Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k GCN třetí generace přinese hardwarový (M)JPEG dekodér

1. vyuziti HW akcelerace v procesoru zavisi vzdy na vuli vyrobce dodat potrebne API. A to je nejvetsi problem, at umi hw co chce, ale bez dokumentace pripadne hotove knihovny to pouzit nejde

2. (M)JPEG je zakladem pro mnoho video kodeku - DNxHD, ProRes - pouzivaji jen o neco jine nastaveni enkoderu, aby hlavne nemuseli platit vypalne, pripadne rozsiruji o neco bitovou hloubku z 8 na 10 resp. 12 bitu. Pokud by byl vyrobce rozumny, tak HW (m)jpeg by udelal dostatecne univerzalni aby to slo nasadit i na tyto kodeky a pak uz jen zalezi na domluve. Aha... s Applem domluva nebude :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ad 2,
A hlavně MJPEG je sled JPEGů. JPEG je součástí každého kodeku jako tzv. klíčový snímek. Čili pokud hardware zvládá dekódovat MPEG, DIVX či H264 neměl by být velký problém naučit ho i MJPEG. Imho při dobře navrženém hardwaru stačí přidat podpora API - ovladačů.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

MJPEG se dost často používá i při zachytávání obrazu PC (hry, plocha), takže bych řekl, že to není úplně mrtvý formát..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

MJPEG se pouziva pouze proto, ze je nenarocny na vykon procesoru. Jinak doba slavy MJPEGu byla pred 20-10 lety, v dobe kdy se pouzivaly strizny pro analogove video.

Dneska maji graficke karty hardwarovou podporu x264, treba pres Nvidia ShadowPlay. Tudiz nema smysl nahravat hru do MJPEG a nasledne jeste provadet nekolik hodin trvajici reencoding. Maximalne na nejakem historickem PC.

Hardwarova podpora samozrejmne nicemu nevadi, ale masove pouzivany format jako tenkrat se z toho uz nikdy nestane, na to je ta komprese prilis neefektivni. Dokonce i posledni analogove strizny pouzivaly I-frame MPEG-2 misto MJPEGu, a to je hardware z roku 1999.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas. MJPEG se používal pro zachytávání právě pro svoji nenáročnost a proto moc nechápu větu:

"Pokud chce uživatel takový záznam převést například do formátu h.264 a využít k rychlé kompresi obvod VCE, je potřeba videoprocesoru dekomprimovaná data i stejně rychle dodávat, což se neobejde bez buďto velmi výkonného procesoru, nebo specializovaného obvodu, který zvládá Full-HD stream dekomprimovat řádově ve stovkách FPS."

Vždyť to zvládne snad každej dnešní procesor. Asi to vyzkouším..

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

K prvnímu příspěvku - rozdíl je v datovém toku, takže hardware to může umět, ale v důsledku vyšších datových toků to může být výrazně pomalejší.

K tomuto příspěvku - no, jedna věc je, jestli to procesor zvládá, ale druhá věc je, jak rychle to zvládá (mezi námi, nové VCE zvládá encoding h.264 1080p při více než 300 FPS - pokud nemá být převod videa bržděný, musel by procesor dekomprimovat 1080p MJPEG rovněž při více než 300 FPS) a třetí věc je, kolik wattů při těch 300 FPS+ žere. Jestli video dekomprimuje 100W procesor nebo integrovaný obvod, kterému stačí řekněme 1-5 wattů, je už docela zajímavý rozdíl.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.