Crytek předvedl ray-tracing demo, jemuž stačí mainstream GPU bez RT jednotek
Crytek v demu nazvaném Neon Noir předvádí schopnosti enginu CryEngine 5.5, především pak využití raytracingu, který je implementován v rámci technologie, jíž společnost nazývá Total Illumination. To samo o sobě není až tak zajímavé - za pozornost stojí něco trochu jiného:
V první řadě je to vizuální výsledek. Odlesky, na rozdíl od toho, co bylo dosud k vidění…
raytracing odlesky z Battlefield V rozlišením připomenuly éru 90. let
…nevypadají, jako z doby Wolfenstein 3D, tedy v několikanásobně nižším rozlišení, než v jakém je vykreslena samotná scéna. Dosahují vizuálně stejné kvality - vysoké rozlišení, žádné mnohapixelové zuby, žádné rozmazání, žádný shimmering, flickering, artefatky. Prostě to vypadá dobře.
Ve druhé řadě pro dosažení této vizuální stránky není potřeba žádný specializovaný hardware. Implementace funguje jak na GeForce RTX, tak na GeForce GTX, tak na Radeonech.
Za třetí - a to je asi nejpozoruhodnější - scénu podle Crytek dokáže rozhýbat i mainstreamový hardware - ať už od AMD nebo od Nvidie. Samotné video bylo renderováno Radeonem RX Vega 56. Co se API týče, není podpora závislá na DirectX12, ale podporován je i Vulkan.
Crytek důvody možnosti kombinace vysoké vizuální kvality s relativně nízkými hardwarovými nároky vysvětloval použitím „nástroje, zjednodušujícího a automatizujícího proces renderingu a obsahu“. Objevují se názory, že Crytek pro dosažení těchto výsledků využívá jakousi obdobu voxelů.
Samotné demo je zasazeno do prostřední liduprázdné noční ulice za deštivého počasí. Celkovou atmosférou může trochu připomenout demo ATi Toyshop z roku 2006, které bylo zasazené do obdobného prostředí. Jeho jádrem však nebyly odlesky, ale komplexní povrchy. Dost popisu, podívejte se na demo Neon Noire sami: