Fluid Motion Frames 2: Nižší latence, vyšší kvalita, lepší podpora APU
AMD Fluid Motion Frames (AFMF) bylo uvedeno loni v říjnu, kdy vyšel i kompatibilní preview ovladač. Do standardní řady ovladačů se technologie dostala začátkem ledna. Od té doby uteklo něco přes půl roku a máme tu novou verzi, AFMF 2. Ta přináší několik novinek:
Paušální zvýšení kvality
AFMF 2 nově podporuje širší možnosti uživatelského nastavení, ale bez ohledu na tyto režimy již ve výchozí konfiguraci nabízí vyšší obrazovou kvalitu než první generace. Vychází z nové verze algoritmu pro tzv. Search Mode (vyhledávání pohybu), která byla vylepšena s použitím AI optimalizací.
Nastavení Search Mode
AFMF využívá tzv. Fallback, což znamená dočasné vypnutí generování snímků v okamžicích, kdy ve scéně dochází ke složitému pohybu a generování snímků by mohlo negativně ovlivnit kvalitu obrazu.
(AMD)
Krom vylepšení algoritmu, který rozhoduje o využití Fallbacku (viz předchozí kapitolka) jsou nyní dostupné dva algoritmy Search Mode a to Standard (který je jako výchozí nastaven pro rozlišení 1080p) a High (který je jako výchozí nastaven pro 1440p a vyšší). Uživatelsky je možné nastavit i paušální použití jednoho nebo druhého.
Výkonnostní optimalizace pro APU (Performance Mode)
Výchozí režim Quality je určený pro samostatný grafiky, nově je doplněn režim Performance pro integrované grafiky.
(AMD)
Ten vychází z předpokladu, že u integrovaného řešení je podstatnější dosažení hratelných FPS před kvalitou. Uživatelsky je ale možné nastavit použití režimu Quality / Performance i bez ohledu na typ GPU.
Snížení latencí
Inovovaný algoritmus snižuje časové nároky generování snímků a zvlášť v kombinaci Anti-Lag došlo k významnému poklesu latencí.
(AMD)
V Counter Strike 2 uvádí AMD pokles o 12 %, v Cyberpunk 2077 o 28 %.
Rozšířená podpora API
AFMF 2 krom her postavených na DirectX 12 a DirectX 11 nově podporuje také Vulkan a OpenGL.
Další vylepšení
AFMF 2 je nově kompatibilní s funkcí Radeon Chill pro snížení energetických nároků, což může přijít vhod zejména u mobilních zařízení. Další novinkou je podpora režimu borderless full screen.
Kompatibilita
Podporovány jsou samostatné grafické karty Radeon RX 6000 a Radeon RX 7000. Z integrovaných jsou podporované jistě ty s architekturou RDNA 3, podporované nejsou starší integrované grafiky na bázi Vegy, ale nejasná je situace s RDNA 2. AMD uvádí že nejsou podporovány některé Ryzeny 7000 s grafikami RDNA 2, čímž jsou zcela jistě míněny malé integrované grafiky na čipletových procesorech (zejména desktop), ale jak je to s APU Rembrandt (integrovaná RDNA 2), není z formulace AMD jasné. RDNA 2 jako taková je podporovaná u samostatných grafik a lze tedy očekávat, že i její větší integrovaná verze podporovaná bude, ale s jistotou to nelze říct, dokud to někdo nevyzkouší.
Podpora AFMF 2 je k dispozici v AMD Software: Adrenalin Edition Preview Driver for AFMF 2, který najdete ve druhém odkazu níže ve zdrojích.