1. vyuziti HW akcelerace v procesoru zavisi vzdy na vuli vyrobce dodat potrebne API. A to je nejvetsi problem, at umi hw co chce, ale bez dokumentace pripadne hotove knihovny to pouzit nejde
2. (M)JPEG je zakladem pro mnoho video kodeku - DNxHD, ProRes - pouzivaji jen o neco jine nastaveni enkoderu, aby hlavne nemuseli platit vypalne, pripadne rozsiruji o neco bitovou hloubku z 8 na 10 resp. 12 bitu. Pokud by byl vyrobce rozumny, tak HW (m)jpeg by udelal dostatecne univerzalni aby to slo nasadit i na tyto kodeky a pak uz jen zalezi na domluve. Aha... s Applem domluva nebude :)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
1. vyuziti HW akcelerace v
danieel https://diit.cz/profil/danieel
8. 8. 2014 - 12:31https://diit.cz/clanek/gcn-treti-generace-mjpeg-dekoder/diskuse1. vyuziti HW akcelerace v procesoru zavisi vzdy na vuli vyrobce dodat potrebne API. A to je nejvetsi problem, at umi hw co chce, ale bez dokumentace pripadne hotove knihovny to pouzit nejde
2. (M)JPEG je zakladem pro mnoho video kodeku - DNxHD, ProRes - pouzivaji jen o neco jine nastaveni enkoderu, aby hlavne nemuseli platit vypalne, pripadne rozsiruji o neco bitovou hloubku z 8 na 10 resp. 12 bitu. Pokud by byl vyrobce rozumny, tak HW (m)jpeg by udelal dostatecne univerzalni aby to slo nasadit i na tyto kodeky a pak uz jen zalezi na domluve. Aha... s Applem domluva nebude :)https://diit.cz/clanek/gcn-treti-generace-mjpeg-dekoder/diskuse#comment-723846
+
ad 2,
A hlavně MJPEG je sled JPEGů. JPEG je součástí každého kodeku jako tzv. klíčový snímek. Čili pokud hardware zvládá dekódovat MPEG, DIVX či H264 neměl by být velký problém naučit ho i MJPEG. Imho při dobře navrženém hardwaru stačí přidat podpora API - ovladačů.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
ad 2,
simik https://diit.cz/profil/simik
11. 8. 2014 - 08:45https://diit.cz/clanek/gcn-treti-generace-mjpeg-dekoder/diskusead 2,
A hlavně MJPEG je sled JPEGů. JPEG je součástí každého kodeku jako tzv. klíčový snímek. Čili pokud hardware zvládá dekódovat MPEG, DIVX či H264 neměl by být velký problém naučit ho i MJPEG. Imho při dobře navrženém hardwaru stačí přidat podpora API - ovladačů.https://diit.cz/clanek/gcn-treti-generace-mjpeg-dekoder/diskuse#comment-724005
+
MJPEG se dost často používá i při zachytávání obrazu PC (hry, plocha), takže bych řekl, že to není úplně mrtvý formát..
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
MJPEG se dost často používá i
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
8. 8. 2014 - 19:57https://diit.cz/clanek/gcn-treti-generace-mjpeg-dekoder/diskuseMJPEG se dost často používá i při zachytávání obrazu PC (hry, plocha), takže bych řekl, že to není úplně mrtvý formát..https://diit.cz/clanek/gcn-treti-generace-mjpeg-dekoder/diskuse#comment-723921
+
MJPEG se pouziva pouze proto, ze je nenarocny na vykon procesoru. Jinak doba slavy MJPEGu byla pred 20-10 lety, v dobe kdy se pouzivaly strizny pro analogove video.
Dneska maji graficke karty hardwarovou podporu x264, treba pres Nvidia ShadowPlay. Tudiz nema smysl nahravat hru do MJPEG a nasledne jeste provadet nekolik hodin trvajici reencoding. Maximalne na nejakem historickem PC.
Hardwarova podpora samozrejmne nicemu nevadi, ale masove pouzivany format jako tenkrat se z toho uz nikdy nestane, na to je ta komprese prilis neefektivni. Dokonce i posledni analogove strizny pouzivaly I-frame MPEG-2 misto MJPEGu, a to je hardware z roku 1999.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
MJPEG se pouziva pouze proto,
petr22 https://diit.cz/profil/petr22
11. 8. 2014 - 06:59https://diit.cz/clanek/gcn-treti-generace-mjpeg-dekoder/diskuseMJPEG se pouziva pouze proto, ze je nenarocny na vykon procesoru. Jinak doba slavy MJPEGu byla pred 20-10 lety, v dobe kdy se pouzivaly strizny pro analogove video.
Dneska maji graficke karty hardwarovou podporu x264, treba pres Nvidia ShadowPlay. Tudiz nema smysl nahravat hru do MJPEG a nasledne jeste provadet nekolik hodin trvajici reencoding. Maximalne na nejakem historickem PC.
Hardwarova podpora samozrejmne nicemu nevadi, ale masove pouzivany format jako tenkrat se z toho uz nikdy nestane, na to je ta komprese prilis neefektivni. Dokonce i posledni analogove strizny pouzivaly I-frame MPEG-2 misto MJPEGu, a to je hardware z roku 1999.https://diit.cz/clanek/gcn-treti-generace-mjpeg-dekoder/diskuse#comment-723993
+
Souhlas. MJPEG se používal pro zachytávání právě pro svoji nenáročnost a proto moc nechápu větu:
"Pokud chce uživatel takový záznam převést například do formátu h.264 a využít k rychlé kompresi obvod VCE, je potřeba videoprocesoru dekomprimovaná data i stejně rychle dodávat, což se neobejde bez buďto velmi výkonného procesoru, nebo specializovaného obvodu, který zvládá Full-HD stream dekomprimovat řádově ve stovkách FPS."
Vždyť to zvládne snad každej dnešní procesor. Asi to vyzkouším..
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
Souhlas. MJPEG se používal
simik https://diit.cz/profil/simik
11. 8. 2014 - 08:39https://diit.cz/clanek/gcn-treti-generace-mjpeg-dekoder/diskuseSouhlas. MJPEG se používal pro zachytávání právě pro svoji nenáročnost a proto moc nechápu větu:
"Pokud chce uživatel takový záznam převést například do formátu h.264 a využít k rychlé kompresi obvod VCE, je potřeba videoprocesoru dekomprimovaná data i stejně rychle dodávat, což se neobejde bez buďto velmi výkonného procesoru, nebo specializovaného obvodu, který zvládá Full-HD stream dekomprimovat řádově ve stovkách FPS."
Vždyť to zvládne snad každej dnešní procesor. Asi to vyzkouším..https://diit.cz/clanek/gcn-treti-generace-mjpeg-dekoder/diskuse#comment-723999
+
K prvnímu příspěvku - rozdíl je v datovém toku, takže hardware to může umět, ale v důsledku vyšších datových toků to může být výrazně pomalejší.
K tomuto příspěvku - no, jedna věc je, jestli to procesor zvládá, ale druhá věc je, jak rychle to zvládá (mezi námi, nové VCE zvládá encoding h.264 1080p při více než 300 FPS - pokud nemá být převod videa bržděný, musel by procesor dekomprimovat 1080p MJPEG rovněž při více než 300 FPS) a třetí věc je, kolik wattů při těch 300 FPS+ žere. Jestli video dekomprimuje 100W procesor nebo integrovaný obvod, kterému stačí řekněme 1-5 wattů, je už docela zajímavý rozdíl.
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
K prvnímu příspěvku - rozdíl
no-X https://diit.cz/autor/no-x
11. 8. 2014 - 09:54https://diit.cz/clanek/gcn-treti-generace-mjpeg-dekoder/diskuseK prvnímu příspěvku - rozdíl je v datovém toku, takže hardware to může umět, ale v důsledku vyšších datových toků to může být výrazně pomalejší.
K tomuto příspěvku - no, jedna věc je, jestli to procesor zvládá, ale druhá věc je, jak rychle to zvládá (mezi námi, nové VCE zvládá encoding h.264 1080p při více než 300 FPS - pokud nemá být převod videa bržděný, musel by procesor dekomprimovat 1080p MJPEG rovněž při více než 300 FPS) a třetí věc je, kolik wattů při těch 300 FPS+ žere. Jestli video dekomprimuje 100W procesor nebo integrovaný obvod, kterému stačí řekněme 1-5 wattů, je už docela zajímavý rozdíl.https://diit.cz/clanek/gcn-treti-generace-mjpeg-dekoder/diskuse#comment-724022
+
1. vyuziti HW akcelerace v procesoru zavisi vzdy na vuli vyrobce dodat potrebne API. A to je nejvetsi problem, at umi hw co chce, ale bez dokumentace pripadne hotove knihovny to pouzit nejde
2. (M)JPEG je zakladem pro mnoho video kodeku - DNxHD, ProRes - pouzivaji jen o neco jine nastaveni enkoderu, aby hlavne nemuseli platit vypalne, pripadne rozsiruji o neco bitovou hloubku z 8 na 10 resp. 12 bitu. Pokud by byl vyrobce rozumny, tak HW (m)jpeg by udelal dostatecne univerzalni aby to slo nasadit i na tyto kodeky a pak uz jen zalezi na domluve. Aha... s Applem domluva nebude :)
ad 2,
A hlavně MJPEG je sled JPEGů. JPEG je součástí každého kodeku jako tzv. klíčový snímek. Čili pokud hardware zvládá dekódovat MPEG, DIVX či H264 neměl by být velký problém naučit ho i MJPEG. Imho při dobře navrženém hardwaru stačí přidat podpora API - ovladačů.
MJPEG se dost často používá i při zachytávání obrazu PC (hry, plocha), takže bych řekl, že to není úplně mrtvý formát..
MJPEG se pouziva pouze proto, ze je nenarocny na vykon procesoru. Jinak doba slavy MJPEGu byla pred 20-10 lety, v dobe kdy se pouzivaly strizny pro analogove video.
Dneska maji graficke karty hardwarovou podporu x264, treba pres Nvidia ShadowPlay. Tudiz nema smysl nahravat hru do MJPEG a nasledne jeste provadet nekolik hodin trvajici reencoding. Maximalne na nejakem historickem PC.
Hardwarova podpora samozrejmne nicemu nevadi, ale masove pouzivany format jako tenkrat se z toho uz nikdy nestane, na to je ta komprese prilis neefektivni. Dokonce i posledni analogove strizny pouzivaly I-frame MPEG-2 misto MJPEGu, a to je hardware z roku 1999.
Souhlas. MJPEG se používal pro zachytávání právě pro svoji nenáročnost a proto moc nechápu větu:
"Pokud chce uživatel takový záznam převést například do formátu h.264 a využít k rychlé kompresi obvod VCE, je potřeba videoprocesoru dekomprimovaná data i stejně rychle dodávat, což se neobejde bez buďto velmi výkonného procesoru, nebo specializovaného obvodu, který zvládá Full-HD stream dekomprimovat řádově ve stovkách FPS."
Vždyť to zvládne snad každej dnešní procesor. Asi to vyzkouším..
K prvnímu příspěvku - rozdíl je v datovém toku, takže hardware to může umět, ale v důsledku vyšších datových toků to může být výrazně pomalejší.
K tomuto příspěvku - no, jedna věc je, jestli to procesor zvládá, ale druhá věc je, jak rychle to zvládá (mezi námi, nové VCE zvládá encoding h.264 1080p při více než 300 FPS - pokud nemá být převod videa bržděný, musel by procesor dekomprimovat 1080p MJPEG rovněž při více než 300 FPS) a třetí věc je, kolik wattů při těch 300 FPS+ žere. Jestli video dekomprimuje 100W procesor nebo integrovaný obvod, kterému stačí řekněme 1-5 wattů, je už docela zajímavý rozdíl.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.