Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Jaké bude IGP v čipsetu Intel G965 Express

Intel G965 Express na desce Gigabyte

Server HKEPC zveřejnil několik informací ukazujících schopnosti integrované grafiky v připravovaném čipsetu Intel G965 a také fotografii detailu desky Gigabyte (BTX verzi jsme zahlédli i letos na CeBITu).

IGP G965 nepřinese „jen“ Shader Model 3.0, ale dokonce podle všeho rovnou i Shader Model 4.0. To dokonce může evokovat unifikované shadery, ale není to ani omylem jisté, nVidia také bude umět Shader Model 4.0, ale bez unifikovaných shaderů. Krom toho tedy čekejte plnou podporu pro DirectX 10 resp. WGF 2.0 a tudíž GUI Windows Vista známé pod názvem Aero Glass, ale také OpenGL 2.0. Maximální alokovaná paměť vzroste na 256 MB, což si definitivně pro rozumnou práci (pod Vistou) vyžádá 1 GB RAM. Záležitosti jako Transform&Lightning a Clipping již budou prováděny hardwarově bez dosavadní asistence CPU, anisotropní filtrování bude až 16×. Přesnost výpočtů v plovoucí řádové čárce si polepší z 24 na 32 bitů. Nově také velmi potěší hardwarová akcelerace WMV9 a H.264, nebude chybět ani vylepšený deinterlacing. Rotace obrazu bude nově hardwarová, změn dozná i systém řízení spotřeby. Neznáme bohužel frekvence GPU ani pamětí či počty shader jednotek.

Zdroje: 

Galerie ke článku

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Jaké bude IGP v čipsetu Intel G965 Express

Čtvrtek, 27 Duben 2006 - 11:19 | Anonym | No moc by som sa netesil, zatial tiez nebolo...
Středa, 26 Duben 2006 - 20:16 | Tomáš Lajbl | Konečně pokrok od DirectX 7. U Intelu mě...
Středa, 26 Duben 2006 - 17:32 | Anonym | Na grafický kartě se sdílenou pamětí přes 64bit...
Středa, 26 Duben 2006 - 17:15 | Anonym | zeptám se jako laik: rozběhnu na tom Oblivion v...
Středa, 26 Duben 2006 - 14:56 | Anonym | No, take si myslim, ze implementovat nevydane jde...
Středa, 26 Duben 2006 - 14:07 | Anonym | Dwarden: Od integrované grafiky? Navíc těžko lze...
Středa, 26 Duben 2006 - 11:33 | Anonym | Vzhledem k tomu ze OpenGL 2.1 uz finisuje, tak by...

Zobrazit diskusi