Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Kdo podvádí v uživatelských recenzích? Studie odhalila, že zaslepení fanoušci konkurence

Z MIT a Severozápadní univerzity vypadla před pár dny jedna extrémně zajímavá studie. Pokud jste se kdy řídili uživatelskými recenzemi, čtěte dále...
šerm souboj

Ze studie Deceptive Reviews: The Influential Tail, která se zabývala analýzou uživatelských recenzí na internetu, tedy zejména na webech jako Amazon, vzešla hodně zajímavá čísla. Analýzou bylo zjištěno, že zhruba 95 % recenzí přidaných k produktům samotnými uživateli je v pořádku, ale 5 % je psáno specificky, a to lidmi, kteří daný produkt nezakoupili.

Pokud byste čekali, že jsou to „najatí zmetci“ od konkurenčních značek, není tomu tak (samozřejmě nelze vyloučit, že se takové věci děly, dějí a dít budou). Oněch 5 % recenzí tvoří „samozvaní amatérští PR zástupci“, fanatičtí zastánci dané konkurenční značky. Jejich recenze jsou obvykle delší, obsahují spousty zkratek a zbytečně velké množství vykřičníků. Ve svém textu se ale neopírají o osobní zkušenost, nýbrž v podstatě o srovnání papírových parametrů a své vlastní přesvědčení, že „jejich“ značka je lepší.

Bohužel pro produkty jako takové to funguje tak, že pokud má výrobek řekněme 10 pětihvězdičkových hodnocení, tak stačí jediné jednohvězdičkové, aby zájemce zviklala od kliknutí na „Koupit“.

A nejde přitom říci, že by z tohoto sociologického jevu nějaká značka v nějakém oboru skutečně benefitovala. Souboje jako ATI/AMD × Nvidia, AMD × Intel, Canon × Nikon, Losna × Mažňák jsou ve všech oborech a každá značka má své fanatické zástupce.

Zdroje: 

MIT via DPReview

David Ježek

Dlouholetý zdejší redaktor (2005-2017), příznivec open-source rád píšící i o ne-IT tématech. Odpůrce sw patentů a omezování občanských svobod ve prospěch korporací. Fanoušek Asimova, Kinga, Feynmana, Sudka, 70mm filmu, sf/vf filmu, Fomapanu 400, starých dobrých her, 99% čokolády, indické kuchyně, domácího kváskového chleba a řady dalších věcí.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Kdo podvádí v uživatelských recenzích? Studie odhalila, že zaslepení fanoušci konkurence

Čtvrtek, 18 Červenec 2013 - 09:56 | kubik | A dobre je i precist si samotnou recenzi :)
Středa, 17 Červenec 2013 - 10:57 | a b | rovnakí šmejdi ako Šmejdi...
Středa, 17 Červenec 2013 - 10:53 | a b | Diky za komentar. Toto vrha na vec ine svetlo....
Úterý, 16 Červenec 2013 - 22:17 | Luděk H | Mám oblíbený eshop, kde mají dobře udělané popisy...
Úterý, 16 Červenec 2013 - 22:04 | Tomáš Bohuněk | Běžně si někdo koupí věc, a pak jde najít všechny...
Úterý, 16 Červenec 2013 - 21:35 | Luděk H | Už u dpreview verze článku informujícím o této...
Úterý, 16 Červenec 2013 - 18:13 | Jiří Švarc | Naprogramovat nezapočítání (skrývání) nejlepších/...
Úterý, 16 Červenec 2013 - 16:21 | Choze TM | Nejlepší je používat vlastní úsudek. A nemusí být...
Úterý, 16 Červenec 2013 - 15:21 | Adam Pečeňa | Na Northwestern preferujeme nepřekládat,...
Úterý, 16 Červenec 2013 - 14:36 | rman | http://gamingirresponsibly.com/wp-content/uploads...

Zobrazit diskusi