Může mně někdo prosím vysvětlit, proč je v poměru cena/výkon použití HBM1/2/3/X horší? Pořád čtu o tom, jak se bojuje o každý milimetr plochy čipu, protože moderní nanometry jsou drahý jako prase a na druhou stranu u CPU (čipletových i nečipletových) i GPU narostly cache do rozměrů, kdy je proti nim samotný výpočetní křemík čím dál menší. Pořád čtu o důrazu na efektivitu, ale nasazení GDDRX co samotné žerou 100W není žádný problém. Jsem si jistý, že ta složitější kompletace GPU+HBM by byla levnější a úspornější než GPU s megaCache+GDDRX. Vega 56/64 nebyla dotovaná a cenově byla konkurenceschopná už tehdy.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
Může mně někdo prosím
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
3. 3. 2022 - 10:03https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuseMůže mně někdo prosím vysvětlit, proč je v poměru cena/výkon použití HBM1/2/3/X horší? Pořád čtu o tom, jak se bojuje o každý milimetr plochy čipu, protože moderní nanometry jsou drahý jako prase a na druhou stranu u CPU (čipletových i nečipletových) i GPU narostly cache do rozměrů, kdy je proti nim samotný výpočetní křemík čím dál menší. Pořád čtu o důrazu na efektivitu, ale nasazení GDDRX co samotné žerou 100W není žádný problém. Jsem si jistý, že ta složitější kompletace GPU+HBM by byla levnější a úspornější než GPU s megaCache+GDDRX. Vega 56/64 nebyla dotovaná a cenově byla konkurenceschopná už tehdy.https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuse#comment-1367508
+
Dotovaná nebyla, ale marže na ní AMD taky žádné slušné neměla. Mám dojem, že příjmy grafické divize snad byly v této době nejnižší. Kdyby se to finančně vyplatilo, používaly by se HBM více. Jenže výrobci pamětí na nich drží ultrahigh-endové marže, nemají ani zájem na snižování výrobních nákladů (plánovaly se např. tzv. low-cost HBM, ale byly zrušené). Výrobní náklady na HBM samozřejmě jsou vyšší než u GDDR, ale problém z hlediska výrobců grafických čipů jsou marže, které na nich výrobci pamětí mají. Výrobcům pamětí se na druhou stranu nelze divit, protože ceny pamětí zažívají periodické propady ústící v krize a krachy, takže držení vysokých cen u části sortimentu je pojistka pro případ další krize.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Dotovaná nebyla, ale marže na
no-X https://diit.cz/autor/no-x
3. 3. 2022 - 10:25https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuseDotovaná nebyla, ale marže na ní AMD taky žádné slušné neměla. Mám dojem, že příjmy grafické divize snad byly v této době nejnižší. Kdyby se to finančně vyplatilo, používaly by se HBM více. Jenže výrobci pamětí na nich drží ultrahigh-endové marže, nemají ani zájem na snižování výrobních nákladů (plánovaly se např. tzv. low-cost HBM, ale byly zrušené). Výrobní náklady na HBM samozřejmě jsou vyšší než u GDDR, ale problém z hlediska výrobců grafických čipů jsou marže, které na nich výrobci pamětí mají. Výrobcům pamětí se na druhou stranu nelze divit, protože ceny pamětí zažívají periodické propady ústící v krize a krachy, takže držení vysokých cen u části sortimentu je pojistka pro případ další krize.https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuse#comment-1367510
+
On je u HBM ještě i druhý problém. GDDR se pájí přímo na plošňák. HBM se dává spolu s grafickým čipem na křemíkový interposer a teprve to celé se pouzdří - tj i samotné pouzdření je podstatně dražší než u čipů používajících GDDR nemluvě o tom, že je nutný křemíkový interposer a (extrémně čistého) křemíku je v současné době málo, výrobci nestíhají, každý ho radši použije na výrobu čipů než na relativně velký interposer. V každém případě výrobci grafik to samozřejmě mají spočítané - kdyby se HBM vyplatily, tak se používají víc.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
On je u HBM ještě i druhý
TOW https://diit.cz/profil/tow
3. 3. 2022 - 10:53https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuseOn je u HBM ještě i druhý problém. GDDR se pájí přímo na plošňák. HBM se dává spolu s grafickým čipem na křemíkový interposer a teprve to celé se pouzdří - tj i samotné pouzdření je podstatně dražší než u čipů používajících GDDR nemluvě o tom, že je nutný křemíkový interposer a (extrémně čistého) křemíku je v současné době málo, výrobci nestíhají, každý ho radši použije na výrobu čipů než na relativně velký interposer. V každém případě výrobci grafik to samozřejmě mají spočítané - kdyby se HBM vyplatily, tak se používají víc.https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuse#comment-1367512
+
Zase se to zapouzdří jenom jedou (HBM), zatímco paměti na desku a GPU = dvojí pouzdření, ne? Opravdu je rozdíl v ceně 1×pouzdření + interposer oproti 2×pouzdření výrazně ve prospěch dvojího pouzdření bez interposeru?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Zase se to zapouzdří jenom
peca https://diit.cz/profil/peca007
3. 3. 2022 - 11:23https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuseZase se to zapouzdří jenom jedou (HBM), zatímco paměti na desku a GPU = dvojí pouzdření, ne? Opravdu je rozdíl v ceně 1×pouzdření + interposer oproti 2×pouzdření výrazně ve prospěch dvojího pouzdření bez interposeru?https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuse#comment-1367514
+
já myslím že jo, 2x "jednoduché" pouzdření vs. 1x složité + drahý inter poser...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
já myslím že jo, 2x
Bonfire https://diit.cz/profil/honza-rezny
3. 3. 2022 - 11:27https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskusejá myslím že jo, 2x "jednoduché" pouzdření vs. 1x složité + drahý inter poser...https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuse#comment-1367516
+
Připomněls te mi tu krásnou dobu, když jsem kupoval hiendovou Fiji Nano pod 12 tisíc korun novou s kickass 4096bit sběrnicí a čipem velkým jako kráva. Přitom to měl super rozměry a velmi rozumnou spotřebu. To už se nikdy nevrátí. Se svou podvoltovanou a podtaktovanou 6800 jsem se tomu přiblížil, ale chtělo by to 6900XT (plně odemknuté jádro) aby to bylo porovnatelné. A k tomu tak poloviční cenu (i se započtenou inflací)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Připomněls te mi tu krásnou
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
3. 3. 2022 - 16:19https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskusePřipomněls te mi tu krásnou dobu, když jsem kupoval hiendovou Fiji Nano pod 12 tisíc korun novou s kickass 4096bit sběrnicí a čipem velkým jako kráva. Přitom to měl super rozměry a velmi rozumnou spotřebu. To už se nikdy nevrátí. Se svou podvoltovanou a podtaktovanou 6800 jsem se tomu přiblížil, ale chtělo by to 6900XT (plně odemknuté jádro) aby to bylo porovnatelné. A k tomu tak poloviční cenu (i se započtenou inflací)https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuse#comment-1367533
+
Hrozně rád bych věděl zda nvidia počítala od začátku, to je dejme tomu 4 roky zpět, s implementací ultra velké cache nebo si kluci před 2 lety řekli, že by se jim to taky hodilo :-P
Ono se to asi časem dozvíme podle toho jak dobře/špatně bude zakomponovaná do zbytku čipu, ale stejně..
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Hrozně rád bych věděl zda
krakora https://diit.cz/profil/krakora
3. 3. 2022 - 13:37https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuseHrozně rád bych věděl zda nvidia počítala od začátku, to je dejme tomu 4 roky zpět, s implementací ultra velké cache nebo si kluci před 2 lety řekli, že by se jim to taky hodilo :-P
Ono se to asi časem dozvíme podle toho jak dobře/špatně bude zakomponovaná do zbytku čipu, ale stejně..https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuse#comment-1367523
+
Myslím, že s tím museli počítat od dost rané fáze vývoje. Pro plánovaný výkon musejí zajistit adekvátní paměťovou propustnost a nedá se čekat, že by v půli vývoje přišli na to, že potřebují dvojnásobek toho, co mají.
Spíš je zajímavé, jak od zveřejnění informace o 96MB LLC u Lovelace utichly hlasy kritizující Infinity Cache jako takovou, kritizující 128MB kapacitu jako nedostatečnou, vytvářející hypotézy o tom, že to někdy v budoucnu přinese problémy ap. Najednou na velké cache není vůbec nic špatného :-)
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Myslím, že s tím museli
no-X https://diit.cz/autor/no-x
3. 3. 2022 - 16:04https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuseMyslím, že s tím museli počítat od dost rané fáze vývoje. Pro plánovaný výkon musejí zajistit adekvátní paměťovou propustnost a nedá se čekat, že by v půli vývoje přišli na to, že potřebují dvojnásobek toho, co mají.
Spíš je zajímavé, jak od zveřejnění informace o 96MB LLC u Lovelace utichly hlasy kritizující Infinity Cache jako takovou, kritizující 128MB kapacitu jako nedostatečnou, vytvářející hypotézy o tom, že to někdy v budoucnu přinese problémy ap. Najednou na velké cache není vůbec nic špatného :-)https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuse#comment-1367531
+
snad neutichly, já se moc těším jak budou ti samí lidé říkat jak 128bit ani 256 sběrnice Nvidia kartám nestačí a cituji "žádná cache to nemůže vykompenzovat"
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
snad neutichly, já se moc
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
3. 3. 2022 - 16:23https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskusesnad neutichly, já se moc těším jak budou ti samí lidé říkat jak 128bit ani 256 sběrnice Nvidia kartám nestačí a cituji "žádná cache to nemůže vykompenzovat"https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuse#comment-1367534
+
záleží na implementaci, velká cache není nic špatného ale jde o to aby byla co nejtěsněji provázána s GPU. Verze co má AMD je víceméně fake propustnost co prezentuje, jednoduše to nefunguje vždy a všude, tedy výkon padá pak na propustnost sběrnice která je v některých případech hodně úzká. Co se dá ještě prominout na 256bit už bude horší u 128 a 64bit už bude úplně zabité.
Pokud to NV udělá jako rozšíření stávající L2 tak to nepřinese taková hausnumera jako u Radeonů ale určitě pomůže na stabilní výkon.
Celé mi to připomíná tehdejší ještě ATi úžasnou technologii - na papíře - v Radeonech HD ale v praktickém využití to padalo na úroveň konkurence protože vývojáři to skoro nepoužívali tak jak si hw inženýři představovali. Ovšem tam kde to v několika málo případech jelo tak efektivitou to konkurenci válcovalo.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
záleží na implementaci, cache
DDR0 https://diit.cz/profil/ddr0
3. 3. 2022 - 16:41https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskusezáleží na implementaci, velká cache není nic špatného ale jde o to aby byla co nejtěsněji provázána s GPU. Verze co má AMD je víceméně fake propustnost co prezentuje, jednoduše to nefunguje vždy a všude, tedy výkon padá pak na propustnost sběrnice která je v některých případech hodně úzká. Co se dá ještě prominout na 256bit už bude horší u 128 a 64bit už bude úplně zabité.
Pokud to NV udělá jako rozšíření stávající L2 tak to nepřinese taková hausnumera jako u Radeonů ale určitě pomůže na stabilní výkon.
Celé mi to připomíná tehdejší ještě ATi úžasnou technologii - na papíře - v Radeonech HD ale v praktickém využití to padalo na úroveň konkurence protože vývojáři to skoro nepoužívali tak jak si hw inženýři představovali. Ovšem tam kde to v několika málo případech jelo tak efektivitou to konkurenci válcovalo.https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuse#comment-1367535
+
3. 3. 2022 - 23:52https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuseA větší kachnu už v pekáči nemáš?https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuse#comment-1367545
+
jednoduše nevěřím marketingu. Těch zázraků od ATi/AMD bylo a vždy to nějak zapadlo ani konzole to nezachránily. Ale z novější doby, podle amd fan webu měla 6700XT excelovat a být rovnocenná s 3070. Jak to dopadlo při větším výběru her které nejsou tak přátelské k AMD to dopadlo hodně rozpačitě, někde super výkon že se to k té 3070 drápalo a jinde pád k 3060 ani těch 12GB nepomohlo. A jestli ta hyper-super-duper cache bude pořádně fungovat v enginech za 5let+ tak koho bude taková stará karta zajímat. Těch zajímavých teoretických počtů ATin už tu bylo tak je třeba se k tomu stavět se zdravou skepsí. NV na to jde sice pomaleji ale o to líp to pak funguje. Teoretický hrubý výkon Vega byl zdrcující, ovšem v reálných hrách to jemně řečeno budilo rozpaky. Takže žádná kachna, ale zdravý úsudek založený na předchozích událostech.
NV podle tohoto nabízí hlavně jednodušší implementaci jako extenzi L2 a to se počítá. Ikdyž by byla cesta AMD efektivnější ale znamenala by víc pracovních člověkohodin vývojářů tak nemá šanci.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
jednoduše nevěřím marketingu.
DDR0 https://diit.cz/profil/ddr0
5. 3. 2022 - 01:51https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskusejednoduše nevěřím marketingu. Těch zázraků od ATi/AMD bylo a vždy to nějak zapadlo ani konzole to nezachránily. Ale z novější doby, podle amd fan webu měla 6700XT excelovat a být rovnocenná s 3070. Jak to dopadlo při větším výběru her které nejsou tak přátelské k AMD to dopadlo hodně rozpačitě, někde super výkon že se to k té 3070 drápalo a jinde pád k 3060 ani těch 12GB nepomohlo. A jestli ta hyper-super-duper cache bude pořádně fungovat v enginech za 5let+ tak koho bude taková stará karta zajímat. Těch zajímavých teoretických počtů ATin už tu bylo tak je třeba se k tomu stavět se zdravou skepsí. NV na to jde sice pomaleji ale o to líp to pak funguje. Teoretický hrubý výkon Vega byl zdrcující, ovšem v reálných hrách to jemně řečeno budilo rozpaky. Takže žádná kachna, ale zdravý úsudek založený na předchozích událostech.
NV podle tohoto nabízí hlavně jednodušší implementaci jako extenzi L2 a to se počítá. Ikdyž by byla cesta AMD efektivnější ale znamenala by víc pracovních člověkohodin vývojářů tak nemá šanci.https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuse#comment-1367727
+
"jednoduše to nefunguje vždy a všude"
Nebaví mě odpovidat trolíkům. Výpočet hitrate v cache v závislosti na její velikosti je znám google it. Ano ve vyšších rozlišeních je to třeba i lehce pod 90%. Takovou přesnost bych naopak nazval "skoro všude". Ty si to trolíku nazývej "fake propustností". Těším se na to, jak to stejné budeš vytýkat nové generaci NV karet jak jsem psal
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
"jednoduše to nefunguje vždy
MACHINA https://diit.cz/profil/machina
3. 3. 2022 - 18:13https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuse"jednoduše to nefunguje vždy a všude"
Nebaví mě odpovidat trolíkům. Výpočet hitrate v cache v závislosti na její velikosti je znám google it. Ano ve vyšších rozlišeních je to třeba i lehce pod 90%. Takovou přesnost bych naopak nazval "skoro všude". Ty si to trolíku nazývej "fake propustností". Těším se na to, jak to stejné budeš vytýkat nové generaci NV karet jak jsem psalhttps://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuse#comment-1367536
+
NVIDIA to jistě zvládne na jedničku a tak, že vypálí AMD i Intelu rybník. Jako další bonus bude navíc cloudová cache skrze GeForce Experience za $4.99 měsíčně.
+1
+3
-1
Je komentář přínosný?
NVIDIA to jistě zvládne na
Karáš Svorka https://diit.cz/autor/zaatharen
4. 3. 2022 - 01:55https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuseNVIDIA to jistě zvládne na jedničku a tak, že vypálí AMD i Intelu rybník. Jako další bonus bude navíc cloudová cache skrze GeForce Experience za $4.99 měsíčně.https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuse#comment-1367559
+
za 4,99 bude nějaká basic verze, opravdu experience bude jistě nejméně za 9,99 :-D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
za 4,99 bude nějaká basic
krakora https://diit.cz/profil/krakora
4. 3. 2022 - 08:50https://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuseza 4,99 bude nějaká basic verze, opravdu experience bude jistě nejméně za 9,99 :-Dhttps://diit.cz/clanek/infinity-cache-u-lovelace-potvrzena-ad102-ji-ponese-96-mb/diskuse#comment-1367575
+
Může mně někdo prosím vysvětlit, proč je v poměru cena/výkon použití HBM1/2/3/X horší? Pořád čtu o tom, jak se bojuje o každý milimetr plochy čipu, protože moderní nanometry jsou drahý jako prase a na druhou stranu u CPU (čipletových i nečipletových) i GPU narostly cache do rozměrů, kdy je proti nim samotný výpočetní křemík čím dál menší. Pořád čtu o důrazu na efektivitu, ale nasazení GDDRX co samotné žerou 100W není žádný problém. Jsem si jistý, že ta složitější kompletace GPU+HBM by byla levnější a úspornější než GPU s megaCache+GDDRX. Vega 56/64 nebyla dotovaná a cenově byla konkurenceschopná už tehdy.
Dotovaná nebyla, ale marže na ní AMD taky žádné slušné neměla. Mám dojem, že příjmy grafické divize snad byly v této době nejnižší. Kdyby se to finančně vyplatilo, používaly by se HBM více. Jenže výrobci pamětí na nich drží ultrahigh-endové marže, nemají ani zájem na snižování výrobních nákladů (plánovaly se např. tzv. low-cost HBM, ale byly zrušené). Výrobní náklady na HBM samozřejmě jsou vyšší než u GDDR, ale problém z hlediska výrobců grafických čipů jsou marže, které na nich výrobci pamětí mají. Výrobcům pamětí se na druhou stranu nelze divit, protože ceny pamětí zažívají periodické propady ústící v krize a krachy, takže držení vysokých cen u části sortimentu je pojistka pro případ další krize.
On je u HBM ještě i druhý problém. GDDR se pájí přímo na plošňák. HBM se dává spolu s grafickým čipem na křemíkový interposer a teprve to celé se pouzdří - tj i samotné pouzdření je podstatně dražší než u čipů používajících GDDR nemluvě o tom, že je nutný křemíkový interposer a (extrémně čistého) křemíku je v současné době málo, výrobci nestíhají, každý ho radši použije na výrobu čipů než na relativně velký interposer. V každém případě výrobci grafik to samozřejmě mají spočítané - kdyby se HBM vyplatily, tak se používají víc.
Zase se to zapouzdří jenom jedou (HBM), zatímco paměti na desku a GPU = dvojí pouzdření, ne? Opravdu je rozdíl v ceně 1×pouzdření + interposer oproti 2×pouzdření výrazně ve prospěch dvojího pouzdření bez interposeru?
já myslím že jo, 2x "jednoduché" pouzdření vs. 1x složité + drahý inter poser...
Připomněls te mi tu krásnou dobu, když jsem kupoval hiendovou Fiji Nano pod 12 tisíc korun novou s kickass 4096bit sběrnicí a čipem velkým jako kráva. Přitom to měl super rozměry a velmi rozumnou spotřebu. To už se nikdy nevrátí. Se svou podvoltovanou a podtaktovanou 6800 jsem se tomu přiblížil, ale chtělo by to 6900XT (plně odemknuté jádro) aby to bylo porovnatelné. A k tomu tak poloviční cenu (i se započtenou inflací)
Hrozně rád bych věděl zda nvidia počítala od začátku, to je dejme tomu 4 roky zpět, s implementací ultra velké cache nebo si kluci před 2 lety řekli, že by se jim to taky hodilo :-P
Ono se to asi časem dozvíme podle toho jak dobře/špatně bude zakomponovaná do zbytku čipu, ale stejně..
Myslím, že s tím museli počítat od dost rané fáze vývoje. Pro plánovaný výkon musejí zajistit adekvátní paměťovou propustnost a nedá se čekat, že by v půli vývoje přišli na to, že potřebují dvojnásobek toho, co mají.
Spíš je zajímavé, jak od zveřejnění informace o 96MB LLC u Lovelace utichly hlasy kritizující Infinity Cache jako takovou, kritizující 128MB kapacitu jako nedostatečnou, vytvářející hypotézy o tom, že to někdy v budoucnu přinese problémy ap. Najednou na velké cache není vůbec nic špatného :-)
snad neutichly, já se moc těším jak budou ti samí lidé říkat jak 128bit ani 256 sběrnice Nvidia kartám nestačí a cituji "žádná cache to nemůže vykompenzovat"
záleží na implementaci, velká cache není nic špatného ale jde o to aby byla co nejtěsněji provázána s GPU. Verze co má AMD je víceméně fake propustnost co prezentuje, jednoduše to nefunguje vždy a všude, tedy výkon padá pak na propustnost sběrnice která je v některých případech hodně úzká. Co se dá ještě prominout na 256bit už bude horší u 128 a 64bit už bude úplně zabité.
Pokud to NV udělá jako rozšíření stávající L2 tak to nepřinese taková hausnumera jako u Radeonů ale určitě pomůže na stabilní výkon.
Celé mi to připomíná tehdejší ještě ATi úžasnou technologii - na papíře - v Radeonech HD ale v praktickém využití to padalo na úroveň konkurence protože vývojáři to skoro nepoužívali tak jak si hw inženýři představovali. Ovšem tam kde to v několika málo případech jelo tak efektivitou to konkurenci válcovalo.
A větší kachnu už v pekáči nemáš?
jednoduše nevěřím marketingu. Těch zázraků od ATi/AMD bylo a vždy to nějak zapadlo ani konzole to nezachránily. Ale z novější doby, podle amd fan webu měla 6700XT excelovat a být rovnocenná s 3070. Jak to dopadlo při větším výběru her které nejsou tak přátelské k AMD to dopadlo hodně rozpačitě, někde super výkon že se to k té 3070 drápalo a jinde pád k 3060 ani těch 12GB nepomohlo. A jestli ta hyper-super-duper cache bude pořádně fungovat v enginech za 5let+ tak koho bude taková stará karta zajímat. Těch zajímavých teoretických počtů ATin už tu bylo tak je třeba se k tomu stavět se zdravou skepsí. NV na to jde sice pomaleji ale o to líp to pak funguje. Teoretický hrubý výkon Vega byl zdrcující, ovšem v reálných hrách to jemně řečeno budilo rozpaky. Takže žádná kachna, ale zdravý úsudek založený na předchozích událostech.
NV podle tohoto nabízí hlavně jednodušší implementaci jako extenzi L2 a to se počítá. Ikdyž by byla cesta AMD efektivnější ale znamenala by víc pracovních člověkohodin vývojářů tak nemá šanci.
"jednoduše to nefunguje vždy a všude"
Nebaví mě odpovidat trolíkům. Výpočet hitrate v cache v závislosti na její velikosti je znám google it. Ano ve vyšších rozlišeních je to třeba i lehce pod 90%. Takovou přesnost bych naopak nazval "skoro všude". Ty si to trolíku nazývej "fake propustností". Těším se na to, jak to stejné budeš vytýkat nové generaci NV karet jak jsem psal
NVIDIA to jistě zvládne na jedničku a tak, že vypálí AMD i Intelu rybník. Jako další bonus bude navíc cloudová cache skrze GeForce Experience za $4.99 měsíčně.
za 4,99 bude nějaká basic verze, opravdu experience bude jistě nejméně za 9,99 :-D
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.