Evropská komise si posvítí na Google
Když se jakákoli společnost působící na evropském trhu dostane do situace, ve které kontroluje významnou většinu trhu, musí počítat s tím, že ji do hledáčku zaměří Evropská komise. Byl to Microsoft (stále je, vizte „ballot screen“), byl to Intel a byla to spousta dalších. Nyní – a neříkejte, že jste to nečekali – je na řadě Google. Evropská komise se nerozhodla jít po Google jen tak z dlouhé chvíle, podněty podaly tři společnosti: britský ceny srovnávající portál Foundem (člen organizace ICOMP financovaná mimo jiné také Microsoftem), francouzský právní portál eJustice a britský portál Ciao! využívající vyhledávač Bing od Microsoftu (Microsoft koupil Ciao! v roce 2008, nyní se portál celým jménem jmenuje Ciao! from Bing, do té doby byl Ciao! partnerem Google, po koupi to ve vztahu začalo „haprovat“).
V Google jsou přesvědčeni, že ke svému postavení přišli zcela čistou cestou bez omezování svých zákazníků a že fungování Google je v souladu se zákony EU. Přesvědčení Google je však v tomto jakož i spoustě dalších případů zcela bezvýznamné, hlavní slovo bude mít Evropská komise, která o stížnostech Google prozatím jen informovala. Je však jasné, že je před námi další zajímavá kauza typu „EK versus dominantní hráč“, tímto si jen děláme „zářez“, abychom poznali, kdy to začalo. Pokud EK dojde k závěru, že Google svého postavení nezneužívá, bude to možná „rychlý proces“. V opačném případě i Google okusí, jak štípe nemilosrdný bič Evropské komise.