Deep in IT představuje nová ocenění recenzovaných produktů
Minulost
Nejprve nám však dovolte připomenout, jaká ocenění jsme na CD-R serveru po dlouhá léta udělovali:
Věříme, že se s námi shodnete, že udělování ocenění jako "TOP", "TIP", "HOT" atd. poněkud postrádá v současnosti smyslu i kvůli změnám, jimiž IT obor prošel. I my sami jsme v posledních letech nevěděli, kdy by se vlastně hodilo udělit některé z těch "obskurnějších ocenění", proto jsme třeba častěji udělovali TIP.
Motivace
Zkrátka jsme hledali systém, který by nejlépe vystihl to, jak k hodnocení produktů přistupujeme. V zásadě se nabízely tři systémy:
- Jedno jediné ocenění, které by dostávaly jen skutečně skvělé a vynikající výrobky, z nichž jsme naprosto nadšeni a nemají žádnou (významnou) chybu. Tuto variantu jsme zavrhli téměř okamžitě, protože bychom ročně stěží našli jeden-dva výrobky hodné takového ocenění a při vzpomínkách na některé roky by třeba ocenění nedostal vůbec žádný testovaný předmět.
- Různá ocenění typu "Super produkt", "Výhodná koupě" atd. Tato varianta by v principu byla podobná původnímu systému, navíc, nalijme si čistého vína, bychom byli mnohými okamžitě obviněni, že kopírujeme konkurenční servery - tomu se však nevyhnete s žádnou variantou.
- Medailový systém nakonec zvítězil jako nejvhodnější volba.
Dospěli jsme k závěru, že medailové pozice nám vyhovují nejlépe. Umožní nám nadále oceňovat ty skutečně špičkové a výjimečné produkty značkou "Gold", která tak bude užívána pouze velmi výjimečně a bude znakem produktu, za který dáme jako redakce ruku do ohně. Rovnou počítejte s tím, že se s takovým oceněním nemusíte na našem serveru za celý rok vůbec setkat ;-).
Silver bude značit to, že jinak naprosto skvělý produkt má přeci jen nějaké drobnější "vady na kráse", které nám brání udělit zlatou. Jako příklad může posloužit třeba grafická karta, která je nejrychlejší na trhu, má nejvýhodnější poměr výkon/cena, ale kupříkladu má o 10 % vyšší spotřebu v klidu než konkurence, nebo její základní chladič je hlučnější a je vhodná jeho výměna za lepší. Toto ocenění předpokládáme budete vídat několikrát do roka (připomeňme, že při průměrně 40 až 50 recenzích hardwaru ročně je zde dost prostoru, ostatně oceňujeme a oceňovat budeme i software a další věci).
Ocenění bronzové pak dostanou ty produkty, které mají drobných vad více, ale nepředstavují nijak fatální problém, případně to nejsou věci přímo spadající v hodnotících tabulkách mezi "Zápory", nýbrž do kolonky "Pohlídejte si". Připomeňme, že v té píšeme věci, které třeba autor recenze považuje subjektivně za zápory produktu, ale je to právě subjektivní dojem, někomu jinému to nemusí vadit. Příkladem je třeba to, že grafická karta nemá HDMI výstup, nebo že myš je určena svým designem pouze pravákům - pro leváka zápor, pro praváka nepodstatné. A neocenit jinak skvělou myš jen proto, že pro minoritní skupinu čtenářů představuje obtížně použitelnou periferii, nám přijde škoda, proto je zde bronzové ocenění.
Ocenění serveru Deep in IT
Ale už dost plkání, podívejte se s námi, jak ocenění vypadají. Pro naše partnery z řad firem a dalších institucí jsme připravili tiskovou verzi ve vysokém rozlišení. Pokud jsme váš produkt ocenili, nebojte se o tom dát ve svých materiálech patřičně vědět, přeci jen jsme server, který je zde již více než 11 let, takže nějaké zkušenosti v testování máme.
Jak ocenění vznikalo
Pro zvídavější mezi vámi jistě bude zajímavý i dodatek o tom, jak ocenění vznikalo. Vězte tedy, že základy návrhu, který vidíte na prvním obrázku padly jednoho pátečního večera nad lahví 13. karlovarského pramene :-).
Následovalo krátké období vzniku prvních zkušebních renderů, kdy se ověřovalo, jak budou vypadat různé materiály v různých kombinacích podstavců a samotného prostorového loga. Mimochodem, samotný 3D model i výsledný rendering vznikal v open-source programu Blender (konkrétně ještě ve verzi 2.49, 2.5x beta nám zase dost zacvičila s GUI), který asi netřeba řadě z vás představovat, pouze nápis byl v rámci urychlení "vpáchán" do podstavce výsledného renderu dodatečně ve vektorovém editoru.
Autorem výsledného návrhu i grafikem, který stvořil v Blenderu finální podobu, je Petr "PirX" Semrád, jemuž tímto patří velký dík. Profesionální grafici mezi vámi nechť ale nerýpají, sám PirX se vyjádřil ve smyslu, že by na tom potenciálně mohlo být ještě dost práce a úprav, nicméně nám se zalíbila již tato čistá "ranná" podoba, kde jednotlivá ocenění velmi slušně ladí se stejným podstavcem a nesou se v duchu původních "CD-R ocenění".
Drátěný model ničím nepřekvapí, jeho složitost odpovídá požadavku. Použité materiály pocházejí z webu Open Material Repository. Vlastně to ani nejsou nějaké textury, jsou tvořeny řadou předpisů, které se teprve při použití spočítají na základě úpravy parametrů jednotlivých složek materiálu. Takto jsme kupříkladu pro logo více "vytáhli" žilkování na mramoru, neboť v základu na podstavci nebylo moc výrazné.
Jakékoli další serepetičky by mohly ostatně vypadat hůře na TN LCD panelech, nemluvě o tom, že potřebujeme, aby loga vypadala dobře i při potenciálním tisku i v malé velikosti - a tato podoba má nápis "Deep in IT" bezproblémově čitelný i při výšce loga kolem 120 pixelů.
Render jednoho loga do rozlišení 1600×2400 mimochodem zabral na Athlonu X2 3600+ něco kolem tři a půl minuty, barevné podání se ověřovalo jak na S-IPS panelu (24" HP LP2475w), tak na TN (22" Fujitsu-Siemens), takže pokud nemáte úplně rozhozené nastavení LCD, mělo by vše i u vás vypadat zhruba tak, jak jsme to zamýšleli.
Tak jak se vám nová ocenění líbí?