Jaké bude IGP v čipsetu Intel G965 Express
Server HKEPC zveřejnil několik informací ukazujících schopnosti integrované grafiky v připravovaném čipsetu Intel G965 a také fotografii detailu desky Gigabyte (BTX verzi jsme zahlédli i letos na CeBITu).
IGP G965 nepřinese „jen“ Shader Model 3.0, ale dokonce podle všeho rovnou i Shader Model 4.0. To dokonce může evokovat unifikované shadery, ale není to ani omylem jisté, nVidia také bude umět Shader Model 4.0, ale bez unifikovaných shaderů. Krom toho tedy čekejte plnou podporu pro DirectX 10 resp. WGF 2.0 a tudíž GUI Windows Vista známé pod názvem Aero Glass, ale také OpenGL 2.0. Maximální alokovaná paměť vzroste na 256 MB, což si definitivně pro rozumnou práci (pod Vistou) vyžádá 1 GB RAM. Záležitosti jako Transform&Lightning a Clipping již budou prováděny hardwarově bez dosavadní asistence CPU, anisotropní filtrování bude až 16×. Přesnost výpočtů v plovoucí řádové čárce si polepší z 24 na 32 bitů. Nově také velmi potěší hardwarová akcelerace WMV9 a H.264, nebude chybět ani vylepšený deinterlacing. Rotace obrazu bude nově hardwarová, změn dozná i systém řízení spotřeby. Neznáme bohužel frekvence GPU ani pamětí či počty shader jednotek.