Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Bez kamenných obchodů nemá Google Glass šanci na úspěch

Google Glass
Když vedení Googlu přemýšlelo, co ještě jejich firma nemá, ale mohla by mít, došlo na prvek, který bychom si ještě před pár lety s touto značkou spojovali jen těžko: kamenné obchody.

Směr, kterým s Google vydal, však vysvětluje mnohé. Jakožto prodejce mobilního hardwaru a dodavatel operačního systému se firma řadí k Applu a Microsoftu. Ti však své kamenné obchody (Apple Store a Microsoft Store) mají a zákazník má možnost jejich produkty vidět, ohmatat, vyzkoušet, zkonzultovat se školeným pracovníkem a případně i na místě zakoupit.

To dosud Google nenabízel, pomineme-li stánky v rámci sítí Best Buy a PCWorld, které povětšinou nabízely pouze Chromebook k osahání, zatímco o sklad a prodeje se staraly zmíněné sítě. Tento model ale nebude do budoucna stačit. Google nehodlá setrvat pouze u řad Chromebook a Nexus, ale chce nabídnout komplexnější portfolio produktů. Klíčový je projekt Glass, který má uživateli nabídnout brýle se schopnostmi smartphonu, navigace a organizéru.

Google Chrome Kiosk
Jeden ze stávajících letištních Chrome Kiosků

Právě projekt Glass přiměl podle zákulisních informací Google k přehodnocení dosavadního přístupu. Zatímco Chromebook nebo Nexus jsou de facto „nějaký další“ telefon/tablet/notebook a uživatel si na základě dosavadní zkušenosti dokáže udělat představu o tom, co od takového zařízení čekat, naopak brýle Glass jsou něco zcela nového. Uživatel se nemá od čeho odrazit a neudělá si názorný obrázek o případném přínosu, což je k úspěšnému prodeji takového zařízení nezbytné (nedá se předpokládat, že by novinku prodávalo jen vesele barevné logo). Googlu je zkrátka jasné, že takto „revolučně-inovativní“ záležitost za cenu přesahující $500 si bez vyzkoušení koupí jen málokdo.

Kromě prodejů by Google v rámci vlastní sítě mohl prezentovat i své plány a rozpracované projekty (tím se ostatně do jisté míry liší od ostatních firem světa IT, které nejraději o nedokončených projektech mlčí). První obchody se dočkají slavnostního otevření ještě letos - tak, aby stihly sezónu předvánočních prodejů. V první vlně to budou obchody ve velkých městech na území Spojených států; zatím ale není známa informace, kdy se tento obchodní model protlačí do Evropy.

Diskuse ke článku Bez kamenných obchodů nemá Google Glass šanci na úspěch

Pátek, 22 Únor 2013 - 12:10 | Damel | Také lidem z okolí doporučuju mít když už, tak...
Pátek, 22 Únor 2013 - 10:01 | Riman | Není to přímo k věci, ale ačkoliv jsem ajťák,...
Čtvrtek, 21 Únor 2013 - 11:37 | Bambus | Největší průjem je to, že s nima budeš muset...
Čtvrtek, 21 Únor 2013 - 09:53 | Vojtěch Hanzlík | Asi takhle... "Shut up and take my money!...
Čtvrtek, 21 Únor 2013 - 09:00 | mikeczcom | bývá nebývá nebpo používají nebo ne, na tom...
Čtvrtek, 21 Únor 2013 - 08:57 | mikeczcom | tak to se budu hrdě hlásit mezi "teroristy...
Čtvrtek, 21 Únor 2013 - 08:55 | mikeczcom | to si nech patentovat, spamfiltr v brýlích....
Čtvrtek, 21 Únor 2013 - 06:31 | mroyko mroyko | Nepouzivaji, ale opravdu tam byva google, to se...
Středa, 20 Únor 2013 - 22:12 | Kulicka | ...no abych řekl pravdu,já už jsem o nějakých...
Středa, 20 Únor 2013 - 20:40 | HML HLM | Těch facebookových blbů, kteří ještě dostanou do...

Zobrazit diskusi