Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k GPU raytracing od Chaos Group na světě

Nechci si hrát na znalce, experta, ani na Federmanna, ale přesto si dovolím říci, že to porovnání výkonu mezi GPU a CPU je kravina. Odhaduji že dotyčný software je mnohonásobně lépe optimalizován pro GPU a nejspíš nevyužívá vektorové jednotky u CPU. Je naprostá blbost aby nějaká raytracingová aplikac běhala na GPU 1000x rychleji než na špičkovém CPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to je mazec. Na tohle jsme dlouho cekali. Produktivita 3D prace by mohla vyznamne vzrust. Otazkou samozrejme zustava, kdy a za kolik si tohle budem moct koupit.
-> divny - Neni to kravina. V-Ray je produkt ktery byl 7 let intenzivne vyvijen a optimalizovan pro top-notch-CPUs. Mimochodem odborniky i uzivateli velmi uznavany produkt.
Nyni ho prepsali pro CUDA a vysledek vidis sam. Ta hodnota 1000x je trochu dost nadsazena, ostatne ani ten presenter o ni myslim nemluvi - ukazuje to sice 40fps, ale neni to full-render, na ten se to dohrabe tak po cca 3-5 sec. V nekterym z tech dalsich dem tam mluvi o 20x zrychleni.
Ale i tak je to bomba.
Nejsem programator, ale mam pocit, ze to ma co delat s poctem paralelnich vlaken. On tam mluvi o tom, ze to jejich CPU ma 8 vlaken, kdezto moderni grafika jich ma stovky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nečetl jsem tedy originální zdroj. Ale tahle novinka je dost zavádějící. - myslím tím 1000 násobný nárůst výkonu. Ve videu je provedeno jen jedno měření. Na CPU je jasně vidět, že zvládnou 140 000 iteraci za sekundu. Výsledek GPU je rozostřený - a modrátor pouze říká, že se jedná o 4 místné číslo (na cpu je to tedy 140 KPath/s). Věta co řekne potom je docela vysvětlující "jak dokážete spočítat sami - výkon je asi 20ti násobný"....

Tzn. bylo by docela rozumné opravit novinku. Takhle to zní spíš fakt jak z bulváru. GPU renderer má "jen" 20 násobný nárůst výkonu - žádné tisíce - alias ony 4 číslice.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nickson> No tak jasně. Raytracing je techika, kdy vysíláš "paprsek" (ony path, kpath (1000 násobek) ve videu) vůči scéně, který následně koliduje s objektem a odráží se podle typu materiálu (zjednodušeně) dál (funguje to přesně obráceně jako světelné paprsky v reálným světě). Každý odraz objektu moduluje určitou intenzitou výslednou texturu. Jelikož vysíláš X paprsků můžeš je paralelizovat prototože na sobě nejsou závisle (osvícení světlem z odrazu je relevantní, protože ti opět jen moduluje výslednou texturu a dál se šíří prostorem).

Pokud i7 dokáže "produkovat" 8 vláken. Tak GTX 295 jich dokáže teoreticky spustit 240, pokud je každý shader využit na renderování. Úloha je počítací né "skákací" takže pro GPU jak navrženo.

Hodně tomu fandím

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak si najdi na webu jaky je vypocetni vykon Core i7 v GFLOPS a jaky je vypocetni vykon dnesni top herni grafiky.

Samozrejme, ze je to jako porovnavat jabka s hruskama (pro CPU a pro GPU se bezne udavaji tyto cisla pro operace v jine presnosti), ale ocividne pro raytracing neni potreba vysoke presnosti ..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"...osmi GPU na čtyřech duálních kartách, což je již teoretické maximum." To není teoretické maximum. Teoretické maximum není nebylo uvedeno. 8 GPU je _prakticke_ maximum, protoze v soucasnosti nelze postavit PC s vice GPU.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

1 PC nie ale da sa postavit render farma z X GPU a to este len bude iny mazec.Hlavne to ma lepsi pomer vykon/spotreba takze ako stovene pre redenderovanie vo velkom.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Uz aby to bezalo aj na ATI,nech to mozem vyskusat ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale, pánové. Každý přece ví že raytracing na GPU poběží pouze a jen na intel(c) Larrabee(R). Teda... až bude jednou na trhu...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak jsem celkem nedávno čet na THG, raytracing je daleko víc závislý na rychlosti náhodného přístupu do paměti, než na výkonu. Jde o to, že každý paprsek se může odrazit úplně kamkoliv a my musíme zjistit, na co dopadne. Taky tam psali, že hodně záleží na tom, jak si člověk data v paměti uspořádá - takže daleko rychleji to pojede pro statické scény, než pro dynamické (čím "lepší" struktura v paměti pro raytracing, tím se hůř mění pro pohyblivé objekty)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

re storm:
Porovnávat tak odlišné produkty jak CPU a GPU podle FLOPs je ještě větší zrůdnost než když se kdysi porovnával výkon procesorů podle frekvence. Hi-end GPU mají zhruba teoreticky 10x vyšší výkon než hi-end CPU ve výpočtech s normální (32 bitů) přesností. To je ovšem jen teorie. V praxi zcela bežně může být výkon klidně o několik řádů nižší. Klidně se tak může stát, že čip s desetinásobným výkonem bude 10x pomalejší. To je ve spoustě aplikací i případ CPU. Dnešní procesory se svou OoO architekturou, predikcí větvení, náhodným přístupem do paměti a spoustou dalších podpůrných funkcí mohou i přes výrazně nižší výkon ve složitější výpočtech (ne jenom tupé počítání předem jasných dat) drtit GPU mnohonásobně. Dosud měly GPU s raytracingem dost problémy, právě kvůli potřebě náhodného přístupu do paměti, což není silná stránka GPU. Můj odhad je, že toto porovnání není v podstatě CPU vs GPU, ale CPU+GPU vs CPU (tak jak je to skoro u všech GPGPU aplikací). Dám ruku do ohně za to, že data pro GPU musí napřed procesor předžvejkat, aby si na tom GPU nevylámala zuby.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Raytracing přes GPU zvládnout umí, ale enkódovat video, aby šlo normálně přehrát, to je pro ně let na měsíc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ondar007> ano, rika se tomu BSP tree (Binary space partitioning) a jeho optimalizaci se da hodne usetrit.
Já587> "Dám ruku do ohně za to, že data pro GPU musí napřed procesor předžvejkat, aby si na tom GPU nevylámala zuby." mas recht, vzdyt on to v tom demu vysvetluje, ze to musi prohnat nejdriv nejakym processem a pak to pousti ve standalone prohlizeci. Nicmene v tom nevidim problem, az to zaintegruji do 3D softu tak tenhle krok bude uzivateli skryt. Cele je to interaktivite, proste ladis nejaky parametr, jako treba svetlo, material nebo pohyb kamery a mas okamzitou odezvu, ne jako ted, kdy neco zmenis a pak tuknes na render a cekas minutu na nahled.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jedna prezentácia GPU klienta V-Ray RT na SIGGRAPH 2009 a tu čítam, že sa už predáva. Redakcia, máte tieto informácie priamo od Chaos Group, alebo si to niekto preložil po svojom? ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No i kdyby to melo slouzit jenom jako aktivni nahled, tak je to supr urychleni prace, protoze odpadne vecny zkouseni a cekani. No ale jak rikal jeden kamarad, ma to velkou nevyhodu, odpadnou "rendrovaci pauzy" ;-).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> 1587469125 : ChaosGroup prodava i jine beta produkty.
Napr. V-Ray for Rhrino za nizsi cenu, protoze nema plnohodnotne materialy a dalsi nedodelky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.