Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Dolby Atmos: zapomeňte na 7.1 zvuk, je tu 62.2

Chci to domu :-D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Upřímně, rozlišení je poznat více, než kanály zvuku..
Nicméně, 20480 Kbps.... Ať žije stream!

Mám trochu strach, jak někdo bude ripovat takto ozvučený BD film (nebo na jakém médiu to bude), a bude to přepočítávání provádět doma - to bude kvalitka, už to vidim. Vezme zvuky kanálů, odpovídající pozicím 5.1 a zbytek vyškrtá, to bude fuj....

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nevyškrtá, downmixuje.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

to jsem zvědav, kdy se objeví aplikace, schopna to udělat ve stejné kvalitě, jako hardware Dolby. Navíc Core i7 se na tom asi zapotí :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podle mě to bude prostá lineární kombinace, nic složitého.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby to bylo tak primitivní, určitě by na to nebyl potřeba zázračný Rack za pravděpodobně velké penízky...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Spousta věcí od Dolby zas takový zázrak nebyl, ale přišli s tím první a prosadili se jako standard. Takže nejvíc z ceny toho racku tvoří Dolby logo :-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jistě, ale stačil by klidně nějaký Raspberry Pi, kdyby to byla jen lineární matematika, nebyl by potřeba celý rack přístroj na to přepočítání.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Každé profi zařízení se dává do racku, i když v něm skoro nic není. Minimálně je pak místo na konektory :-)
R Pi by nestačil, kromě kanálové konverze je to navíc komprimované. Samozřejmě, že tam budou signálové procesory s Dolby FW a jednoduchá hračka to nebude. Ale tak jako Dolby 5.1 uměl dekódovat už před 10 lety jednoduchý signálový procesor na zvukovce, tak při znalosti algoritmu by nejspíš nebyl problém dnes postavit tohle s několika zvukovkami v obyčejném PC.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Možná to asi zbytečně hrotím, možná to vážně bude lineární O.o

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Jako ano. Umím si představit zvuk jedoucího koně zezadu dopředu plynule se přesouvající. Ovšem asi to bude záležitost počítače. Pochybuji, že budou mít 72 reproduktorů a přesně to nasnímají.

Jinak nevím, proč Tomáš řeší nějaké ripování. O to tu snad nejde. A když jde o kinorip samotný, tak si myslím, že je mono, takže v čem je problém. Všechny zvuky v jednom.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No pokud to budou snímat reproduktory tak budou mít opravdu problém :)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tak vám děkuju, toho se už nezbavím, po zbytek dne se mi budou v hlavě plynule přesouvat koně zepředu dozadu a zezadu dopředu.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

překlep sry no :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Teda 72 reproduktorů kolem sebe, to už bych si připadal jako na magnetické rezonanci. Ještě že jich je jen 64. 0:-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zde tu o to nejde, ale souviset to spolu bude. A neříkej, že jsi nikdy nestáhl FHD film v *.mkv.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

tak překlep no

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jen pro info Hobit bude v Praze Hostivaři v Dolby Atmos v konfiguraci 24 kanálu a soustavou 39 reproduktorů. Mají tam i HFR (48 snímků/s), ale projekce buď s Atmos a nebo HFR.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Má to nějaké logické vysvětlení, ta volba Atmos nebo 48fps? Osobně bych preferoval 48fps.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Uz to asi chapu...podle obrazku http://www.premierecinemas.cz/obj/files/1/sys_media_1313.jpg
plati, ze HFR = 3D a 3D je s CZ zvukem. Tzn. da se predpokladat, ze pri dabovani byl pokurven zvuk tak, ze uz neni ATMOS.

Ale chtelo by to mozna nejaky ofiko vysvetleni.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Tak to asi s tím Atmosem nebude tak jak jsem si myslel, v mé verzi by problém s dabingem nebyl, dokonce by na předabovaných samplech zůstaly efekty takže by ve filmu zvuk seděl stejně jako původní...

Doufám tedy že jednou udělají nějaký mamlatmos :-P

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nevím školy nemám a Atmos neznám ale už kdysi mě napadlo že by se dal vytvořit přenosový systém kdy by při tvorbě editoři nevytvářeli stopy ale umisťovali zvuky do virtuálního prostoru(+přiřazovali efekty), každý sampl by pak byl ve "streamu" sólo. Výsledný zvuk při přehrávání by se pak počítal realtime. Tohle má tu výhodu že si můžete vytvořit tolik "řezů" (míst ve zvukovém poli - reproduktorů) kolik potřebujete, třeba 850. Zvýší to akorát náročnost výpočtu při přehrávání, datová náročnost na přenos zůstává stejná pro dva kanály jako pro těch 850.
Je tohle Atmos ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevim jak by se chtělo udělat umístění všech zvuků co jsou slyšet na venkovní scéně:)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Jsou to stále jen tři souřadnice, zdroje můžou být umístěny libovolně.

Co se týče snímání mikrofonem tak je to stále stejné. Zdroj zvuku ve virtuálu se umístí tam kde byl mikrofon v reálu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No je fakt, že akvizice zvuku vyžaduje 64 mikrofonů, a to asi není zrovna reálné. Ale většina zvuků v dnešních filmech je stejně dodaná počítačově, takže s přikláním ke tvé teorii.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

2 velké kvalitní mikrofony na stereo záznam zvuku + růžice 62 (64?) maličkých směrových mikrofonů jen na nakrmení procesoru zvukovými charakteristikami prostoru. Pak by se každý reproduktor krmil tím stereo samplem zmixovaným charakteristikami získanými ze směrového mikrofonu směřujícího během natáčení stejným směrem.

Obávám se však, že dnes už umíme matematicky dostatečně dobře popsat chování zvuku v libovolném bodě prostoru (včetně echa, reverbu,... ) a tedy stačí nahrát hudbu, zvuky, ruchy a hlasy jen stereo a vše ostatní se dopočítá. Ano nejspíš právě na tohle slouží ta Atmos krabička.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Z mála nikdy nejde udělat více. Zvuk se v prostoru různě odráží od aktuálních objektů, s tím post-matematika nemůže počítat. S těmi směrovými mikrofony, nikdy jsem to neviděl (neslyšel) v praxi, ale pořád jakýkoliv dopočet je dereferencí reality, ať už méně, nebo více.
Takže i to výše zmíněné 3D počítačové umisťování zvuků... To lze aplikovat až v komplnetně namodelované 3D scéně, ale tolik reálný zvuk tam asi nepotřebujeme..

Vlastně jediný smysl většího počtu kanálů (a víceméně i většího ppi) je kvůli pohybu v prostoru - hladkému přecházení. 6 kanálů je na to v pravdě málo.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Odrazy a podobné efekty stačí dodat virtuálně, jde tak nasimulovat stovky prostředí, to k ošálení sluchu stačí. Nesme netopejři abysme ze zvuku rozeznávali tvary objektů.
A navíc k věrnému nasimulování nějakého reálného prostoru stačí sejmout jeho impulsní odezvu. Viz http://www.elektrorevue.cz/clanky/05004/index.html

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.