GPU raytracing od Chaos Group na světě
Skoro by člověk řekl, že to zas tak dlouho netrvalo. Chaos Group má hotov V-Ray RT běžící na grafických procesorech. GPU raytracingový renderer V-Ray se tedy stává realitou, přičemž tvůrci dávají příslib stejné kvality výstupu jako z CPU verze. Výkonově to ale bude jiná káva, jednoduchá demonstrace na 1GB GeForce GTX 285 vykázala 1000násobný nárůst výkonu oproti 2,93GHz Core i7 se všemi osmi vlákny běžícími naplno. Zatímco CPU potřebovalo pro scénu se 60 trojúhelníky celých 25 vteřin na jediný snímek v 640×480, GTX 285 to zvládala tempem 40 fps. Další demonstrace renderingu římského Kolosea s více než 0,8 miliónem trojúhelníků a pokročilým globálním nasvětlením zatížila Core i7 při renderování jediného snímku na něco přes minutu, GeForce pak zvládala kolem 5 až 7 fps, špičkově až 13 fps.
GPU klient, stejně jako jeho CPU předchůdce, umí rendering pomocí více GPU najednou. Žádný konkrétní limit nepadl, takže počítejme s minimálně čtyřmi GPU, která lze do dnešních desek „běžně“ osadit, případně osmi GPU na čtyřech duálních kartách, což je již teoretické maximum. Chaos Group nyní GPU renderer nabízí a akční cenu 249 €, běžná je 499 €, V-Ray RT samozřejmě pracuje s 3Ds MAX a chystána je i verze pro Maya. Zatím vše běží pod Nvidia CUDA, neboť v době startu vývoje to byl jediný pořádný GPGPU systém, ale tvůrci zvažují i portaci do OpenCL (což je dle lidí z Nvidie relativně snadné). Zájemci naleznou 20minutovou demonstraci ve zbytku článku.
|
Pokud by video nejelo, zavítejte na web CGarchitect.
Zdroje: