Bez kamenných obchodů nemá Google Glass šanci na úspěch
Směr, kterým s Google vydal, však vysvětluje mnohé. Jakožto prodejce mobilního hardwaru a dodavatel operačního systému se firma řadí k Applu a Microsoftu. Ti však své kamenné obchody (Apple Store a Microsoft Store) mají a zákazník má možnost jejich produkty vidět, ohmatat, vyzkoušet, zkonzultovat se školeným pracovníkem a případně i na místě zakoupit.
To dosud Google nenabízel, pomineme-li stánky v rámci sítí Best Buy a PCWorld, které povětšinou nabízely pouze Chromebook k osahání, zatímco o sklad a prodeje se staraly zmíněné sítě. Tento model ale nebude do budoucna stačit. Google nehodlá setrvat pouze u řad Chromebook a Nexus, ale chce nabídnout komplexnější portfolio produktů. Klíčový je projekt Glass, který má uživateli nabídnout brýle se schopnostmi smartphonu, navigace a organizéru.
Právě projekt Glass přiměl podle zákulisních informací Google k přehodnocení dosavadního přístupu. Zatímco Chromebook nebo Nexus jsou de facto „nějaký další“ telefon/tablet/notebook a uživatel si na základě dosavadní zkušenosti dokáže udělat představu o tom, co od takového zařízení čekat, naopak brýle Glass jsou něco zcela nového. Uživatel se nemá od čeho odrazit a neudělá si názorný obrázek o případném přínosu, což je k úspěšnému prodeji takového zařízení nezbytné (nedá se předpokládat, že by novinku prodávalo jen vesele barevné logo). Googlu je zkrátka jasné, že takto „revolučně-inovativní“ záležitost za cenu přesahující $500 si bez vyzkoušení koupí jen málokdo.
Kromě prodejů by Google v rámci vlastní sítě mohl prezentovat i své plány a rozpracované projekty (tím se ostatně do jisté míry liší od ostatních firem světa IT, které nejraději o nedokončených projektech mlčí). První obchody se dočkají slavnostního otevření ještě letos - tak, aby stihly sezónu předvánočních prodejů. V první vlně to budou obchody ve velkých městech na území Spojených států; zatím ale není známa informace, kdy se tento obchodní model protlačí do Evropy.