Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Facebook přišel s novou časovou jednotkou pro lepší synchronizaci

Ach jo. Z komara velblouda, wrong on so many levels atd.

Jde o to, ze nekdo potreboval vhodnou casovou jednotku pro multimedia. A tak prirozene zvolil nejvetsi spolecny delitel period pouzivanych v TV a multimediich. Vyhodou je ze kazdy dalsi snimek je celociselny nasobek nove jednotky a tedy pri delsich casovych usecich se snaze da vyhnout zaokrouhlovaci chybe, ktera by vznikla pouzivanim necelociselneho nasobku.

Tenhle postup se pouziva dnes a denne v ruznych oblastech, veda vyzkum atd., kdo kdy zabrousil do oblasti vzorkovani, nejspis to taky udelal.

Ale kdyz si 'uprdne' facebook, tak noviny z toho malem delaji nahradu SI. Uprimne ve formatech videa a audia se moc nevyznam, ale cekal jsem ze vnitrne pouzivaji oznaceni snimku 1,2,3 a pak je nekde v hlavicce ze kazdy snimek trva N-nasobek sekundy. Moc bych se divil kdyby to vlastne bylo jinak. Takze vlastne nevim, proc ted facebook neco resi? Kde se s tim problemem setkal ze dochazelo k zaokrouhlovacim problemum?

Jinak autor se mohl obtezovat aspon hernajs pridat odkaz:
https://github.com/OculusVR/Flicks
ale to bych chtel po mistni trapne redakci moc.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vidím, že tomu hodně rozumíš, i když do multimedií jak sám píšeš moc nevidíš :)
Co napsat vlastní článek, než si stěžovat, že Ti to někdo nabídl zadarmo ke čtení ?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Soucasti psani je i vyber toho, o cem psat. Imho tady to selhalo. Nebo v clanku chybi poradne zduvodneni. Toho bychom se mozna dockali, kdyby se prekompilovala ta ukazka na githubu.

Ale co se mi nelibi je zpusob jakym to je prezentovane. "nova casova jednotka", "zajimavy napad", pricemz tvrdim ze podobne praktiky se pouzivaji uz dlouho.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vidím, že tomu hodně rozumíš, i když do multimedií jak sám píšeš moc nevidíš :)
Co napsat vlastní článek, než si stěžovat, že Ti to někdo nabídl zadarmo ke čtení ?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Az ti nebude chutnat rohlik, tak si ho taky upeces sam? Az si budes stezovat ze televize ma blby obraz, tak si pujdes vyrobit vlastni LCD panel? Rozumis peceni rohliku a vyrobe LCD panelu? To ze je neco zdarma, znamena ze to muze byt spatne a nikdo na to nesmi nadavat?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Teda moc to nechápu. K čemu taková přesnost při synchronizaci zvuku s videem? Ze zkušenosti vím, že běžnej jouda nepozná 100ms(což jsou cca 2-3 snímky) rozjetej zvuk od videa a kdo pozná 10ms? 1ms? :) Co tím FB sleduje?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ono nejde o rozjetí jednoho konkrténího snímku ,ale o kumulaci zaokrouhlovacích chyb , které pokud mají pořád stejnou tendenci tak se během té hodiny a půl mohou celekm nmasčítat a jouda si mlže všimnout . I když v ČR kde na satelitu zvláště na programech vysílaných s hodinovým zpožděním občas vysílají zvuk ujetý i o sekundu ....

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

> tak se během té hodiny a půl mohou celekm nmasčítat

Pokud clovek nedela neco extra stupidnim zpusobem, tak ne, nemohou. float (FP32) ma 23 bitu mantisu, coz je zhruba 8 milionu. Tj kdyby jste potreboval presnost 1 milisekundu, float by vam stacil na video dlouhe ~8 tisic sekund tj >2 hodiny bez straty presnosti. S double vas tohle absolutne trapit nemusi. Samozrejme pocitani v celociselnem formatu je presnejsi (i kdyz pracnejsi), ale popravde netusim co je jejich motivace. Mozna chteli neco co lze pocitat na hardwaru bez FP jednotek.

Kdyz ctu ten github autora, prijde mi ze je trochu naivni...

> This makes flicks suitable for use via std::chrono::duration and std::ratio
> for doing timing work against the system high resolution clock, which is in
> nanoseconds, but doesn't get slightly out of sync when doing common frame rates.

AFAIK HR clocks v beznem PC nemaji presnost nanosekund, spis par desitek/stovek ns....

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jde spíš o to, jak celým číslem vyjádřit vzájemný poměr, aby se to v důsledku zaokrouhlovací chyby po čase nerozjíždělo. Ale přijde mi to zbytečné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby byli kompetentní, tak je nějaké zaokrouhlovací chyby nerozhodí. Takovouto aritmetiku zavedení jednotky neovlivní.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Místo vyjadřování poměru celým číslem stačí používat zlomkovou aritmetiku. Pak by stačila mikrosekunda, a až chyba přeroste 1 us, provést korekci. Takový skok nepoznáte, ani to neudělá lupanec ve zvuku.
Ale i obyčejná nanosekunda bez korekcí by bohatě stačila. S ní by se synchronizace rozjela o 1 sekundu za 30 let nepřetržitého provozu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Teda já žil v tom, že se při klíčových snímcích dělá časové razítko a při nich se opět synchronizuje video/zvuk. Což eliminuje rozjetí "o moc" i když nestíhá přehrávač (a jde si to na tom právě celkem dobře ověřit). A tím že se ušetří data na tomhle...se podle mě moc neušetří.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pride mi to podobna zhovadilost ako bol kedysi internetovy cas, ktory mal riesit problemy s casovymi pasmami, lebo cely svte bol len jedno pasmo...

New Time Unit - the .beat

Instead of dividing the virtual and real day into 24 hours and 60 minutes per hour, the Internet Time system divides the day into 1000 ".beats". Each .beat is 1 minute and 26.4 seconds.

Internet Time is based on a new Meridian (as opposed to the Greenwich Meridian). This new Meridian goes through Swatch's office in Biel, Switzerland and is called the BMT Meridian.
https://www.timeanddate.com/time/internettime.html

http://trilobit.praha.sweb.cz/archiv/i_cas.htm

Edit: A dokonca ako na to pozeram

1 tick IC je 1 minuta a 26,4/60 minuty

a toto tu ma jednotku

1,42 ns = 1 a 25,2/60 nanosekundy...

Cize cislo jednotky je skoro to iste, len su to radovo ine jednotky

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No-Xi, máš u mě velké významné plus za tu demonstraci korekce pravopisu :).

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas, no-X umi i jinak blbej clanek (blbej ve smyslu o nicem) okorenit. :-)

Musim v teto souvislosti vzpomenout, jak nas Facebook a Google vsechny sleduji, vi o kazdem nasem uprdnuti a podobnych katastrofickych predpovedi, ale pak jim z toho vylezou filcky. :-D

no-X +1

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

(smazáno, mýlil jsem se)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle nesmí nikdy zapadnout! Někdo v diskusi smazal svůj komentář s tím, že se mýlil!

Pokud dobře koukám, bylo to 25. ledna 2018 v 10:30 středoevropského času - pokud někdo chce začít počítat nový internetový čas, měl by od tohoto okamžiku :-)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

:-D Ale bylo to jen díky tomu, že na diit se dá editovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To nesmíš podle sebe soudit ostatní, mezi normálními inteligentními lidmi je celkem běžné že umí uznat svůj omyl.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No, ono je sice hezké napsat, že se mýlil, ale když tam nenechá to původní znění, tak je to tak trochu o ničem.
Člověk by se měl poučovat z chyb, ale to si tu chybu musí pamatovat!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To že si vymysleli novú jednotku ešte neznamená že problém synchronizácie aj vyriešili.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hmm super takže pro 192kHz budeme počítat 3675 "flicků" a napasováním na 60Hz použijeme 11 760 000 "flicků". A pokud někdo náhodou vymyslí nějakou jinou frekvenci tak jsme stejně v pytli.
Pokud jse o to zabránit zaokrohlování tak to vyřešili už ve starověku. Místo desetinné tečky prostě používali zlomky.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak zrovna v USA ten starovek maj do ted, co se tyce pouzivani zlomku, kvuli imperialnim jednotkam: https://www.wikihow.com/Read-a-Ruler
Cili treba je to snaha facebooku posunout USA dopredu :D.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty FLICKY jsou prave zlomky. Ale jedno cislo vam nuti soukroma korporace :/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A ted tem americanum nekdo pripomente, ze jejich video ani nahodou nema 24, 30 a 60 Hz, ale priblizne 23.976, 29.97 a 59.94 Hz. Protoze je to v pomeru 1000/1001 k sitove frekvenci, at duch od ruseni neni staticky ale hejbe se.

Tohle je typicky pripad, kdy nekdo, kdo tomu prd rozumi by nemel vymyslet dalsi standard, protoze nedokaze akceptovat ty soucasne (od SMPTE, EBU, ISO, ITU...).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"at duch od ruseni neni staticky ale hejbe se."
Ne, kvůli tomu to není. Tahle korekce se zavedla až s barevnou NTSC, kdy se zjistilo, že mají blbý řádkový kmitočet, který není v nějakém vztahu k nosné zvuku. A protože TV obraz má dominantně čárové spektrum s maximy na násobcích řádkového kmitočtu, je k minimalizaci rušení dobré takový vztah zavést. Zvlášť když vzhledem k malé šířce pásma je ta zvuková nosná k barvonosné dost blízko. Bohužel to udělali hodně blbým způsobem...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ať to už udělal jak udělali, ono to ještě v analogové době jakž takž fungovalo. Ale nejhorší na tom je, že tento fakt stále asi někdo nezná. I z těch kteří s tím pracují, kteří dělají dokumentaci, programují střihový sw, ovladače, firmware do televizorů atd. Když máte u něčeho uvedenou frekvenci 60 fps (nebo 24, 30), tak prostě nevíte, co tím básník chtěl říci, jestli celé nebo snížené číslo. Může to být jedna i druhá možnost. (a poznáte to ve chvíli, kdy se vám zvuk ne a ne napasovat k obrazu) Ani v tomto článku ty frekvence nejsou vyjmenované.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1) Prakticky v PC je audio a video stejne asynchronni, protoze zvukovka a video vystup vubec nebezi ze stejnych hodin. Takze pro prehravace je nesmysl zavadat novou jednotku.

2) Pro strih - je idealni stav, kdy alespon soubor byl porizen ze synchronnich hodin, ale jak ty pomery jsou zlomky, tak nelze udelat korektni strih na frame presne, u audia to bude nejaka cast samplu navic nebo chybet.

3) A pak je lahudka strihat asynchronnis streamy ze dvou hodin, typicky nejake namuxovane TS (to ale ma v sobe znacky pro synchronizaci) pripadne skutecne variable framerate, nebo fluktuaci v samplovaci frekvenci audia, ktera se meni behem zaznamu.

Nicneme zpet k veci - FB se snazi jenom vyresit celociselnou reprezentaci casu od pocatku hry (pro svuj oculus). Vubec to nesouvisi s audio/video medii. A kvuli tomu, co je zmineno v bode 1 to uplne postrada smysl. Snazit se napasovat asynchronni zdroje na stejny timestamp neni moze, at uz mate integer nebo double. Nejlepe to resi prave ten MPEG TS.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1) To zas tak časté není. Pokud grabuji video, tak obvykle přes jednu kartu, kde zvuk a obraz mají společné hodiny, právě proto, aby se to nerozjíždělo. Grabovat zvuk bokem zvukovkou je dost nevhodné a používalo se to u levných karet.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Už v analogové době to byla značná komplikace asi od 60. let, kdy se začalo stříhat na videu. NTSC drop-frame timekód je neskutečná prasárna, kde jsou vynechávány určité snímky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Flicky nebo filcky, není to jedno, oboje vzniklo kontaminací...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.