Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Fluid Motion Frames 2: Nižší latence, vyšší kvalita, lepší podpora APU

AMD ohlásila novou verzi technologie Fluid Motion Frames a rovnou ji nabízí i ve formě technologického preview. Podporuje širší spektrum API a je kompatibilní s funkcí Radeon Chill…

AMD Fluid Motion Frames (AFMF) bylo uvedeno loni v říjnu, kdy vyšel i kompatibilní preview ovladač. Do standardní řady ovladačů se technologie dostala začátkem ledna. Od té doby uteklo něco přes půl roku a máme tu novou verzi, AFMF 2. Ta přináší několik novinek:

Paušální zvýšení kvality

AFMF 2 nově podporuje širší možnosti uživatelského nastavení, ale bez ohledu na tyto režimy již ve výchozí konfiguraci nabízí vyšší obrazovou kvalitu než první generace. Vychází z nové verze algoritmu pro tzv. Search Mode (vyhledávání pohybu), která byla vylepšena s použitím AI optimalizací.

Nastavení Search Mode

AFMF využívá tzv. Fallback, což znamená dočasné vypnutí generování snímků v okamžicích, kdy ve scéně dochází ke složitému pohybu a generování snímků by mohlo negativně ovlivnit kvalitu obrazu.

(AMD)

Krom vylepšení algoritmu, který rozhoduje o využití Fallbacku (viz předchozí kapitolka) jsou nyní dostupné dva algoritmy Search Mode a to Standard (který je jako výchozí nastaven pro rozlišení 1080p) a High (který je jako výchozí nastaven pro 1440p a vyšší). Uživatelsky je možné nastavit i paušální použití jednoho nebo druhého.

Výkonnostní optimalizace pro APU (Performance Mode)

Výchozí režim Quality je určený pro samostatný grafiky, nově je doplněn režim Performance pro integrované grafiky.

(AMD)

Ten vychází z předpokladu, že u integrovaného řešení je podstatnější dosažení hratelných FPS před kvalitou. Uživatelsky je ale možné nastavit použití režimu Quality / Performance i bez ohledu na typ GPU.

Snížení latencí

Inovovaný algoritmus snižuje časové nároky generování snímků a zvlášť v kombinaci Anti-Lag došlo k významnému poklesu latencí.

(AMD)

V Counter Strike 2 uvádí AMD pokles o 12 %, v Cyberpunk 2077 o 28 %.

Rozšířená podpora API

AFMF 2 krom her postavených  na DirectX 12 a DirectX 11 nově podporuje také Vulkan a OpenGL.

Další vylepšení

AFMF 2 je nově kompatibilní s funkcí Radeon Chill pro snížení energetických nároků, což může přijít vhod zejména u mobilních zařízení. Další novinkou je podpora režimu borderless full screen.

Kompatibilita

Podporovány jsou samostatné grafické karty Radeon RX 6000 a Radeon RX 7000. Z integrovaných jsou podporované jistě ty s architekturou RDNA 3, podporované nejsou starší integrované grafiky na bázi Vegy, ale nejasná je situace s RDNA 2. AMD uvádí že nejsou podporovány některé Ryzeny 7000 s grafikami RDNA 2, čímž jsou zcela jistě míněny malé integrované grafiky na čipletových procesorech (zejména desktop), ale jak je to s APU Rembrandt (integrovaná RDNA 2), není z formulace AMD jasné. RDNA 2 jako taková je podporovaná u samostatných grafik a lze tedy očekávat, že i její větší integrovaná verze podporovaná bude, ale s jistotou to nelze říct, dokud to někdo nevyzkouší.

Podpora AFMF 2 je k dispozici v AMD Software: Adrenalin Edition Preview Driver for AFMF 2, který najdete ve druhém odkazu níže ve zdrojích.

Zdroje: 

AMD (1, 2)

Diskuse ke článku Fluid Motion Frames 2: Nižší latence, vyšší kvalita, lepší podpora APU

Středa, 31 Červenec 2024 - 18:05 | JirkaK | U generování snímků je vždy dobře mít nejaky...
Středa, 31 Červenec 2024 - 18:01 | JirkaK | Pokud to funguje, navic bez nutnosti podpory hry...
Středa, 31 Červenec 2024 - 13:31 | FrankHorigan | """Prezentace shitu Nvidia RTX...
Středa, 31 Červenec 2024 - 13:26 | FrankHorigan | Není moc co kritizovat.. Nebo jak to myslíš?
Středa, 31 Červenec 2024 - 07:37 | Majklos | Jaktoze gameri neřeší mainstream? Odkdy? Vždyť ho...
Úterý, 30 Červenec 2024 - 23:21 | Dudo | bože ty si trapko....prečo sa tu na to nevykašleš...
Úterý, 30 Červenec 2024 - 20:47 | Hanzi76 | "ale obě firmy to prezentují jakoby to mělo...
Úterý, 30 Červenec 2024 - 20:23 | Majklos | V hlavě se mi rozezněl Luděk Sobota jako Polda.....
Úterý, 30 Červenec 2024 - 20:22 | Majklos | Uveďte kontext
Úterý, 30 Červenec 2024 - 20:21 | melkor | Přistup k tomu jako k Old school adventuře.

Zobrazit diskusi