FP16 u Pascalu nemá pro desktop význam
Před vydáním architektury Pascal bylo hodně slyšet o technologii zvané Mixed Precision, což označuje podporu pro výpočty s různou přesností - v nejširším spektru konkrétně FP64 (=double-precision), FP32, FP16 (=half precision) a Int8. Z desktopového (herního) hlediska není podpora FP64 podstatná (takto vysokou přesnost hry nevyužívají, nepotřebují ji) a podobně je na tom i Int8, která je naopak pro herní nasazení nedostatečně přesná a specifická pro algoritmy strojového učení.
FP16, kterou zvládá architektura Pascal nativně ve dvojnásobné rychlosti než standardní FP32, by ale využití najít mohla. Pamětníci ji mají možná spojenou s nechvalně proslulou generací GeForce FX, která nižší přesnost používala pro kompenzaci nízkého výkonu v DirectX9 (které vyžadovaly min. FP24), ale existuje řada situací, pro něž je přesnost FP16 dostačující, kvalita obrazu nijak neutrpí.
Protože architektura Pascal podporuje výpočty v FP16 2× rychleji než standardní FP32, objevovaly se názory, že by Nvidia mohla této výhody využít právě v herní grafice. Vydání GeForce GTX 1080 proběhlo, ale Nvidia o tomto aspektu nehovořila. Vyšlo najevo, že pro herní karty (GeForce) je v rámci CUDA podpora FP16 cíleně omezena na 1/64 výkonu v FP32. Je pochopitelné, že pro výpočetní nasazení Nvidia tento aspekt nějakým způsobem pro desktopové karty omezí, aby byli zákazníci motivováni kupovat dražší profesionální modely. Nenapadá mě ale rozumné vysvětlení, proč je výkon v FP16 omezen pod úroveň výkonu v FP32 - znamená to totiž, že pokud je využita vyšší přesnost (FP32 namísto FP16), je výkon až 64× vyšší,
Podle Ryana Smithe (Anandtech) je podpora FP16 v rámci herních karet zachována jen z důvodu kompatibility a omezení je záměrně takto razantní, aby se praktická využitelnost blížila nule. Omezení je ale patrně spíše softwarového charakteru (což zatím není potvrzené - uvidíme, co nabídnou Tesly postavené na GPU GP104). Prozatím je však prakticky jisté, že podporou FP16 alespoň v krátkodobém časovém horizontu cílí Nvidia výhradně na výpočty, nikoli na herní grafiku.