DPReview bude navzdory ohlášenému konci pokračovat dál
21. března se na stránkách DPReview oznámila zpráva, že po 25 letech působení web končí. Nepříliš konkrétní oznámení odkazovalo na ohlášené změny a propouštění Amazonu, který je od května 2007 majitelem webu. Web měl fungovat do 10. dubna. V „posledních“ dnech publikoval především rekapitulace a odkazoval na významné starší články a seriály. 11. dubna však nastalo překvapení - web nadále běžel, bez bližšího vysvětlení ze strany redakce. To pokračovalo i v následujících dnech.
Objevovaly se spekulace vycházející ze skutečnosti, že mezi Amazonem a DPReview existuje ještě jedna instance: Majitelem DPReview je IMDB, majitelem IMDB je Amazon. Zdánlivá formalita z pohledu vlastnické struktury ovšem mohla mít významné dopady z hlediska rozhodování a pravomocí. Pokud Amazon nařídil IMDB snížení nákladů a IMDB se rozhodla zaříznout DPReview, mohl výsledek (spojený s rozsáhlou uživatelskou kritikou) překvapit vedení Amazonu, které rozhodlo web provozovat do příchodu řešení, jež nebude vrhat negativní mediální stín na mateřskou společnosti.
V květnu se pak začalo proslýchat, že Amazon chystá prodej DPReview a web 4/3 Rumors spekuloval o tom, že by jej mohla koupit samotná redakce. To se sice nepotvrdilo, nicméně DPReview byl nyní prodán společnosti Gear Patrol (viz https://www.gearpatrol.com/). Ta byla založena v roce 2007 (je tedy mladší než DPReview vzniklé v roce 1998) a zabývá se testy a informacemi o produktech všeho typu. Od hardwaru (převážně však kompletních zařízení) přes automobily, alkoholické nápoje, outdoor výbavy až třeba po speciální kuchyňskou výbavu.
Web tedy bude fungovat dál. Podle tiskové zprávy od Gear Patrol nedojde v tuto chvíli k žádným změnám, které by se dotkly uživatelů jak z hlediska funkčnosti webu, tak z hlediska obsahu a jeho zaměření. Redakce bude prozatím pokračovat stejným způsobem a ve stejné složení jako doposud.
grafika: LetsGoDigital
Lze však pochopit, že situace webu zaměřeného čistě na digitální fotografii není v současnosti jednoduchá. Schopnost pořídit fotografie kvalitativně dostačující běžným uživatelským potřebám dávno převzaly chytré telefony. V podstatě je minulostí i doba, kdy se řadovému uživateli vyplatilo zjišťovat informace o kvalitě fotomodulů, kdy správný výběr umožňoval překročit hranici nepoužitelné / použitelné. Dnes lze (z hlediska potřeb řadového uživatele) použitelných výsledků dosáhnout téměř s libovolných chytrým telefonem a výslednou kvalitu snímku více ovlivní ruce než samotné zařízení.
Segment kompaktních fotoaparátů je téměř mrtvý a s rostoucími možnostmi telefonů, stoupajícím výpočetním výkonem a nasazením pokročilých algoritmů včetně AI ve zpracování snímků dokážou tato integrovaná řešení v některých ohledech nahradit i levnější „nekompakty“. Zmenšuje se tudíž nejen zákaznická základna dedikované fototechniky, ale také základna uživatelů a čtenářů, která o ní vyhledává informace.