Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Futuremark chystá test Time Spy s DX12 asynchronními shadery [video]

sakra proc neudelaj takovou hru ? to vypada fakt dobre :-D

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Protože by Nvidia byla díky použití AS v nevýhodě :-)

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

AMD zase díky tesselaci. AS aspoň není vidět.

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?
+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Prilis vysoka tessellace neni prakticky videt. AS na druhou stranu mohou pomerne zasadne zlepsit odezvu a tim cely zazitek ze hry a to jde videt dost predevsim na slabsim HW.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Nemáte pocit, že si trochu odporujete? Efektivní využití vícevláknových procesů na slabším HW?
PS netrolím na základě platforem... jen se hloupě ptám tak trochu pricipiálně...... :o)

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Proč by si odporoval ? Jaguar je slabý procesor. Osmijádra v telefonech jsou též slabá (oboje oproti i7 nebo FXkům). A je klíčové jejich hodně, slabých jadýrek efektivně využívat.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Asi jste nepochopil moji otázku... Tak polopatě, je schopnost zpracovávat paralelní úlohy typická pro "slabý HW"? :o)

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Odpověď je zřejmá z mého příspěvku výše. Shodneme-li se, že čipy v mobilech a konzolích jsou slabé v porovnání s pc scénou, pak je odpověď: ano.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Neshodneme, podle mého názoru nejsou slabé... navíc jsou a budou daleko více tlačeny k vyšší efektivitě... ;o)

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Jak chcete dosáhnout vyšší efektivity? Zvýšit frekvenci? Snížit spotřebu? Není dostupnější zatížit všechny jádra na max?

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Přeci snížením frekvence a napětí a zvýšením počtu tranzistorů. To je ve VLSI průmyslu už dlouho známý a využívaný poznatek.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Musíš to psát celé. Nejsou slabé oproti....i7 ? ;) No ták. To by bylo řevu na IT fórech, jak je pokrok zakonzervován kdyby někdo postavil konzoli na Exynoxu a chtěl ji mít na trhu sedm let.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Nejsou slabe?

Zajimave je, ze I3-4170 ktera je cca 2x vykonnejsi nez Jaguar v PS4/XBOXu One spousta lidi za slabou povazuje.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Už se vyprdněte na ten váš hate na vše od AMD a přestaňte šířit ty vaše lži. CPU v konzolích mají přibližně polovinu výkonu i7 a s i3 jsou tedy výkonnostně srovnatelné.
http://gamingbolt.com/substance-engine-increases-ps4-xbox-one-texture-ge...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Pozri si Dishonored 2, je tam presne taka mechanika casoveho okna.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

vím, že je to k jinýmu tématu, ale tak uvažuji... zdá se to jen mi a nebo tu je obrovská mezera? 460-470-480 má pokrýt grafiky od základu k výkonu 980tky Kam míří VEGA? proti 1070-1080 a nebo 1080Ti? POkud proti 1070-1080 tak co postaví proti 1080Ti? A naopak pokud proti 1080Ti tak co bude AMD mít proti 1070-1080??? To z jednoho čipu udělaj grafiky od 10 až k 20ti tisícůmn? Čili cca 3-4 grafiky? A nebo bude i VEGA v provedení 10 a 11???

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zamysli se nad tím proč jsou grafiky 970 a 960? Proč jsou grafiky 380 bez X, 370 bez X? Prostě z wafru nejsou všechny čipy na 100% bez chyby. A ty vadné, ale schopné provozu se nevyhodí, ale zamčou se vadné sektory a karta je označena jako slabší. Proto se na trhu objeví i 470 z wafru 480X. Není to kvůli tomu aby vykryli cenové spektrum, ale aby prodali i nepovedené čipy.
Takže odpověď je že vega se má postavit nečemu ještě silnějšímu než je 1080Ti, a její vadné čipy budou postaveny proti 1080Ti, 1080, 1070.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Z jednoho čipu hned 3-4 karty??? nevím nezdá se mi to... Ne že by kdysi nebyl Radeon 4870,4850,4830, ale to byla fakt vyjímka...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

5870, 5850, 5830

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

říkám vyjímka co bylo teď takového? posledních pár generací???

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hele a co FuryX, Fury a Fury Nano :) To jsou taky 3 karty, byt jen se dvema ruznymi chipy ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

tak ano souhlas :-) jen jak píšeš nebylo to tak, že by tu byl plný čip pak poprvé částečně deaktivovaný a podruhé častečnš deaktivovaný :-) Jako tomu bylo u 4870-4850-4830 a taky s tím nevykryli cenovou relaci 10-20tisíc. počítám, že 480tka bude v top OC edicích kolem 8 tisíc pak tu ale bude co chce AMD nabídnout od 10 do 20ti tisíc. Čili beru to co postaví proti 1070-1080-1080Ti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vsak jasny .. jen jsem chtel trochu postenkrovat ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Min to bylo jasný :-D
nechápu za co Ti nějaký magor dal mínus ale osttaně mnohdy to tu bodování nechápu :-D Ode mě máš + :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

z jineho soudku.. videl jsi na DD serveru tu "anti" glosu co je tam napsana na zlobruv clanek na PCT? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

jj viděl i jsem tam k tomu něco napsal :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co zatím vyšlo najevo je že budou dvě Vegy, jedna pravděpodobně nahradí 390 řadu, druhá Fury. Dá se předpokládat že slabší verze budou korespondovat současným 1070/1080 výkonnější varianta 1080Ti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano taky jsem to zatím tak pochopil... Slabší verze se má ukázat do konce roku a silnější na začátku toho příštího. Jen s tím že ta slabší podle mě bude s výkonem pod 1080 ale nad 1070 a silnější bude postavena proti 1080Ti aspoň takhle by to bylo logické. S tím že vzninkou i derivace s ořezanými jádry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

protože by všichni řvali jak jim to neběhá a jak to autoři odflákli při optimalizaci?

Hry už tak dávno vypadají, stačí vejít do nastavení a potlačit to vše doprava/max. Na to ale potřebujete trošku výkonnější kartu, všechny ty parádičky totiž stojí výkon a obvykle násobně víc než úroveň nižší.

Příklad VXAO je cca 3-4x náročnější než HBAO... to je zas několikrát náročnější než obyč SSAO. No a pak lidi s pomalejší grafikou řeknou. Je to na prd, žere to výkon.

Buď lidi chtějí aby to vypadalo dobře nebo aby to běželo na slabém HW. Oboje možné není

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tohle me konecne donutilo si udelat ucet. Ctu vas dlouho a AMD mam rad, ale s temi AS uz to trochu prehanite. Podle me se AMD vydalo spatnou cestou, protoze velka hustota a diky AS i vetsi slozitost jejich shaderu maji za nasledek horsi vlastnosti pro zvedani frekvence a snizovani spotreby.

Je to videt na rozdilech v taktech u Nvidie a AMD. A ten rozdil je mnohem vetsi, nez jen rozdilnosti procesu. Vzdyt nektere GTX 1080 bezi skoro az ke 2GHz. A AMD se s malym cipem placa u 1,1GHz.

Nvidia vsadila na to, ze s jednodussi implementaci sice bude prepinani mezi grafickymi a compute operacemi pomalejsi, nez u plne asynchronni implementace, ale diky tomu bude moci zvednout frekvenci a tim i celkovy vykon. Pokud je totiz hruby vykon dostatecny, tak muze vykompenzovat i prekonat asynchronni prepinani. A navic se projevi vsude, ne jen u plne asynchronnich implementaci.

To si myslim, pane Soucku, ze vam tak docela nedochazi (nebo jsem to alespon nikde ve vasich clancich nevidel). Jen doufam, ze ten proces takhle na krev nepozene AMD u Zenu. To by byla obrovska skoda.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

'' velka hustota a diky AS i vetsi slozitost jejich shaderu maji za nasledek horsi vlastnosti pro zvedani frekvence a snizovani spotreby''

jestli tomuhle veris tak ses asi na blbym serveru a ten ucet sis ani zakladat nemusel.. to souvisi asi jak barva laku s vykonem motoru ((:

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

"Vzdyt nektere GTX 1080 bezi skoro az ke 2GHz. A AMD se s malym cipem placa u 1,1GHz."
Bravo, srovnávat takt rozdílných architektur, to nám opravdu něco řekně.

BTW nezdá se mi, že by nové Radeony 470 (110W) a 480 (150W) měly vzhledem ke svému výkonu nějak přemrštěnou spotřebu. Naopak 1080 má přemrštěnou cenu :-), takže si může běžet na jakém taktu chce.

Nadčasový návrh GCN architektury se díky Mantle a teď DX12 potvrdil. Jen tak pro zajímavost AS fungovalo už v Mantle verzi Thiefa, funguje I na X let starém Pitcairnu, neboli první verzí GCN a , zatímco na relativně nové 970/980 vám to výkon ubere, na Pitcairnu vám to výkon přidá. Myslím že diskuze o vhodnosti GCN architektury je tedy bezpředmětná

+1
+30
-1
Je komentář přínosný?

Vezmu to postupně.

„Ctu vas dlouho a AMD mam rad, ale s temi AS uz to trochu prehanite.“

Implementace asynchronních shaderů v novém 3DMarku není moje zásluha.

„Podle me se AMD vydalo spatnou cestou, protoze velka hustota a diky AS i vetsi slozitost jejich shaderu…

Shader = program. Stream-procesor (či ALU) = hardware. Nejsem si jistý, o čem mluvíte, ale shadery nepíše AMD a co se týče stream-procesorů, tak jejich architektura s podporou asynchronních shaderů nesouvisí. Asynchronní shadery po stránce hardwaru podporoval už Radeon HD 6970 (Cayman), což je před-GCN architektura. Podpora této technologie souvisí s řízením čipu, nikoli s jeho základními stavebními prvky.

„maji za nasledek horsi vlastnosti pro zvedani frekvence a snizovani spotreby.“

Nevím, odkud berete, že jde o související věci, ale nemáte pravdu. Již zmíněný Cayman běžel na taktech vyšších než tehdejší konkurenční GeForce a třeba ani první generace GCN běžela na podobných taktech jako generace Nvidia Kepler.

Co se spotřeby týče, Polaris má podporu pro asynchronní výpočty dále vylepšenou a oproti předešlé generaci snižuje spotřebu na polovinu, nebo ještě méně. Už z toho musí být i laikovi zřejmé, že mezi těmito parametry žádná souvislost není.

„Vzdyt nektere GTX 1080 bezi skoro az ke 2GHz. A AMD se s malym cipem placa u 1,1GHz.“

Krom toho, že srovnáváte chybně (přetaktovanou GTX 1080 a podtaktovaný RX 480), mi není jasné, proč by jediným cílem výrobce grafického čipu měla být co nejvyšší frekvence. Cílem grafické karty není co nejvyšší frekvence, ale co nejlepší poměr cena / výkon, případně co nejvyšší výkon, co nejvyšší kvalita obrazu ap.

„Nvidia vsadila na to, ze s jednodussi implementaci sice bude prepinani mezi grafickymi a compute operacemi pomalejsi, nez u plne asynchronni implementace, ale diky tomu bude moci zvednout frekvenci a tim i celkovy vykon.“

Tady si dovolím ocitovat výše zmíněnou souvislost mezi výkonem motoru a barvou laku.

Zbytek příspěvku a souvislost se Zenem bohužel nechápu.

+1
+30
-1
Je komentář přínosný?

Taky postupne
- "Implementace asynchronních shaderů v novém 3DMarku není moje zásluha."

Nehrajte si se slovicky. Kazdemu je jasne, ze to prehaneni s AS znamena vase extremni pokryti cehokoliv co se AS tyce, zvlast pokud to da moznost chvalit AMD.

- "Shader = program. Stream-procesor (či ALU) = hardware"

Opet si hrajete se slovicky. Ja jsem trochu oldschool (uz davno po tricitce) a tak stale rikam streaming procesorum shadery (shader processing unit). Drive to bylo naprosto bezne. Nevidim na tom nic spatneho a uprimne, vam to stejne urcite doslo, jen rypate.

Rozdil mezi resenim asynchronich ukolu v aktualnich generacich mezi AMD a Nvidii je pokud vim take v tom, ze Nvidia prepina pouze cele clustery, kdezto AMD to dela mnohem jemneji. To ale take znamena, ze shadery (nebo chcete-li SP) u AMD musi logicky mit nejakou extra logiku pro adresovani pameti pri prepnuti kontextu (Nvidia jede ze spolecne pro cely cluster). Vy tam dan z die size nevidite? Ja ano.

- "Nevím, odkud berete, že jde o související věci [frekvence, hustota transistoru], ale nemáte pravdu."

Vy sam jste o tom psal, tusim ve clancich o malych cipech (low end grafiky). Ryan Smith z Anandtechu o tom psal nekolikrat. Wizzard z TechPowerUp tusim take.

- "Co se spotřeby týče, Polaris má podporu pro asynchronní výpočty dále vylepšenou a oproti předešlé generaci snižuje spotřebu na polovinu, nebo ještě méně."

Tohle neni prece vubec pravda. Vzdyt je tu zmena procesu a mnoho dalsich zmen, ktere vedou k usporam (a ja z toho mam radost, ne ze ne). Nemuzete prece rict, ze ta treba o 40% zlepsena spotreba (priklad) by nebyla bez AS treba 45% nebo 50%. Navic AS, jak sam rikate, v GCN byly a stale jsou, tak proc by tam ted mela byt zmena? Ta cena se tam nese uz od prvnich GCN. A vsimnete si, ze od prichodu GCN taha AMD ve spotrebe za kratsi konec. Vam to nedava smysl?

- "Krom toho, že srovnáváte chybně (přetaktovanou GTX 1080 a podtaktovaný RX 480)"

To byla nepretaktovana GTX 1080, pouze se na tu frekvenci dostala boostem s dobrym chlazenim. A RX480 ma base clock 1120MHz, tak kde uvadim podtaktovanou frekvenci? Ale klidne srovnavejme base frekvence. 1773MHz u GTX1080 (velky cip) proti 1120MHz u RX 480 (maly cip). To take mluvi samo za sebe.

- "mi není jasné, proč by jediným cílem výrobce grafického čipu měla být co nejvyšší frekvence"

To nikde nerikam. Tak proc mi to vkladate do ust. Jsou jiste minimalne dve cesty (a nejaka rovnovaha mezi nimi): vice processing jednotek / vyssi frekvence. Oboji vede k vyssimu vykonu. Trik je v tom, zvolit spravne rozlozeni, aby byl vykon za spotrebu optimalni.

- "Tady si dovolím ocitovat výše zmíněnou souvislost mezi výkonem motoru a barvou laku."

Opravdu, hrat hloupeho nicemu nepomuze. Opet si myslim, ze vam to moc dobre doslo. Ale projistotu, vezmu to polopate:

a) AMD investuje do AS. Ve hrach, kde jsou AS implementovane, dosahuje napr. 5-10% zlepseni, oproti framerate s vypnutymi AS.

b) Nvidia do AS neinvestuje. Zapnuti AS ma pro Nvidia grafiky zisk 0%. Ale kdyz bude mit pro srovnatelny cip a srovnatelny pocet SP diky lepsimu navrhu o 20% vetsi frekvenci, nez u AMD, bude mit vsude, ne jen ve hrach s AS, vykon vyssi treba o 15% (samozrejme jeste hraje roli pamet a dalsi casti, ale to i u AMD).

Vic pro (s odpustenim) "pro blbecky" to napsat nedokazu.

- "Zbytek příspěvku a souvislost se Zenem bohužel nechápu."

Kolega v praci me varoval, at sem nepisu, ze pry musite mit za kazdou cenu pravdu. Zda se, ze se nepletl. Tak toho asi necham.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Já už jsem si zvykl, že tady dělají z AS nějaký Svatý grál přitom se jedná pouze o doplňující optimalizační funkci v některých případech zvyšující výkon. Jako by nikoho nezajímal výkon samotný, ale jenom podpora AS bez ohledu na reálný výsledek v testech.

Pokud budou mít AS v herních testech kladný vliv na FPS, tak budiž, ale vehementně cpát někomu AS bez jakéhokoliv srovnání výkonů je absurdní. To už je zde jako nějaká mantra, kterou je nutné opakovat stále dokola a kdo se odkloní od svatého slova, tak bude minimálně umínusován, ne-li rovnou ukamenován.

Vážně by mě zajímalo, když se DiiT zvrhl v kult Asynchronní Shaderů uctívaného většinou těmi, kdo ani netuší o co jde. Ale NVidia "to má horší" a to stačí.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

"Já už jsem si zvykl, že tady dělají z AS nějaký Svatý grál přitom se jedná pouze o doplňující optimalizační funkci v některých případech zvyšující výkon. Jako by nikoho nezajímal výkon samotný, ale jenom podpora AS bez ohledu na reálný výsledek v testech."

Pokud vás na grafických čipech zajímají pouze hry, pak ano. :-p

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ano. Pouze hry. Stejně jako 99. 9999% lidí co se zajímají o výkonné grafické karty. Zato vy vyjíměční ,kteří je používají pro pro profesionální nebo obskurní důvody si můžete sjíždět bechmarky 24hodin denně :D Jenom doufám pro dobro AMD že i pro tu většinu něco zajímavého mají

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"Stejně jako 99. 9999% lidí co se zajímají o výkonné grafické karty."

Což je samozřejmě blbost, protože o výkonné grafické karty pro neherní aplikace se zcela jistě zajímá více než 0.0001% kupujících. Třeba v dnešní době to zajímá minimálně uživatele Photoshopu (https://helpx.adobe.com/photoshop/kb/photoshop-cc-gpu-card-faq.html).

"Zato vy vyjíměční ,kteří je používají pro pro profesionální nebo obskurní důvody si můžete sjíždět bechmarky 24hodin denně :D"

Huh? Právě jsem uvedl, že "výjimečnost" je v tomhe kontextu blbost.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nezlobte se , ale musím podpořit uživatele Gath G. Vzhledem k pomalému vývoji na poli CPU (tragicky) je skupina uživatelů, kteří využívají výkonná jádra na GPU i k něčemu jinému než na hry mnohem širší. Užitečnost GPU podpory se neustále zvyšuje. Jen si zkuste procesorem transkodovat domácí video ze supr čupr hipe 4k videokamery. Vůbec se nebavím o nějakém videoarchivu. Cena ca GB u pevných disků stagnuje, takže formáty H265 uspoří spoustu místa. Ale jen si zkuste do něho kvalitně enkódovat video. Věděl jste třeba, že na rozvod satelitního vysílání nepotřebujete vůbec kabely? Audio video můžete přijímat na jakémkoli HW co doma máte? Telefony, tablety, televize... Potřebuje to jen jedno PC /server/ se schopností v reálném čae transkódovat několik streamů do různých formátů - podle zařízení kde si audio - video pustíte... Možností jak reálně využít schopností GPU prostě spousta, nejen hry a nemusí to být vždycky CAD aplikace nebo projektování jaderné bomby.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Stále je to pouze zlomek všech prodejů. Grafické karty těchhle specifikací vždycky byly primárně pro hráče. Pro specializované účely jsou tu profesionální karty jako je Quatro. Hry budou vždycky základem prodejů a proto jsou herní testy a výkony v nich prioritní

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

No a to je samozřejmě naprostá blbost. Třeba HSA APU v noteboocích jsou architektonicky perfektní způsob, jak z omezené energie v bateriích vytěžit co nejvíc "obecných" výpočtů, než se vybije...jenže u "běžných" GPU bloků to zabíjejí latence. AMD už odstranila většinu problémů, např. tím, že zavěsila GPU bloky nad virtuální pamět a zařídila, že tyto věci je možné spravovat z user space (třeba volání GPU kódu nemusí jít přes kernel mode), ale pokud není možné s nízkou latencí přepínat kontexty, je to celé k ničemu, protože celý řetěz je tak silný, jako jeho nejslabší článek.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Pokud mluvíme o domácím použití (nikoli v nějaké technologické farmě providera AV obsahu), jde o nutnosti používat karty typu QUATRO čistý mýtus. Technicky byly dosud karty většinou prakticky identické. Rozdíl byl a je softwarovém licencování jednotlivých technologii.. Např profi karty od NVIDIE nemají uměle snížený počet paralelních streamů. U herních edic je uměle omezen počet hardwarově enkódovaných streamů omezen na 2 současně běžící na systém. Otázku je jak je to u AMD. Ví to někdo? V aplikacích široce podporovaný NVENC na rozdíl od řešení od AMD je jediným argumentem, proč zelené karty přeplácet. Pokud bych byl hráč, tak je jasná volba červená vzhledem k poměru cena výkon a hloubka peněženky.. Což je přesně ten massmarket na kterém doufám v zájmu vyrovnání sil na trhu AMD zvítězí. POkud je o poměr hráčů na trhu, je to ovlivněno (špatným) marketinkem. Marketing se tak soustředí na hráče, že zapomíná oslovit i jiné skupiny uživatelů. Respektive nedokáže jiným segmentům zákazníků představit a prodat jim užitek. Vyvolat potřebu např. mít na čem upravit jejich UHD video z dovolené, promítané na jejich UHD nové TV. Víte kolik novopečených tatínků doma vytváří videa z dovolených, narozenin a vánoc? V žádné kampani těmhle lidem nikdo neříká, že nemusejí na rendering svého dílka nemusejí čekat celou noc..( A vysvětlovat to netrpělivé manželce) :-). Zpracovaná manželka kampaní o památečním videu určitě bude klást menší odpor při nákupu nového HW než nad nějakým argumentem FPS v oblíbené hře. Děti prodávají (prostřednictvím ovlivňovaných matek) a na to momentálně průmysl s grafikami zapomíná. Ono hráčům je totiž v průměru přes třicet

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Tak ona ta novinka ohledne AS benchmarku je dohledatelna na vetsine webech. Nerozumim, proc se k vuli tomu tady navazite do no-X. Kdyby to asi nemelo prinos, tak to delat nejspise nebudou..
https://www.techpowerup.com/223622/futuremark-teases-3dmark-time-spy-dir...
http://videocardz.com/61272/3dmark-time-spy-supports-asynchronous-computing
http://www.computerbase.de/2016-06/3dmark-time-spy-trailer/
http://www.guru3d.com/news-story/3dmark-time-spy-directx-12-trailer-and-...
...

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Time Spy uses asynchronous compute to overlap rendering passes. GPUs supporting async compute can process work from multiple queues in parallel. There are three types of queue: graphics, compute, and copy.

A graphics queue executes rendering commands and can also handle other work types. A compute queue only accepts compute work, and a copy queue only accepts copy operations.

The queues all race for the same resources so the overall benefit depends very much on the workload. We’ll be talking more about the technical side of Time Spy in the coming weeks.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Lépe by vám to vysvětlil nějaký elektroinženýr, ale pokusím se vám to laicky vysvětlit. Vysoké frekvence vedou k migraci (průsakům) elektronů pod izolační vrstvu a tím zhoršují energetickou efektivitu a čip se více zahřívá. Proto mají čipy na nižších frekvencích efektivitu mnohem vyšší se stoupající frekvencí se to zhoršuje.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že už starý dobrý poznatek o tom, že při vyšší frekvenci je třeba zvýšit i napětí, aby se dostatečně "zostřily" náběžné a sestupné hrany a logická hradla nezačala dělat psí kusy, zde plně postačuje... A s rostoucím napětím rostou ztráty při přepínání tranzistorů podle druhé mocniny napětí, což je docela hodně.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

JJ :-))

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"Nvidia vsadila na to, ze s jednodussi implementaci sice bude prepinani mezi grafickymi a compute operacemi pomalejsi, nez u plne asynchronni implementace, ale diky tomu bude moci zvednout frekvenci a tim i celkovy vykon. Pokud je totiz hruby vykon dostatecny, tak muze vykompenzovat i prekonat asynchronni prepinani. A navic se projevi vsude, ne jen u plne asynchronnich implementaci."

No určitě se neprojeví *všude*. Rozhodně se neprojeví u programů, které od GPU požadují nízké latence. A hint, hint: O co se asi AMD snaží, když GPU pošoupli v APU nad obvody pro virtuální paměť? ;)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasil bych, ze jsou AS aktualne vyhypovanou technologii, a ze je ma no-X opravdu rad. Na druhou stranu je rada lidi AS nadsena, protoze delaji z GPU konecne General-purpose Processing Unit - vec ve kterou tak nejak doufame od prvnich zminkach o GPGPU a kterou podle me pomijite.

Pokud jde o takty a vykon, tak bych ted nic nesrovnaval - HW zatim neni na trhu. AMD vyrobilo GPU pro karty za 200USD, ktere se musi levne vyrabet a mit za kazdou cenu dobrou vyteznost, protoze jinak nebudou generovat zadny zisk. nVidia uvedla premiove a velmi drahe GPU se kterym muze diky relativne malemu objemu vyroby jit do nizsi vyteznosti a tim padem i uplne jinych vychozich vlastnosti. Porovnat to pujde az budeme mit vedle sebe oba chipy a dame na ne predimenzovane chlazeni.

Naprostou souhlasim s tim, ze se nVidia vydala cestou osekavani chipu na zakladni prvky pro splneni funkce. Vsechny nVidie od Kepleru jsou stavene na efektivitu pro zamysleny workload a nic navic. Je to dobra strategie a vydelala jim spoustu penez a spokojenych uzivatelu. Vsechny GPU od nVidie jsou uz od Kepleru cilene na synchronni zpracovani pozadavku dle DX11 zvyklosti. Pro nVidii to byl zpusob jak prekonat v hernim segmentu AMD po tom co se spalili s Fermi a povedlo se jim to vazne dobre. Pro compute sice nejsou nVidie tak dobre karty, ale nVidia poskytla super SW podporu. Kazdy kdo kupoval HW se zamerem vydelavat jeho cinnosti penize vi, ze dobra SW podpora trumfne potencialne lepsi HW bez podpory snad vzdy.

Myslim si, ze pristi generace GPU od nVidia bude mit podporu AS minimalne na urovni GCN 1.1 a vubec nebude duvodem herni segment, ale Xeon Phi. Phi jsou pro hromadu vypocetnich uloh vhodnejsi prave, protoze je to CPU cluster a flexibilita prace s vlakny je uplne nesrovnatelna s dnesnimi GPU. Z druhe strany se zacina priblizovat AMD, ktere melo historicky skoro nulovou podporu HPC sagmentu, ale to uz neplati. Rozdil mezi OpenCL a CUDA se navic pomalu stira. nVIdia, ktera je ted kralem GPGPU segmentu podle me musi reagovat.

AS zatim nic moc pro hrace neprinasi a jen jako technika pro zvyseni vykonu je to asi ta nejpracnejsi a nejslozitejsi moznost (uplne stejne jako paralelizace uloh pro CPU). Finta je v tom, ze se to zacne velmi rychle menit s prichodem VR a aktualizovanou generaci konzoli. Jakmile bude podpora v enginech jako Unity, CryEngie a UE4 (kde uz je), tak je to jen otazka casu.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Podívej, AS jsou jedna z největších must have (chápu, že zde si nabíhám na diskusi ohledně GeForce, které z toho mají kulové, ale v porovnání s mainstreamem AMD je to netrápí - K tomu napíšu: Ano rychlé, drahé GF nijak nepenalizuje, že neumí výhody AS zcela využít, avšak bude to zřejmě bolet u středně nízkého segmentu karet) nových API. Ať už jde o DX12 nebo Vulkan. Proto se o tom tolik píše a diskutuje. Já mám tyhle články rád. Když nVidia přišla s teselací, ketrou uměla, a proč to neříct na rovinu, znatelně lépe než AMD, taky se o tom všude psalo a diskutovalo. To je v pořádku.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Možná mě nezajímají efekty, ale poměr cena/výkon, možná neocením mlhu u nohou hrdinů Metra, možná potřebuju výkon... :o)

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak. AS není v žádném případě MUST HAVE, ale optimalizační funkce. Nic míň, nic víc. To co by každého mělo zajímat je poměr cena/výkon.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasím. A právě AS je cesta k výkonu za dobrý peníz. Srovnej to s výkonem karet od nVidie a jejich cenou a máš jasno.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

AS je jenom jedna z cest. A srovnávat nemůžeš nic dokud nebudou karty za obě firmy na trhu, aby šlo nezávisle porovnat cenu a výkon. NVidia přišla dříve a mohla si dovolit vyšší cenu. AMD musela s cenou dolů, aby její karty byly prodejné. A teď musí udělat to stejné i NVidia. Za pár týdnů po vydání karet obou výrobců se ceny srovnají.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Jaké ceny? Ceny 1070/1080? Ty neovlivní pomalý polaris, karty se vyprodávají hned jak dorazí, jen hloupý obchodník sníží cenu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak tak a pri nahlednuti do ceniku prodejcu zjistujeme ze hloupe obchodniky tu nemame :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Podle téhle vaší logiky je *celá GPU* "optimalizační funkce". Protože CPU by dokázal počítat tytéž obrázky sám.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ale ono to tak je :-) GPU je hardware, který je specializovaný na úzkou skupinu výpočtů a díky tomu si může dovolit nahradit robustní kontruci CPU vysokou paralelizací. Takže ano, myšlenka GPU je optimalizovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Spíš jde o to, že od počítače chceme, aby dokázal provozovat velmi rozsáhlou třídu výpočetních procesů. Některé jsou tak strukturně přímočaré, že jsou pro GPU ideální (třeba per-pixel manipulace s obrázky), a na druhé straně této stupnice jsou výpočetní procesy tak komplikované, že i současná zřetězená CPU s nimi můžou asi mít problémy (na některé silně větvené procesy jsou lepší jednoduché zásobníkové procesory; u normálních CPU asi bude snaha převést větvení na jiné operace). Teď je otázka, jak blízko k tomu druhému se dají posunout současná GPU. nVidia na to asi rezignovala, ale AMD zřejmě doufá, že to není tak špatný nápad (pravděpodobně není, je to trošku jako intelovské AVX-512 z opačné strany). Osobně také doufám, že se to podaří; přinejmenším nehloupé programovací jazyky by z toho mohly profitovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud chceš výkon, jasně, počkáš si asi na velkýho Pascala nebo Vegu. AS lze zřejmě použít i jinak, než k výpočtu fyzikálního modelu mlhy. Mlhu jsem nedávno viděl počítanou přes CUDu. Moc hezky.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mi to proste nedalo... :))))
http://i.imgur.com/pb28VN2.jpg

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.