Google končí s flashovou reklamou, odteď jen 100% HTML5
Přechod od Flashe směrem k HTML5 se týká Google Display Network a DoubleClick Digital Marketing a nastane začátkem příštího roku. Zatím je možné flashovou reklamu do systémů vkládat, ale od 30. června 2016 bude tato možnost zaříznuta jak pro AdWords, tak pro DoubleClick Digital Marketing. A od 2. ledna 2017 přestanou oba systémy flashovou reklamu používat zcela, tedy posílat do webových stránek k zobrazení.
Pro zadavatele reklamy tedy nastává období, kdy musí během řekněme 4+ měsíců přejít v tvorbě reklamních prvků na HTML5 (existuje na to spousta nástrojů včetně těch od Adobe) a nejpozději za 10+ měsíců mít všechny své prvky zcela nahrazeny za HTML5 verzi, jinak je reklamní systémy Googlu nebudou nabízet. Toto vše se týká standardních reklamních bannerů, reklam ve formě videa se zatím odklon od Flashe netýká. Podrobnosti k možnostem přechodu na HTML5 shrnuje Google na speciální stránce.
Pro nás uživatele se v zásadě nic nemění, HTML5 / CSS / AJAX je natolik vyzrálá a flexibilní kombinace, že dokáže drtivou většinu flashových reklam nabídnout i bez Flashe. Chronickým blokovačům reklam ale zmizí jeden z elegantních nástrojů na blokování právě těch flashových, tedy buď neinstalace Flashe jako takového, nebo doplnění prohlížeče o plugin, který pustí flashový prvek vždy až po kliknutí na něj. Ale uvidíme, jaké změny (jestli vůbec nějaké) v tomto ohledu HTML5 reklama v systémech Googlu způsobí.