Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Crytek předvedl ray-tracing demo, jemuž stačí mainstream GPU bez RT jednotek

Na demu je nejpozoruhodnější kombinace nízkých hardwarových nároků s kvalitou odlesků, která překonává dosavadní herní implementace, které jsme viděli v souvislosti s propagací RTX…

Crytek v demu nazvaném Neon Noir předvádí schopnosti enginu CryEngine 5.5, především pak využití raytracingu, který je implementován v rámci technologie, jíž společnost nazývá Total Illumination. To samo o sobě není až tak zajímavé - za pozornost stojí něco trochu jiného:

V první řadě je to vizuální výsledek. Odlesky, na rozdíl od toho, co bylo dosud k vidění…

raytracing odlesky z Battlefield V rozlišením připomenuly éru 90. let

…nevypadají, jako z doby Wolfenstein 3D, tedy v několikanásobně nižším rozlišení, než v jakém je vykreslena samotná scéna. Dosahují vizuálně stejné kvality - vysoké rozlišení, žádné mnohapixelové zuby, žádné rozmazání, žádný shimmering, flickering, artefatky. Prostě to vypadá dobře.

Ve druhé řadě pro dosažení této vizuální stránky není potřeba žádný specializovaný hardware. Implementace funguje jak na GeForce RTX, tak na GeForce GTX, tak na Radeonech.

Za třetí - a to je asi nejpozoruhodnější - scénu podle Crytek dokáže rozhýbat i mainstreamový hardware - ať už od AMD nebo od Nvidie. Samotné video bylo renderováno Radeonem RX Vega 56. Co se API týče, není podpora závislá na DirectX12, ale podporován je i Vulkan.

Crytek důvody možnosti kombinace vysoké vizuální kvality s relativně nízkými hardwarovými nároky vysvětloval použitím „nástroje, zjednodušujícího a automatizujícího proces renderingu a obsahu“. Objevují se názory, že Crytek pro dosažení těchto výsledků využívá jakousi obdobu voxelů.

Samotné demo je zasazeno do prostřední liduprázdné noční ulice za deštivého počasí. Celkovou atmosférou může trochu připomenout demo ATi Toyshop z roku 2006, které bylo zasazené do obdobného prostředí. Jeho jádrem však nebyly odlesky, ale komplexní povrchy. Dost popisu, podívejte se na demo Neon Noire sami:

Tagy: 

Diskuse ke článku Crytek předvedl ray-tracing demo, jemuž stačí mainstream GPU bez RT jednotek

Pátek, 22 Březen 2019 - 11:02 | stapor | To si nemyslím. Podľa mňa by viacerí ludia na to...
Pátek, 22 Březen 2019 - 10:35 | Marek Moravčík | Ono predsa RTX funguje. Pomocou neho alebo s DXR...
Pátek, 22 Březen 2019 - 10:15 | Marek Moravčík | Tiež to tak beriem. Je to nice to have, ktorý...
Pátek, 22 Březen 2019 - 10:03 | stapor | nikdo přeci nezpochybňuje, že to jde zapnout,...
Pátek, 22 Březen 2019 - 09:51 | tombomino | Az prinese RTX a je jedno na ktere strane, takovy...
Pátek, 22 Březen 2019 - 08:07 | Marek Moravčík | To, že vo všetkom okolo NV vidíš iba marketing je...
Čtvrtek, 21 Březen 2019 - 23:55 | MACHINA | "HW bez špecializovaných jednotiek ako RT...
Čtvrtek, 21 Březen 2019 - 20:06 | Gembler | Ta prvni zleva nema ani stin :-D
Čtvrtek, 21 Březen 2019 - 19:53 | Gembler | No pekne jste se poplakali, jen tady jaksi...
Čtvrtek, 21 Březen 2019 - 18:33 | tombomino | Hele ja ti nevim, ale mne osobne zatim ani jedna...

Zobrazit diskusi