Herní testy
Kapitoly článků
Testovací sestava
Naši testovací sestavu jsme vám představili v nedávném článku, takže jen bodově.
|
Crysis
Doba, po kterou bude Crysis mezi testovanými hrami, se sice kvapně blíží ke svému závěru, ale stále má smysl tuto hru využívat. Z výroby přetaktovaný Radeon HD 4890 by však dostal ve srovnání s konvenčními modely příliš viditelný benefit, proto v grafech naleznete i "trojčlenkou přepočítaný" výsledek standardně taktovaného modelu, pod označením "Radeon HD 4890".
Oproti předchozí generaci, která se pochopitelně dnes prodává za zhruba polovinu ceny, nabídne HD 5870 na slušném PC možnost hrát i ve vysokých detailech se zapnutým antialiasingem. Pokud se spokojíte s nižším AA, získáte výkonnostní rezervu pro toto nastavení a kdo ví, třeba se dostanete i do stavu, kdy Crysis půjde hrát v nejvyšších možných detailech.
Need for Speed: Shift
Nejnovější NFS má na dnešní poměry poměrně vlídný engine z heldiska náročnosti. Pro 1920×1200 stačí i HD 4890, byť pokud je před vámi přiliš mnoho aut, občas fps krátce spadne pod 30. Zato HD 5870 se většinu doby pohybuje kolem 80, jen výjimečně spadne lehce pod 50 a často je vysoko nad 100 fps. Zkrátka je jistotou naprosté plynulosti.
STALKER: Clear Sky
U DX 10.1 updatu STALKERa jsme sáhli rovnou po nejbrutálnějším nastavení: Ultra; Enhanced Full Dynamic Lighting DX10; Use DX10.1; MSAA 4x; MSAA for A-tested objects: DX10.1 style [Higher Quality].
Radeon HD 4890 na to jednoduše, ani přetaktovaný, nemá. Průměr je hluboko pod hranicí plynulost a často framerate padá velmi blízko jednociferným hodnotám.
Minimální čísla sice na HD 5870 také za moc nestojí, to je s ohledem na nastavení pochopitelné (na vině možná bude i CPU), ale v průměru si vede o desítky procent lépe. Stačí trochu ubrat a jsme nad 30 fps s přehledem.