První část článku mi přišla jako omluva 14++++ nm ale souhlasím, Intel neměl tak dlouho konkurenci, že už nejspíš ani neumí inovovat.
Ono konec konců, podobně je na tom i Microsoft, být na trhu alespoň přijatelná konkurence k MS Office, také už mají problém.
Apple také dochází dech, asi nás čeká dlouhá okurková sezóna :-(
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
První část článku mi přišla
Kert https://diit.cz/profil/kert
14. 1. 2019 - 12:35https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskusePrvní část článku mi přišla jako omluva 14++++ nm ale souhlasím, Intel neměl tak dlouho konkurenci, že už nejspíš ani neumí inovovat.
Ono konec konců, podobně je na tom i Microsoft, být na trhu alespoň přijatelná konkurence k MS Office, také už mají problém.
Apple také dochází dech, asi nás čeká dlouhá okurková sezóna :-(https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuse#comment-1222553
+
já si naopak myslím, že nyní je ticho před pořádnou bouří a ta změna přijde velmi rychle a bude stát za to.
I ten hegemon Apple tu nebude nafurt. Peníze v kešeni neznamenají jistotu dlouhodobé prosperity, tou jsou jen a pouze (kvalitní) lidé. A ti ve zazmrdovaných firmách jako jsou Intel, Apple nebo MS nejsou.
+1
+5
-1
Je komentář přínosný?
já si naopak myslím, že nyní
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
14. 1. 2019 - 12:53https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskusejá si naopak myslím, že nyní je ticho před pořádnou bouří a ta změna přijde velmi rychle a bude stát za to.
I ten hegemon Apple tu nebude nafurt. Peníze v kešeni neznamenají jistotu dlouhodobé prosperity, tou jsou jen a pouze (kvalitní) lidé. A ti ve zazmrdovaných firmách jako jsou Intel, Apple nebo MS nejsou.https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuse#comment-1222562
+
Z toho co jsem zatim videl sice bude Sunny Cove "sirsi a hlubsi" takze by melo mit lepsi IPC, ale vetsina z tech vylepseni pada na vrub specialnim instrukcim pro AI, encryption, atp.
Teeeda jestli to nebylo mysleno tak, ze ta boure bude o tom, ze intel vyda architekturu, kterou cely trh az na male vyjimky odmitne a intel pujde uplne dokopru. Rozdeli se na male casti (fabriky, mobilni segment, radice disku, atp.) a rozproda.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
K te bouri...
Mali https://diit.cz/profil/tomas-malecek1
14. 1. 2019 - 15:14https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuseK te bouri...
Z toho co jsem zatim videl sice bude Sunny Cove "sirsi a hlubsi" takze by melo mit lepsi IPC, ale vetsina z tech vylepseni pada na vrub specialnim instrukcim pro AI, encryption, atp.
Teeeda jestli to nebylo mysleno tak, ze ta boure bude o tom, ze intel vyda architekturu, kterou cely trh az na male vyjimky odmitne a intel pujde uplne dokopru. Rozdeli se na male casti (fabriky, mobilni segment, radice disku, atp.) a rozproda.https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuse#comment-1222598
+
Bylo to myšleno tak, že Intel a všichni tihle mastodonti mají krizi v lidských zdrojích. A že přijdou mladí/menší dravci, kteří je oberou na kost. Zda přežijí, to si netroufám predikovat. Masa na obíračku mají dost, takže je klidně možné, že tu budou dalších 20 let, podobně jako je tady IBM, která už dloouho není ve vývoji vpřed směroplatná.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Bylo to myšleno tak, že Intel
TyNyT https://diit.cz/profil/tynyt
14. 1. 2019 - 15:21https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuseBylo to myšleno tak, že Intel a všichni tihle mastodonti mají krizi v lidských zdrojích. A že přijdou mladí/menší dravci, kteří je oberou na kost. Zda přežijí, to si netroufám predikovat. Masa na obíračku mají dost, takže je klidně možné, že tu budou dalších 20 let, podobně jako je tady IBM, která už dloouho není ve vývoji vpřed směroplatná.https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuse#comment-1222601
+
Nooo jenomze tohle uvazovani ma v pripade Intelu dost velke trhliny.
AMD i Intel jsou hooodne stare firmy. V tom si nezadaji. x86 procesory nemuze delat jen tak nekdo, takze novi hraci na trhu, ze by vznikla uplne nova firma a vydala neco noveho je nerealna. Situace IBM byla od Intelu uplne jina. IBM melo notasy, ale dostalo v tom trhu facku rychlym nastupem relativne kvalitnich notasu ostatnich firem -> prodej Lenovu. To same s fabrikama, to same s diskama... akorat jejich CPUcka maji takove specialni niche, ze tam to jeste tak nejak slape. Naproti tomu Intel ma jen jedineho konkurenta, AMD.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Nooo jenomze tohle uvazovani
Mali https://diit.cz/profil/tomas-malecek1
14. 1. 2019 - 15:36https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuseNooo jenomze tohle uvazovani ma v pripade Intelu dost velke trhliny.
AMD i Intel jsou hooodne stare firmy. V tom si nezadaji. x86 procesory nemuze delat jen tak nekdo, takze novi hraci na trhu, ze by vznikla uplne nova firma a vydala neco noveho je nerealna. Situace IBM byla od Intelu uplne jina. IBM melo notasy, ale dostalo v tom trhu facku rychlym nastupem relativne kvalitnich notasu ostatnich firem -> prodej Lenovu. To same s fabrikama, to same s diskama... akorat jejich CPUcka maji takove specialni niche, ze tam to jeste tak nejak slape. Naproti tomu Intel ma jen jedineho konkurenta, AMD.https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuse#comment-1222610
+
Intel and AMD renew patent cross-licensing pact
By EE Times, 05.04.01
In the midst of a bitter escalating microprocessor market battle, both Advanced Micro Devices and Intel Corp. Friday announced the renewal of a long-standing patent cross-license agreement between the companies.
Specific terms of the 10-year agreement were not disclosed because officials said the pact is confidential. AMD and Intel have signed four patent cross-license agreements since 1976. https://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1129690
A áno IBM si pri IBM PC dalo v roku 1978 podmienku, aby víťaz tendru na CPU zabezpečil druhého dodávateľa. A tie zmluvy boli platné od 1.1.1977 a umožňovali druhej firme použiť patenty prvej a naopak bez poplatku. To, že sú pri predlžovaní vždy povinné tance, je známe, ale aj tak sa musia vždy dohodnúť, lebo napr. AMD blokuje Intel napr. svojimi patentami na FPU a FPU v CPU architektúry x86 a Intel tiež blokuje AMD. Bez ich dohody by x86 zanikla..
14. 1. 2019 - 16:13https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuseIntel je, zatiaľ v inom desaťročí existencie ako AMD :)))
Intel was founded on July 18, 1968,
https://www.quora.com/How-was-Intel-established
1st May 1969 AMD Advanced Micro Devices is founded
http://www.computinghistory.org.uk/det/5944/AMD-Advanced-Micro-Devices-is-founded/
nehovoriac
Intel and AMD renew patent cross-licensing pact
By EE Times, 05.04.01
In the midst of a bitter escalating microprocessor market battle, both Advanced Micro Devices and Intel Corp. Friday announced the renewal of a long-standing patent cross-license agreement between the companies.
Specific terms of the 10-year agreement were not disclosed because officials said the pact is confidential. AMD and Intel have signed four patent cross-license agreements since 1976.
https://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1129690
A áno IBM si pri IBM PC dalo v roku 1978 podmienku, aby víťaz tendru na CPU zabezpečil druhého dodávateľa. A tie zmluvy boli platné od 1.1.1977 a umožňovali druhej firme použiť patenty prvej a naopak bez poplatku. To, že sú pri predlžovaní vždy povinné tance, je známe, ale aj tak sa musia vždy dohodnúť, lebo napr. AMD blokuje Intel napr. svojimi patentami na FPU a FPU v CPU architektúry x86 a Intel tiež blokuje AMD. Bez ich dohody by x86 zanikla..
A ľudí schopných vyvinúť architektúru CPU sú jednotky max. malé desiatky
https://people.cs.clemson.edu/~mark/architects.htmlhttps://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuse#comment-1222613
+
> Naproti tomu Intel ma jen jedineho konkurenta, AMD.
Rekl bych ze tohle uvazovani ma dost velke trhliny...
> x86 procesory nemuze delat jen tak nekdo
Spravne, naproti tomu ARM muze delat temer kdokoliv. Historicky meli x86 procesory - alespon od Intelu - tu vyhodu, ze meli vyssi vykon a lepsi vyrobni proces. Dnes maji vyrobni vyhodu nula nula nic, a vykon... zatim vyssi. Ale to co je taha - stejne jako MS - je minulost. Desktop se x86 jen tak nezbavi. Na druhe strane v serverech a uzavrenych "ekosystemech" jako Apple, to bude mit Intel pristich par let dost zhave, rekl bych. Treba takovej Apple, momentalne jejich nejvetsi problem je existujici x86 software. IMO to do <5 let vyresi a na intel se komplet vytoto. Co jim intel muze nabidnout ? o 10% vyssi vykon se stejnou spotrebou, za trinasobnou cenu ? LOL. A v serverech totez - Amazon (!) nedavno uvedl vlastni procaky. Google si zase dela vlastni AI procesory. A tenhle trend bude jen zesilovat. Takze AMD neni zdaleka jedina konkurence Intelu...
Nicmene, vas koment (i muj predchozi paragraf) je trochu mimo, jelikoz Tynyt mluvi o lidech ve firme.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
> Naproti tomu Intel ma jen
franzzz https://diit.cz/profil/franz-z
14. 1. 2019 - 19:57https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuse> Naproti tomu Intel ma jen jedineho konkurenta, AMD.
Rekl bych ze tohle uvazovani ma dost velke trhliny...
> x86 procesory nemuze delat jen tak nekdo
Spravne, naproti tomu ARM muze delat temer kdokoliv. Historicky meli x86 procesory - alespon od Intelu - tu vyhodu, ze meli vyssi vykon a lepsi vyrobni proces. Dnes maji vyrobni vyhodu nula nula nic, a vykon... zatim vyssi. Ale to co je taha - stejne jako MS - je minulost. Desktop se x86 jen tak nezbavi. Na druhe strane v serverech a uzavrenych "ekosystemech" jako Apple, to bude mit Intel pristich par let dost zhave, rekl bych. Treba takovej Apple, momentalne jejich nejvetsi problem je existujici x86 software. IMO to do <5 let vyresi a na intel se komplet vytoto. Co jim intel muze nabidnout ? o 10% vyssi vykon se stejnou spotrebou, za trinasobnou cenu ? LOL. A v serverech totez - Amazon (!) nedavno uvedl vlastni procaky. Google si zase dela vlastni AI procesory. A tenhle trend bude jen zesilovat. Takze AMD neni zdaleka jedina konkurence Intelu...
Nicmene, vas koment (i muj predchozi paragraf) je trochu mimo, jelikoz Tynyt mluvi o lidech ve firme.https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuse#comment-1222640
+
Ok, je pravda, ze intel ma v AMD konkutenta jen v jeho nejlukrativnejsim biznysu, ale chtel jsem tim rict, ze ma jen jednoho. Mnohem lepe se mu dela strategie, nez kdyby mel technologicky a cenove balancovat mezi 15i vyrobci.
Specializovane systemy, ktere si vyrobce muze cele nadiktovat jsou dost omezeny trh. Ztrata Apple bude intel bolet, ale to neni konkurent. Ja taky nejsem konkurent Messiho, kdyz nehraju ani fotbal, natoz v Barce. Rozhodnuti Apple neni motivovano konkurencni nabidkou Intelu nebo AMD, nebo Samsungu, Qualcomu... ale jejich vlastni strategii.
Ohromne firmy jako Amazon nebo Google muzou mit podobnou strategii jako Apple, ale zase... nejsou to konkurenti a s Intelem to nezaclouma, pac se ztrati v kapce celkove poptavky. Vedecke instituce a masa normalnejsich konzumentu nebude investovat do prizpusobeni softu nejakym specifikum Amazonu, atp.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ok, je pravda, ze intel ma v
Mali https://diit.cz/profil/tomas-malecek1
16. 1. 2019 - 21:02https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuseOk, je pravda, ze intel ma v AMD konkutenta jen v jeho nejlukrativnejsim biznysu, ale chtel jsem tim rict, ze ma jen jednoho. Mnohem lepe se mu dela strategie, nez kdyby mel technologicky a cenove balancovat mezi 15i vyrobci.
Specializovane systemy, ktere si vyrobce muze cele nadiktovat jsou dost omezeny trh. Ztrata Apple bude intel bolet, ale to neni konkurent. Ja taky nejsem konkurent Messiho, kdyz nehraju ani fotbal, natoz v Barce. Rozhodnuti Apple neni motivovano konkurencni nabidkou Intelu nebo AMD, nebo Samsungu, Qualcomu... ale jejich vlastni strategii.
Ohromne firmy jako Amazon nebo Google muzou mit podobnou strategii jako Apple, ale zase... nejsou to konkurenti a s Intelem to nezaclouma, pac se ztrati v kapce celkove poptavky. Vedecke instituce a masa normalnejsich konzumentu nebude investovat do prizpusobeni softu nejakym specifikum Amazonu, atp.https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuse#comment-1223483
+
To že IBM už nevyrábí železo tak jak čekáte, ještě neznamená že je ta firma mrtvá. Podle mě má v AI náskok minimálně 10 let před kýmkoliv jiným na planetě. A to že její služby využívají ti nejbohatší, tak se o tom prostě jen nemluví protože to není žádáno.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
To že IBM už nevyrábí železo
Kert https://diit.cz/profil/kert
15. 1. 2019 - 07:23https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuseTo že IBM už nevyrábí železo tak jak čekáte, ještě neznamená že je ta firma mrtvá. Podle mě má v AI náskok minimálně 10 let před kýmkoliv jiným na planetě. A to že její služby využívají ti nejbohatší, tak se o tom prostě jen nemluví protože to není žádáno.https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuse#comment-1222700
+
IceLake (Sunny Cove) má na svědomí izraelský tým. Těch změn je v jádru dost, aby to zvedlo IPC. A jestli je pravda, že SkyLake byla komplet nová architektura, potom je IceLake první velkou revizí, která může přinést 10-15% nárůst IPC. Tak jak je to krásně vidět na příkladu ZEN2 vs. ZEN.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
IceLake (Sunny Cove) má na
Jon Snih https://diit.cz/profil/kornflejk
14. 1. 2019 - 19:54https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuseIceLake (Sunny Cove) má na svědomí izraelský tým. Těch změn je v jádru dost, aby to zvedlo IPC. A jestli je pravda, že SkyLake byla komplet nová architektura, potom je IceLake první velkou revizí, která může přinést 10-15% nárůst IPC. Tak jak je to krásně vidět na příkladu ZEN2 vs. ZEN.https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuse#comment-1222637
+
Vzhledem k historii průtahů intelovského 10nm procesu bych se pro jistotu zeptal, který kalendář mají na mysli.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Vzhledem k historii průtahů
VŠK https://diit.cz/profil/v-ch
14. 1. 2019 - 12:56https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuseVzhledem k historii průtahů intelovského 10nm procesu bych se pro jistotu zeptal, který kalendář mají na mysli.https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuse#comment-1222565
+
islámský kalendář má 12 měsíců, o délce střídavě 30 a 29 dnů, první měsíc muharram má dnů 30. Jeho rok má tedy 354 dnů a je o 11 dnů kratší než rok gregoriánského kalendáře
aj keď tam je rok
tam je rok 1440
tak možno to bolo ironicky myslené 2015 podľa neho.
Moment tam je problém, Arabi vlastnia AMD nie Intel, naopak Intel je najväčším súkromým zamestnávateľom v Izraeli
ale izraelci majú rok 5779
a ich roky su podobnejšie našim
Roky tak mohou mít 353 dny, případně 354 nebo 355 dnů
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Islamský to nebude
Peter Fodrek https://diit.cz/profil/fotobanew
14. 1. 2019 - 15:04https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuseIslamský to nebude
islámský kalendář má 12 měsíců, o délce střídavě 30 a 29 dnů, první měsíc muharram má dnů 30. Jeho rok má tedy 354 dnů a je o 11 dnů kratší než rok gregoriánského kalendáře
aj keď tam je rok
tam je rok 1440
tak možno to bolo ironicky myslené 2015 podľa neho.
Moment tam je problém, Arabi vlastnia AMD nie Intel, naopak Intel je najväčším súkromým zamestnávateľom v Izraeli
ale izraelci majú rok 5779
a ich roky su podobnejšie našim
Roky tak mohou mít 353 dny, případně 354 nebo 355 dnů
https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuse#comment-1222589
+
Tak ty delky roku jsou vazne zajimave. Chapu, ze pedofil Mohamed velky matematik a astronom nebyl, takze 11 dni sem nebo tam .......
Ale celkem mi unika smysl kalendare, kde se rocni obdobi v prubehu desetileti dost posunuji. A i po 10 letech se uz kaledradd posunul o cele rocni obdobi, toho by si mel i Mohamed vsimnout - i kdyz v Orientu asi nejsou rocni obbobi tak vyrazne jako u nas.
A stari arabsti atronomove byli dost vzdelani, moc neverim tomu, ze by se s delkou roky mylili tak moc. Zkusim si to nastudovat.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Tak ty delky roku jsou vazne
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
14. 1. 2019 - 15:34https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuseTak ty delky roku jsou vazne zajimave. Chapu, ze pedofil Mohamed velky matematik a astronom nebyl, takze 11 dni sem nebo tam .......
Ale celkem mi unika smysl kalendare, kde se rocni obdobi v prubehu desetileti dost posunuji. A i po 10 letech se uz kaledradd posunul o cele rocni obdobi, toho by si mel i Mohamed vsimnout - i kdyz v Orientu asi nejsou rocni obbobi tak vyrazne jako u nas.
A stari arabsti atronomove byli dost vzdelani, moc neverim tomu, ze by se s delkou roky mylili tak moc. Zkusim si to nastudovat.
https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuse#comment-1222607
+
Takových kalendářů byla spousta a příliš se neposouvaly. Řešilo se to vkládáním dní navíc nebo 13. měsíce.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Takových kalendářů byla
Jirka1 https://diit.cz/profil/jirka1
16. 1. 2019 - 10:28https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuseTakových kalendářů byla spousta a příliš se neposouvaly. Řešilo se to vkládáním dní navíc nebo 13. měsíce.https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuse#comment-1223270
+
"Mark Krzanich"
Pri tých klamstvách ktoré za svoju kariéru nakecal sa nedá veriť už ani jeho menu? :D
"Druhá klíčová informace by se mohla týkat sdělení, že se Intel s Ice Lake a 10nm procesem dostal do fáze HVM"
Taký detail. Oni dokonca nepovedali že už sú v tej fáze. Povedali že tú fázu môžu kedykoľvek spustiť.
To znamená že ešte stále nič nebeží.
Myšlienka bola že to ale môžu spustiť kedykoľvek. Zajtra. V lete. O pár rokov... :D
To je k tomu že niektorí extrémisti si mysleli, že Intel vydá mobilné procesory ešte v lete. A nevydá pretože výroba nebeží a aj pri bežiacej výrobe trvá produkcia, bindovanie, distribúcia... celé mesiace.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
"Mark Krzanich"
Dolan https://diit.cz/profil/jogar-gobz
14. 1. 2019 - 18:00https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuse"Mark Krzanich"
Pri tých klamstvách ktoré za svoju kariéru nakecal sa nedá veriť už ani jeho menu? :D
"Druhá klíčová informace by se mohla týkat sdělení, že se Intel s Ice Lake a 10nm procesem dostal do fáze HVM"
Taký detail. Oni dokonca nepovedali že už sú v tej fáze. Povedali že tú fázu môžu kedykoľvek spustiť.
To znamená že ešte stále nič nebeží.
Myšlienka bola že to ale môžu spustiť kedykoľvek. Zajtra. V lete. O pár rokov... :D
To je k tomu že niektorí extrémisti si mysleli, že Intel vydá mobilné procesory ešte v lete. A nevydá pretože výroba nebeží a aj pri bežiacej výrobe trvá produkcia, bindovanie, distribúcia... celé mesiace.https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuse#comment-1222625
+
Výrobu spustí nejdřív v květnu-červnu. Potom by i sedělo, že koncem roku se na trhu objeví mobilní verze IceLaku. Desktop je záležitost Q1 2020.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Výrobu spustí nejdřív v
Jon Snih https://diit.cz/profil/kornflejk
14. 1. 2019 - 19:49https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuseVýrobu spustí nejdřív v květnu-červnu. Potom by i sedělo, že koncem roku se na trhu objeví mobilní verze IceLaku. Desktop je záležitost Q1 2020.https://diit.cz/clanek/intel-na-ces-2-ice-lake-nervana/diskuse#comment-1222634
+
První část článku mi přišla jako omluva 14++++ nm ale souhlasím, Intel neměl tak dlouho konkurenci, že už nejspíš ani neumí inovovat.
Ono konec konců, podobně je na tom i Microsoft, být na trhu alespoň přijatelná konkurence k MS Office, také už mají problém.
Apple také dochází dech, asi nás čeká dlouhá okurková sezóna :-(
já si naopak myslím, že nyní je ticho před pořádnou bouří a ta změna přijde velmi rychle a bude stát za to.
I ten hegemon Apple tu nebude nafurt. Peníze v kešeni neznamenají jistotu dlouhodobé prosperity, tou jsou jen a pouze (kvalitní) lidé. A ti ve zazmrdovaných firmách jako jsou Intel, Apple nebo MS nejsou.
K te bouri...
Z toho co jsem zatim videl sice bude Sunny Cove "sirsi a hlubsi" takze by melo mit lepsi IPC, ale vetsina z tech vylepseni pada na vrub specialnim instrukcim pro AI, encryption, atp.
Teeeda jestli to nebylo mysleno tak, ze ta boure bude o tom, ze intel vyda architekturu, kterou cely trh az na male vyjimky odmitne a intel pujde uplne dokopru. Rozdeli se na male casti (fabriky, mobilni segment, radice disku, atp.) a rozproda.
Bylo to myšleno tak, že Intel a všichni tihle mastodonti mají krizi v lidských zdrojích. A že přijdou mladí/menší dravci, kteří je oberou na kost. Zda přežijí, to si netroufám predikovat. Masa na obíračku mají dost, takže je klidně možné, že tu budou dalších 20 let, podobně jako je tady IBM, která už dloouho není ve vývoji vpřed směroplatná.
Nooo jenomze tohle uvazovani ma v pripade Intelu dost velke trhliny.
AMD i Intel jsou hooodne stare firmy. V tom si nezadaji. x86 procesory nemuze delat jen tak nekdo, takze novi hraci na trhu, ze by vznikla uplne nova firma a vydala neco noveho je nerealna. Situace IBM byla od Intelu uplne jina. IBM melo notasy, ale dostalo v tom trhu facku rychlym nastupem relativne kvalitnich notasu ostatnich firem -> prodej Lenovu. To same s fabrikama, to same s diskama... akorat jejich CPUcka maji takove specialni niche, ze tam to jeste tak nejak slape. Naproti tomu Intel ma jen jedineho konkurenta, AMD.
Intel je, zatiaľ v inom desaťročí existencie ako AMD :)))
Intel was founded on July 18, 1968,
https://www.quora.com/How-was-Intel-established
1st May 1969 AMD Advanced Micro Devices is founded
http://www.computinghistory.org.uk/det/5944/AMD-Advanced-Micro-Devices-i...
nehovoriac
Intel and AMD renew patent cross-licensing pact
By EE Times, 05.04.01
In the midst of a bitter escalating microprocessor market battle, both Advanced Micro Devices and Intel Corp. Friday announced the renewal of a long-standing patent cross-license agreement between the companies.
Specific terms of the 10-year agreement were not disclosed because officials said the pact is confidential. AMD and Intel have signed four patent cross-license agreements since 1976.
https://www.eetimes.com/document.asp?doc_id=1129690
A áno IBM si pri IBM PC dalo v roku 1978 podmienku, aby víťaz tendru na CPU zabezpečil druhého dodávateľa. A tie zmluvy boli platné od 1.1.1977 a umožňovali druhej firme použiť patenty prvej a naopak bez poplatku. To, že sú pri predlžovaní vždy povinné tance, je známe, ale aj tak sa musia vždy dohodnúť, lebo napr. AMD blokuje Intel napr. svojimi patentami na FPU a FPU v CPU architektúry x86 a Intel tiež blokuje AMD. Bez ich dohody by x86 zanikla..
A ľudí schopných vyvinúť architektúru CPU sú jednotky max. malé desiatky
https://people.cs.clemson.edu/~mark/architects.html
> Naproti tomu Intel ma jen jedineho konkurenta, AMD.
Rekl bych ze tohle uvazovani ma dost velke trhliny...
> x86 procesory nemuze delat jen tak nekdo
Spravne, naproti tomu ARM muze delat temer kdokoliv. Historicky meli x86 procesory - alespon od Intelu - tu vyhodu, ze meli vyssi vykon a lepsi vyrobni proces. Dnes maji vyrobni vyhodu nula nula nic, a vykon... zatim vyssi. Ale to co je taha - stejne jako MS - je minulost. Desktop se x86 jen tak nezbavi. Na druhe strane v serverech a uzavrenych "ekosystemech" jako Apple, to bude mit Intel pristich par let dost zhave, rekl bych. Treba takovej Apple, momentalne jejich nejvetsi problem je existujici x86 software. IMO to do <5 let vyresi a na intel se komplet vytoto. Co jim intel muze nabidnout ? o 10% vyssi vykon se stejnou spotrebou, za trinasobnou cenu ? LOL. A v serverech totez - Amazon (!) nedavno uvedl vlastni procaky. Google si zase dela vlastni AI procesory. A tenhle trend bude jen zesilovat. Takze AMD neni zdaleka jedina konkurence Intelu...
Nicmene, vas koment (i muj predchozi paragraf) je trochu mimo, jelikoz Tynyt mluvi o lidech ve firme.
Ok, je pravda, ze intel ma v AMD konkutenta jen v jeho nejlukrativnejsim biznysu, ale chtel jsem tim rict, ze ma jen jednoho. Mnohem lepe se mu dela strategie, nez kdyby mel technologicky a cenove balancovat mezi 15i vyrobci.
Specializovane systemy, ktere si vyrobce muze cele nadiktovat jsou dost omezeny trh. Ztrata Apple bude intel bolet, ale to neni konkurent. Ja taky nejsem konkurent Messiho, kdyz nehraju ani fotbal, natoz v Barce. Rozhodnuti Apple neni motivovano konkurencni nabidkou Intelu nebo AMD, nebo Samsungu, Qualcomu... ale jejich vlastni strategii.
Ohromne firmy jako Amazon nebo Google muzou mit podobnou strategii jako Apple, ale zase... nejsou to konkurenti a s Intelem to nezaclouma, pac se ztrati v kapce celkove poptavky. Vedecke instituce a masa normalnejsich konzumentu nebude investovat do prizpusobeni softu nejakym specifikum Amazonu, atp.
To že IBM už nevyrábí železo tak jak čekáte, ještě neznamená že je ta firma mrtvá. Podle mě má v AI náskok minimálně 10 let před kýmkoliv jiným na planetě. A to že její služby využívají ti nejbohatší, tak se o tom prostě jen nemluví protože to není žádáno.
IceLake (Sunny Cove) má na svědomí izraelský tým. Těch změn je v jádru dost, aby to zvedlo IPC. A jestli je pravda, že SkyLake byla komplet nová architektura, potom je IceLake první velkou revizí, která může přinést 10-15% nárůst IPC. Tak jak je to krásně vidět na příkladu ZEN2 vs. ZEN.
Vzhledem k historii průtahů intelovského 10nm procesu bych se pro jistotu zeptal, který kalendář mají na mysli.
Islamský to nebude
islámský kalendář má 12 měsíců, o délce střídavě 30 a 29 dnů, první měsíc muharram má dnů 30. Jeho rok má tedy 354 dnů a je o 11 dnů kratší než rok gregoriánského kalendáře
aj keď tam je rok
tam je rok 1440
tak možno to bolo ironicky myslené 2015 podľa neho.
Moment tam je problém, Arabi vlastnia AMD nie Intel, naopak Intel je najväčším súkromým zamestnávateľom v Izraeli
ale izraelci majú rok 5779
a ich roky su podobnejšie našim
Roky tak mohou mít 353 dny, případně 354 nebo 355 dnů
Tak ty delky roku jsou vazne zajimave. Chapu, ze pedofil Mohamed velky matematik a astronom nebyl, takze 11 dni sem nebo tam .......
Ale celkem mi unika smysl kalendare, kde se rocni obdobi v prubehu desetileti dost posunuji. A i po 10 letech se uz kaledradd posunul o cele rocni obdobi, toho by si mel i Mohamed vsimnout - i kdyz v Orientu asi nejsou rocni obbobi tak vyrazne jako u nas.
A stari arabsti atronomove byli dost vzdelani, moc neverim tomu, ze by se s delkou roky mylili tak moc. Zkusim si to nastudovat.
Takových kalendářů byla spousta a příliš se neposouvaly. Řešilo se to vkládáním dní navíc nebo 13. měsíce.
"Mark Krzanich"
Pri tých klamstvách ktoré za svoju kariéru nakecal sa nedá veriť už ani jeho menu? :D
"Druhá klíčová informace by se mohla týkat sdělení, že se Intel s Ice Lake a 10nm procesem dostal do fáze HVM"
Taký detail. Oni dokonca nepovedali že už sú v tej fáze. Povedali že tú fázu môžu kedykoľvek spustiť.
To znamená že ešte stále nič nebeží.
Myšlienka bola že to ale môžu spustiť kedykoľvek. Zajtra. V lete. O pár rokov... :D
To je k tomu že niektorí extrémisti si mysleli, že Intel vydá mobilné procesory ešte v lete. A nevydá pretože výroba nebeží a aj pri bežiacej výrobe trvá produkcia, bindovanie, distribúcia... celé mesiace.
Výrobu spustí nejdřív v květnu-červnu. Potom by i sedělo, že koncem roku se na trhu objeví mobilní verze IceLaku. Desktop je záležitost Q1 2020.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.