Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Hudebníci a vydavatelé žalují Ford, GM a Chrysler za ripování CD v autech

Že ty nenažrance hanba nefackuje velebnosti...
Za cd jsem jim zaplatil, tak jim není nic po tom, do jakého formátu a v kterém autě si to převedu...

+1
+28
-1
Je komentář přínosný?

Tupci. Misto aby byli radi, ze cd jeste nekdo podporuje, tak podavaji zalobu. Jsou sami proti sobe.
Mam v aute cd prehravac => mam duvod koupit cd (i kdyz si ho vyripuje) => podaji zalobu => nebude v aute cd prehravac => nebudu kupovat cd.

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

No a vzhledem k tomu, že prodej CD v podstatě končí, skoro nikdo je už nekupuje, proč z nich ještě něco nevyrazit žalobou?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nekonci. CD je progresivni a nejlepsi zpusob jak prodavat hudbu. Bude tu urcite jeste 100 let.
(brano z pokriveneho pohledu hudebnich vydavatelu)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Představa, že produkce-prodej CD/BR končí, je poněkud depresivní a nerozumím přitakávání krátkozrakých jedinců nad tím, že takový vývoj by snad měl být žádoucí, nebo dokonce oslav hodný. To, že masy kupují a konzumují šmejd je věc jedna, ale ještě to prosazovat a utvářet z toho novou normu kvality, to je na hlavu postavené.

Pouč mě, v jaké formě bych si tedy měl pořizovat hudbu tak, aby to bylo možno považovat za evolučně technologicky i kvalitativně vyšší stupeň, než dosavadní optické nosiče, které dle tvého tvrzení v podstatě a zaslouženě končí? Ach...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To neni jako pri prechodu vinyl -> cd kdy se zaroven s nosicem menil i zpusob ulozeni dat. CD je z tohoto pohledu jen nosic dat, ktera jsou stejna at uz na CD nebo flash disku nebo na netu. CD je zastaraly nosic a jako takovy je na ustupu. Ale zatim nikdo nenahrazuje zpusob ulozeni dat. Jen nahrazuji zastaraly nosic necim jinym/pohodlnejsim.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Žijeme v reálném světě, kde technický způsob distribuce / uložení dat bohužel přímo souvisí s technickou kvalitou obsahové složky. V případě distribuce optických nosičů neexistuje komerční zájem/motiv/proveditelnost obsah degradovat, komprimovat mimo hranice stanovené normou nosiče (kapacita, technické parametry). Asi se nikdo nikdy nesetkal se ztrátově komprimovaným CDDA, nebo uměle degradovanými parametry (22.5KHz, 8bit). Proč asi.

U elektronických distribucí výše uvedené výhody neplatí a naopak se komerční zájmy (úložiště, datové přenosy, pozdější znovuprodejnost v trochu méně zkrypleném formátu) nadřazují technické kvalitě poskytovaného obsahu, což je docela absurdní, protože o ten obsah, o ten jde především. Laťka kvality se nastavuje dle potřeb většiny konzumentů = je stanovena kompromisně nízko v neprospěch "náročnějšího" posluchače. Situace by nemusela být katastrofální, kdyby se jednalo o pouhé ustrnutí na kvalitě identické s CDDA, tedy normou Red Book z roku 1979. V rámci "pokroku" a pohodlí je ovšem, v drtivé většině, kvalita distributorem-obchodníkem nastavena níže. To vše kvůli uškudlení pár mrzkých megabajtů, resp $. Děkuji, ale neděkuji.

Pokud stanovíme technickou kvalitu obsahu dle následující stupnice:
studio >= nosič >= ideální elektronická distribuce > reálná elektronická distribuce

... a vyškrtneme fyzický nosič, zbavujeme se zároveň finančně dostupného a kvalitativně nejsilnějšího článku. A to se vyplatí.

Totéž platí bez výjimky pro distribuci filmového / video obsahu. Takže pokaždé když čtu výlevy na téma zastaralosti a nepotřebnosti CD, BluRay, ťukám si na čelo nad neschopností daného jedince dohlédnout důsledků z toho vyplývajících. Co bude následovat, nadšení z ukončení distribuce syrového masa? Vždyt si přece můžu koupit hamburger a to je přece skoro to samé a dokonce pohodlnější, dostupnější a po chvilce zvykání už málokdo pozná rozdíl.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Vetsina teto degradace online obsahu oproti cd je dana prave vydavatelem, ktery lpi na prodeji cd a odmita poskytovat stejne kvalitni obsah jinymi cestami.
Ale to nic nemeni na tom, ze fyzicky nosic je prezitek a do budoucna velke omezeni. Zmena formatu a zpusobu ulozeni dat je u fyzickych nosicu velmi nakladna, prave kvuli normam a standartizaci. Mimo fyzicke nosice neni problem nabizet vice variant kvality a mezi nimi i vyssi kvalitu nez jaka je mozna na cd.
Ale zatim nemaji duvod. Nejdrive musi jejich dojna krava jmenem CD umrit, aby konecne zacali prozkoumavat nove moznosti. Proto cim drive cd umre tim lepe.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Víte, já jsem v tomto ohledu docela realista-pesimista a z mnohaletého provozu služeb jako iTunes, Amazon, Google Music, Spotify nedá práci vypozorovat jakým směrem se orientují a jaké zvraty můžeme v budoucnu (ne-)čekat. Z jejich pohledu skutečně nevidím snahu ani potřebu prozkoumávat nové možnosti. Chybí globální poptávka po kvalitních (=dříve normálních) formátech a zde nečekám razantní změnu k lepšímu. Modelový zákazník koupí MP3, v nějakém datovém toku, dopředu ani netuší jakém, mnohdy ani netuší o existenci takových detailů, zvukově mu to postačuje, příště spokojeně nakoupí znovu.

Nechtěné kouzlo fyzických nosičů spočívá právě v tom, že garantují jednotnou technickou kvalitu distribuce. Ať už je nakupující více či méně nenáročný posluchač, všichni dostanou za jedny peníze tutéž a předvídatelnou kvalitu, která je prokazatelně vyšší než co dnes nabízí široce dostupná elektronická distribuce (odvozenina nikdy nedosáhne kvality originálu). Dostanou prokazatelně hodnotnější, trvanlivější produkt.

Elektronická distribuce negarantuje nic, naopak provozovateli dává do ruky nástroj formáty uměle cenově naškálovat dle kvality. V praxi to znamená, že ve fyzickém světě ekvivalent _standardní kvality_ = _minimální kvality_ v podobě CDDA 44.1KHz 16-bit se v elektronickém světě mávnutím kouzelného proutku stává jakousi minoritní, raritní, málem audiofilskou _nadstandardní kvalitou_ (FLAC, ALAC 44.1KHz 16-bit), která buď není nabízena vůbec (malý trh, poptávka), nebo s vysokohorskou přirážkou. Pokud by distributoři nastavili jako základ FLAC s možností stáhnout si export MP3 pro mobilní přehrávače, bylo by vše v pořádku. Jenže to se až na světlé výjimky (např. BandCamp) neděje.

Samozřejmě, že z technického pohledu není problém nabídnout elektronickou distribuci v kvalitě totožné, nebo dokonce vyšší proti fyzickým nosičům a ty ukončit. O tom není nejmenšího sporu. Plošně se tak neděje a tam kde se i děje, jde o úzkoprofilové záležitosti cíleně obchodované jako luxusní až snobské zboží. Což je legrační, protože zcela identicky poslouží BluRay za $15. Ale jen po čas co tu s námi ješte pobude, fosil jeden! ;-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono je to o tom že predajci ponúkajú, čo masa chce... To je už žiaľ dopad kapitalizmu a nadspotreby. Ale zas na druhú stranu, keď človek hľadá nájde. Osobne, ak už nakupujem tak iba digital distribúciu a konkrétne iba na cdbaby.com. Mam preview všetkých skladieb a úhrade možnosť stiahnúť vo vŠetkých variantách - osekané MP3(192-mobil), štandard MP3 (320-auto) aj Flac (tak ako to dodá autor).
Aj keď môj záujem o nákup hudby je hodne hodne obmedzený a vzťahuje sa skôr na v našich končinách nie moc známe veci ako TSFH, Audiomachine, BrunuhVille a ďalšie často známe ešte menej...
Na druhú stranu na tu "modernu hudbu a hitovky" je často aj 128/192 mp3 viac než dosť :)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

"V případě distribuce optických nosičů neexistuje komerční zájem/motiv/proveditelnost obsah degradovat, komprimovat mimo hranice stanovené normou nosiče (kapacita, technické parametry)."

To nemůžete myslet vážně? Dobře, o normách nevím nic, ale zcela jistě existuje zájem/motiv degradace obsahu (resp. technické části obsahu). Proč by potom kvalita CD neustále upadala, tuším se i na diit.cz vyšly články (nebo v nich byly odkazy) porovnávající tvorbu CD před třiceti lety a dnes. Jako příklad mohu uvést posouvání přirozené hlasitosti nahrávky takovým způsobem, že dochází k zvukové degradaci a zkreslení reprodukovaného záznamu.

Problém opravdu není ve způsobu, jakým se obsah k uživateli dostane. Koneckonců, i pořádně udělaný FLAC můžete dát na flasku, do cloudu, vypálit na CD a furt to bude ten samý FLAC.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

http://diit.cz/clanek/road-to-hell-aneb-jak-vydavatele-poskozuji-technic...
... aneb "neexistuje komerční zájem/motiv/proveditelnost obsah degradovat" - cha chá.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Matouš Radimec, mp07:

Řeč je zde o komerčním motivu degradovat technickou kvalitu (lossless -> lossy -> ještě víc lossy -> krvácející uši) z *důvodu úspor v distribuci*. Jev, na který odkazujete (loudness war, záměrně hlasitý či jinak odfláknutý mastering) s tím nemá souvislost. To je jiné téma.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja tu souvislost vidim naprosto jasne. To, ze format hudby na CD neni komprimovan ztratovou kompresi neznamena, ze nedoslo ke ztrate kvality. Doslo. I ten motiv byl velice podobny, i kdyz ne tak primocary (nejde o usporu v distribuci, "jen" pri nahravani) ... masy proste o kvalitni muziku nemaji zajem a zadny producent jim ji nebude vnucovat, a uz vubec ne z dobroty srdce.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nejde o úsporu při náhrávání. Často jsou stejně blbým způsobem remasterovány i staré nahrávky, které v předchozím vydání byly OK. Jde především o blbou módu, aby to dost řvalo na každém šrotu.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Vzhladom na to, ze ide o auta a system vnich, je uplne jedno co tam clovek pusta. Kvalita bude vzdy mizerna, zvlast ak clovek pocuva za jazdy. Auto je idealne prave na tento smejd.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Co takhle stahovat z e-shopů FLAC ve formátu 24 b/96 kHz? CD je opravdu zastaralá technologie. Použitá "AudioCD" (44,1 kHz/16 b) kvalita dneska žádnému audiofilovi nemůže vyhovovat. Při tomhle kvantování/vzorkování se to dá s klidným svědomím ripovat do 320kbps MP3 a ani na kvalitní zvukovce a sluchátkách to není poznat. A s tím souvisí naprosto zbytečné ukládání v RAW (WAV), které na CD zbytečně plýtvá místem, takže se tam nic moc nevejde...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

K tomu se dá říci pouze: Překvapuje to ještě vůbec někoho? :-)

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Tak on může taky GM/Ford/Crisisler recipročně požadovat od každé téhle mediální vyděračské mr*ky sazbu za ujetý kilometr, ne? :-) Klidně to nazvěme využívání automotive intellectual property, stačí když auto po otočení klíčem např. zahraje nějakou znělku :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"A tak přišla postupem času žaoloba na celkem tři výrobce automobilů, do útrob jejichž audiosystému si lze uložit kopii CD, aby tak, 15 let po příchodu flashových MP3 přehrávačů na trh (a témeř 60 let od prvních hard disků), nebylo nutné s těmi zaostalými CD v autě žonglovat."

Jde o to, ze to ripovani Audio CD disku provadi primo to radio. Coz jaksi ani pred 15, ani pred 60 lety neslo, ze.

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

Proč, stejně tak šlo předtím "ripovat" CD přehráním třeba na kazetu. Navíc ripovat CD před 15 lety už šlo dost snadno.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

cas leti strasne rychle .. myslim ze pred 15 lety tj 1999/2000 ripoval AudioCD kde kdo a winamp byl uz ve verzi 2.x

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Asi sa tazko plateni pravnici uz moc nudili tak im pohodili nech aspon daco riesia.
BTW v dnesnej dobe si fatk niekto berie svoje draho kupene originalne Audio CD do auta ?
Ved kazde normalne autoradio uz ma USB vstup a/alebo citacku SD..

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

toto bude velmi zaujimavy spor. Nenazrate vydavatelstva vs americky automobilovy priemysel. Vyroba aut nie je v amerike zrovna extra ziskova. Myslim si, ze zasiahne nejaka loby a dojde k velmi malému vyrovnaniu a zaroven k povoleniu ripovat v aute.

Neverim, ze si niekto dovoli polozit autopriemysel do krachu. Ved len teraz ho ako tak zachranili. A koho sa to tyka? Ford, Fiat vlastni GM a tym aj Crysler.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Tudva&Tomáš Vála: záleží co berete jako způsob uložení dat. Digitální vs. analogové? Audiokazety jsou analogové a kvalita značně zaostává za deskami (mechanický vs. elektromagnetický způsob). MP3 značně zaostávají za CD kvalitou (různé způsoby uchování dat díky použitým kompresním algoritmům). Pokud se bavíme o lisovaných CD, ti kteří si je koupí si je nejspíš ripují. Windowsáři nejpíš mp3, jablíčkári asi m4a, zarytí linuxáci zas možná ogg - v každém případě je to krok dolů, co se týče kvality... Takže souhlasím, že šmejd vítězí a kvalita ustupuje. Kéž by nás v audiu potkalo něco jako bitrate war, nebo sample rate war (něco jako bylo bylo magapixel war u foťáků). MP3 je tu už moc dlouho a nestojí za nic.

Jestli je v USA legální dělat kopie děl pro osobní potřebu, tak nevim o co se autoři snaží. Jestli to legální není, tak mají autoři právo na odškodné. Ne však od výrobce automobilů, ale od jednotlivých porušitelů. Chtít to od výrobce automobilu je asi jako se nám snažit zakázat CD mechaniky v počítači a žalovat jejich výrobce, protože se v PC ripovat CD....

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

ono u dnešních CD znormalizovaných až za roh můžeme o té degradaci kvality dost polemizovat...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Bezztrátovou kompresi znáte?

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

tak audiofilové používají FLAC a na tom už není co vylepšovat. Samplovat na vyšší frekvenci než 44kHZ je zbytečnost, přesnost reprodukce se tím nezvýší, Leda že by někdo slyšel vyšší frekvence než 20kHz. 320kbit MP3 je pro hůře slyšící naprosto dostatečné a není tady teda co vylepšovat. Prostě tady už bylo kolo vynalezeno a není potřeba ho vynalézat znova.
Jediné co by šlo vylepšit je přechod od sterea aspoň k 8.1, ale to se nestane, dokud budou mít lidi jen 2 uši.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nech japonci vymyslia aj 3590 kanálový zvuk tak stále to nebude ono. Holophonická nahrávka niekomu niečo hovorí? Ak nie, tak si dajte slúchatka (podmienka!), zavrite si oči a pustite si toto nahlas. Bude vám minimálne chodiť mráz po chrbte ;))

http://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

To jsou právě ty názory, umožňující kvalitu neustále snižovat. Jak asi vypadá dejme tomu zvuk frekvence kolem 16 kHz nasamplovaný frekvencí 44,1 kHz? To i nejhorší magnetofony před 40 lety používaly předmagnetizaci (tady vidím určitou analogii) o frekvenci nejméně 56 kHz. Pravda, nebyly vybaveny "pokročilými" technologiemi, které dokážou uplést z ..... bič. No a 8.1? To by bylo hezké, pokud by to ve finále nebylo realizováno v bytech 8 plastovými miniaturními krabičkami s minireproduktory a jednou z dřevotřísky tloušťky 8 mm s reproduktorem trochu větším.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

a jsme zase u toho... zase to bereme tak že když někdo vytvoří nástroj k něčemu je za jeho použití odpovědný... touto logikou jsou tedy všichni výrobci zbraní vrazi...

To že to auto umožňuje neznamená že dotyčný majitel vozu si tam hned naripuje 20CD od svých znamých!!!
Pokud si tam ripne CD které si zakoupil a bude jej poslouchat on, pak nevím v čem je problém...

Nj staré známé... došlápnout si na jednotlivé koncové uživatele není reálně možné, tak to zkusíme u výrobců HW... Poslal bych je s takovou žalobou někam....

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Tady pozor. Dle zákona je zbraní cokoliv, čím lze učinit útok proti tělu důraznějším.

Třeba nůž je klasika: Útočník v čínské nemocnici zabil nožem sedm lidí
http://novinky.cz/zahranicni/svet/353972-.html

...ale když použijete průpisku jako nůž, tak jsou následky stejné. Shodně šroubovák, ale i běžnější věci jako kámen nebo větev (ty už nikdo nevyrábí, o to je situace horší pro žalobu o odškodnění).

Takže tato logika neplatí z dost dobrého důvodu a POUZE v případě vyděračských organizací s nátlakovým systémem to prošlo, což já považuji za skandální a za rezigování státu na svou funkci chránit občany. Jsme poplatky vlastně všichni posouzeni jako kriminálníci "en bloc" a to je neslýchané.

Každý normální člověk by tyto praktiky striktně odmítl, neb důkazní břemeno je na těchto organizacích a nestačí jen "mít nástroj." To je jako ten vtip o té pokutě za znísilnění - také "mám nástroj", takže... vinen?

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Přesně, ale to by muselo být víc lidí, kteří s tím chtějí něco udělat. Dnešní právo je postavené tak, že když na tebe někdo ukáže jsi vinen, pokud neprokážeš svou nevinu. Takže proč neporušovat zákony, když už si stejně musíme dělat alibi pro případ, že na nás někdo ukáže.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.