-flares, odlesky a záře v obrazu vznikající na optických rozhraních sklo/vzduch v objektivu.
Čím více podobných technik ve hrách vídáme, tím více si říkáme, jak chybným směrem se efekty herní grafiky ubírají. Ano, je to sice na pohled hezké a připomíná to film - jenže: hra není film (alespoň ten typ hry, o které je řeč). Pokud je obsah obrazovky tím, co vidí hrdina, pak v něm jistě nemají co dělat (d)efekty kinofilmové techniky, které lidské oko nevytváří (a pokud, pak ve zcela jiné podobě). I kdyby však cílem nebylo simulovat realistický pohled, ale přiblížit se filmovému záznamu, nemá valný smysl vnášet do obrazu artefakty jako lens-flares, kterých se skutečná kinofilmová technika snaží (často poměrně úspěšně) zbavit aplikací co nejpokročilejších antireflexních technologií a optických designů.
To jsme ale až příliš odbočili, nyní už k samotnému videu. Ať už je to s realističností jakékoli, nemůžeme popřít, že některé scény jsou prostě hezké ;-). Pokud to váš stroj umožňuje, nezapomeňte si nastavit HD (720p) kvalitu a přepnout video na celou obrazovku:
Youtube