Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

GPU raytracing od Chaos Group na světě

Chaos Group logo
Skoro by člověk řekl, že to zas tak dlouho netrvalo. Chaos Group má hotov V-Ray RT běžící na grafických procesorech. GPU raytracingový renderer V-Ray se tedy stává realitou, přičemž tvůrci dávají příslib stejné kvality výstupu jako z CPU verze. Výkonově to ale bude jiná káva, jednoduchá demonstrace na 1GB GeForce GTX 285 vykázala 1000násobný nárůst výkonu oproti 2,93GHz Core i7 se všemi osmi vlákny běžícími naplno. Zatímco CPU potřebovalo pro scénu se 60 trojúhelníky celých 25 vteřin na jediný snímek v 640×480, GTX 285 to zvládala tempem 40 fps. Další demonstrace renderingu římského Kolosea s více než 0,8 miliónem trojúhelníků a pokročilým globálním nasvětlením zatížila Core i7 při renderování jediného snímku na něco přes minutu, GeForce pak zvládala kolem 5 až 7 fps, špičkově až 13 fps. GPU klient, stejně jako jeho CPU předchůdce, umí rendering pomocí více GPU najednou. Žádný konkrétní limit nepadl, takže počítejme s minimálně čtyřmi GPU, která lze do dnešních desek „běžně“ osadit, případně osmi GPU na čtyřech duálních kartách, což je již teoretické maximum. Chaos Group nyní GPU renderer nabízí a akční cenu 249 €, běžná je 499 €, V-Ray RT samozřejmě pracuje s 3Ds MAX a chystána je i verze pro Maya. Zatím vše běží pod Nvidia CUDA, neboť v době startu vývoje to byl jediný pořádný GPGPU systém, ale tvůrci zvažují i portaci do OpenCL (což je dle lidí z Nvidie relativně snadné). Zájemci naleznou 20minutovou demonstraci ve zbytku článku.
Please Install the Flash Plugin for your Browser

Pokud by video nejelo, zavítejte na web CGarchitect.

Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku GPU raytracing od Chaos Group na světě

Pondělí, 24 Srpen 2009 - 09:42 | petr ib | >> 1587469125 : ChaosGroup prodava...
Středa, 19 Srpen 2009 - 13:59 | Anonym | No i kdyby to melo slouzit jenom jako aktivni...
Středa, 19 Srpen 2009 - 13:25 | Anonym | Jedna prezentácia GPU klienta V-Ray RT na...
Středa, 19 Srpen 2009 - 12:10 | Anonym | http://www.spot3d.com/vrayrt/gpu20090725.mov...
Středa, 19 Srpen 2009 - 10:30 | Anonym | Ondar007> ano, rika se tomu BSP tree (...
Středa, 19 Srpen 2009 - 09:54 | Anonym | Raytracing přes GPU zvládnout umí, ale enkódovat...
Středa, 19 Srpen 2009 - 08:44 | Anonym | re storm: Porovnávat tak odlišné produkty jak CPU...
Středa, 19 Srpen 2009 - 07:50 | Anonym | Jak jsem celkem nedávno čet na THG, raytracing je...
Středa, 19 Srpen 2009 - 07:49 | Anonym | Ale, pánové. Každý přece ví že raytracing na GPU...
Středa, 19 Srpen 2009 - 07:45 | Anonym | Uz aby to bezalo aj na ATI,nech to mozem vyskusat...

Zobrazit diskusi