Intel GMA 3000 a GMA X3000 podrobněji
O nových integrovaných grafikách řady Intel GMA 3000 jsme si již párkrát povídali. Dnes tu máme nějaké další detaily, které získal server DailyTech přímo z materiálů Intelu. Takže, čipset G965 nesoucí GMA X3000 bude tím našlapanějším kouskem. Čekejte podporu DirectX 9.0c/10 a OpenGL 1.5. To zahrnuje hardwarový Shader Model 3.0, 32 a 16bitové FPU operace, či třeba 128bitové Floating Point textury. Shadery mají být plně programovatelné (to již víme), frekvence GPU bude 667 MHz. Nechybí již známá podpora HDR a Intel Clear Video Technology.
V čipsetu Q965 obsažený IGP GMA 3000 bude tím nejnižším GPU podporujícím Vista Premium. Bude umět DirectX 9.0c (tedy ne 10) a OpenGL 1.4. To zahrnuje „pouze“ softwarové vertex shadery 2.0/3.0 a hardwarové pixel shadery 2.0. Další schopnosti se shodují s X3000. Dosti se tak podobá stávajícímu GMA950 v čipsetu 945G. Pomalejší GMA 3000 pak má dostatečné schopnosti pro platformu Intel vPro. GMA X3000 (G965) přijde díky chybě právě v grafické části na pulty obchodů „až“ v průběhu tohoto měsíce, GMA 3000 (alias Q965) čeká uvedení až v září.