Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k FP16 u Pascalu nemá pro desktop význam

Jinými slovy, další karta bude Radeon...

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Chcel by som pochopit tento argument. Asi na Radeone vyuzijem CUDU ze.
Tu ide skor o umelu rozdielnost medzi profi a hernou GPU. Chapem ze nVidia chce nahnat zisky a profi vypocetne karty im zarabaju slusne, ale toto je curakovina najhrubsieho zrna.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Jenže když Nvidia CUDU úmyslně oseká, aby použít v podstatě nešla, tak co zbyde? OpenCL. A to umějí programy používat také.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

"Jenže když Nvidia CUDU úmyslně oseká, aby použít v podstatě nešla"

Toto sa ale nestalo. Používať sa samozrejme bude CUDA tak ako doteraz. Akurát sa vyhneš výpočtom s FP16 a použiješ FP32. Pre teba sa nič nemení. Aspoň teda neviem že by si pracoval profesionálne a vedel by si u profi grafiky využiť rýchlejšie FP16 jednotky. Ale skôr si si teraz vymyslel pseudoargument prečo nekúpiť GPU od NVIDIe. Keď chceš Radeon, kľudne si ho kúp. Ale netvár sa že vôbec rozmýšľaš nad NV. Toto obmedzenie totižto s bežným používaním GPU vôbec neotrasie. Budeš fungovať tak ako doteraz. Pokiaľ viem, ani Radeon grafiky takúto podporu FP16 nemajú. Tak čo získaš v tomto smere ich kúpou?

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Radeony od GCN 3. generace mají podporu pro FP16, ale výhodou není 2× vyšší teoretický výkon, ale nižší energetické nároky a v některých situacích vyšší výkon oproti FP32 v důsledku nižšího vytížení registrů. AMD to zatím využívá hlavně pro snížení spotřeby při multimediálních operacích, pro které stačí přesnost FP16.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Ok. Dík za info. Myslel som si, že FP16 po čase teraz NVIDIA oživila.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

a vyuziva to AMD tak aby k tomu nestacilo totez u Nvidie, tedy tech 1/64?

bezny uzivatel to nepozna a vpodstate ani nevi co nejake FPxx je, a tech nula nula nic procent lidi co to vedi a dokazou vyuzit si proste bud koupej konkurencni nebo profi katru

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Ad otázka - nevím. Předpokládám, že Nvidia FP16 pro multimediální operace nepoužívá. Podle Smithe je omezení na GeForce tak důkladné, že jediné, k čemu to může být dobré, je zachování kompatibility. Zatím to skutečně vypadá jen na výpočetní nasazení a strojové učení - pokud s tím má Nvidia plány i v desktopu, budou spíš dlouhodobé (může např. čekat na novou verzi DX, která s FP16 bude více počítat, kdo ví...). Každopádně je to celé spíš zajímavost a ujasnění situace. Ani jednomu výrobci v tuto chvíli nepřináší podpora FP16 v desktopu žádnou citelnější konkurenční výhodu.

Na téma omezení výkonu FP16 se objevila i jedna narážka: https://i.imgflip.com/14xfhw.jpg

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Prostě bušej v podstatě pořád ten stejnej chip a pro různá použití ho různě blokují ... nakonec proč ne - jestli je to lepší pro všechny strany a jim se to vyplatí ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro všechny strany to lepší není. Není to obyčejný zápas prodejce proti přebytku spotřebitele?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Radeony od GCN 3. generace mají podporu pro FP16, ale výhodou není 2× vyšší teoretický výkon, ale nižší energetické nároky"

Což je vzhledem k tepelným omezením současných polovodičů v podstatě tentýž argument.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jasne, takze nemuzou z FP32 jednotky udelat 2xFP16, ale dokazi ji rict, aby nepouzivala tranzistory odpovedne za tech nepotrebnych 16 bitu.

Je fakt legrace, ze tohle v sobe ma Tonga uz tak dlouho a vlastne se o tom ani nevi. No vlastne je to docela logicke, protoze je to nejuzitecnejsi pro ulohy ktere uz ten obstarava GPU a jeho driver.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"Toto sa ale nestalo. Používať sa samozrejme bude CUDA tak ako doteraz. Akurát sa vyhneš výpočtom s FP16 a použiješ FP32."

Jinými slovy, "nic se nestane, pouze člověk v některých aplikacích dostane poloviční výkon za stejné peníze". :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A ktoré sú to tie aplikácie kde budeš mať polovičný výkon? Doteraz ste ľudia o FP16 ani nevedeli a odrazu vám začnú chýbať a sú dôležité? V tom čo si citoval som to bral z pohľadu programátora a nie usera. Záleží od toho kam svojím SW smeruješ.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Namátkou člověka napadají: některé operace s obrázky, zpracování některých typů signálů, "předklasifikátory" nebo jiné přibližné testy (pro některé výpočetně náročnější rozhodovací procesy se dají najít rychlejší způsoby, jak bez falešných negativ zamítnout velkou část vstupů) apod.

Přitom tím, že poloviční přesnost nikdo neznal, bych si nebyl tak docela jistý. Třeba Common Lisp podporuje čtyři délky FP čísel už od 80. let 20. století, a jednoduchá přesnost je teprve druhá nejkratší. SGI si pokud vím také hrála s podobnými věcmi nejpozději kolem roku 2000 (http://www.cs.unc.edu/~olano/papers/ips/ips.pdf).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono treba u Tegry X1 je udavanych 1TFlops prave jen ve FP16

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.