Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Pokochejte se realistickou grafikou CryEngine3

CryEngine3 TSTTT
Hrám se prvoplánově nevěnujeme, ale tentokrát uděláme malou výjimku - i když jen částečnou. Nabídneme vám pohled na možnosti 3D enginu společnosti Crytek nazvaného CryEngine3, z něhož vzejde třetí díl řady Crysis…

I když pohled na video řekne nejvíce, alespoň pár slov předem si neodpustíme. Velice pěkně vypadá bokeh filtr, který je v několika částech videosekvence dobře patrný. Bokeh filtr je simulace obrazu mimo hloubku ostrosti, která je provedena tak, aby působila jako bokeh objektivu fotoaparátu či videokamery. Nejde tedy jen o pouhé (gausovské) rozostření, bokeh v sobě odráží optickou konstrukci objektivu a tvar clony.

Podobným typem efektu, který vídáme stále častěji a který rovněž CryEngine3 umožňuje velmi reálně simulovat, jsou lens-flares, odlesky a záře v obrazu vznikající na optických rozhraních sklo/vzduch v objektivu.

CryEngine3 bokeh filter
CryEngine3 bokeh filter

Čím více podobných technik ve hrách vídáme, tím více si říkáme, jak chybným směrem se efekty herní grafiky ubírají. Ano, je to sice na pohled hezké a připomíná to film - jenže: hra není film (alespoň ten typ hry, o které je řeč). Pokud je obsah obrazovky tím, co vidí hrdina, pak v něm jistě nemají co dělat (d)efekty kinofilmové techniky, které lidské oko nevytváří (a pokud, pak ve zcela jiné podobě). I kdyby však cílem nebylo simulovat realistický pohled, ale přiblížit se filmovému záznamu, nemá valný smysl vnášet do obrazu artefakty jako lens-flares, kterých se skutečná kinofilmová technika snaží (často poměrně úspěšně) zbavit aplikací co nejpokročilejších antireflexních technologií a optických designů.

To jsme ale až příliš odbočili, nyní už k samotnému videu. Ať už je to s realističností jakékoli, nemůžeme popřít, že některé scény jsou prostě hezké ;-). Pokud to váš stroj umožňuje, nezapomeňte si nastavit HD (720p) kvalitu a přepnout video na celou obrazovku:

Tagy: 
Zdroje: 

Youtube

Diskuse ke článku Pokochejte se realistickou grafikou CryEngine3

Úterý, 21 Srpen 2012 - 10:35 | Tragedie_v_JZD | Mno .. podle videa se jedná o ingame grafiku.
Pondělí, 20 Srpen 2012 - 21:21 | Pitrs | Mě to tedy rozhodně jako fantazie nepřipadá a...
Pondělí, 20 Srpen 2012 - 13:02 | Lojza Suchánek | No hura...konecne nejaka hra, ktera by mi vyuzila...
Neděle, 19 Srpen 2012 - 19:30 | xvasek | To stejné můžeš říct o HDR - taky se nemusím...
Sobota, 18 Srpen 2012 - 19:55 | Kryštof | Plno efektů, ale snažit se udělat realistickou...
Pátek, 17 Srpen 2012 - 14:02 | Jan | Přesně tenhle problém se snaží řešit VR, konečně...
Pátek, 17 Srpen 2012 - 13:55 | Jan | Tak nevím, jestli se současná kinofilmová...
Pátek, 17 Srpen 2012 - 13:28 | Lukas Hejtmanek | The Witcher se o to snazi i primo ve hre, pokud...
Pátek, 17 Srpen 2012 - 12:11 | ren | No, nevim, nekdy mozna ano, ale obvykle neni...
Pátek, 17 Srpen 2012 - 11:51 | Petr Port | Ta koruna stromů na začátku nic moc, ale žába...

Zobrazit diskusi