Intel netestuje reklamovaná CPU, zákazníci vrací funkční kusy, dostávají peníze
Vyčerpání skladových zásob Core i9-13900K není překvapivé. Již v dubnu Intel - k všeobecnému překvapení - oznámil EOL (konec dodávek) procesorů této generace. Poslední termín možného objednání nastavil na květen, expedici posledních kusů na červen. Nyní jsme v polovině září, tedy 10 týdnů od předpokládané expedice posledních procesorů. Skutečně to vypadá, že Intel již na hlavních skladech žádné zásoby nemá.
Objevily se totiž zprávy od uživatelů, kteří Core i9-13900K reklamovali a buďto dostali výměnou Core i9-14900K nebo jim byly vráceny peníze. Zdá se však, že Intel se s testováním procesorů příliš neobtěžuje, neboť jeden z uživatelů zkusil jakožto vadný vrátit kus Core i9-13900K, který nevykazuje žádné problémy, a dostal zpět částku, za kterou jej pořídil ($599). Poštovné rovněž Intel uhradil.
No, je to 100% oficiální. Dnes jsem od Intelu dostal šek na $599 za svůj plně funkční nikdy nechybující a téměř dva loky starý [procesor Core i9-]13900K. Nevyžadovali sebemenší důkaz nestability a dokonce uhradili i poštovné. Chtěl bych, aby to tak bylo každou generaci. Haha. — Pk1 (uživatel) |
Co se penězi bude dělat, reklamující nezveřejnil. Dá se ale očekávat, že je využije k upgradu na novější hardware, buďto Arrow Lake nebo Zen 5. Arrow Lake by měl být dostupný zhruba za 5 týdnů a prakticky se 100% jistotou nabídne lepší energetickou efektivitu než na dřeň vyždímaný Raptor Lake-refresh.
Vracení peníze za funkční hardware je problém, který se Intelu může vymstít. Pokud v tom bude pokračovat, může se stát, že počet uživatelů praktikujících tento „upgrade zdarma“ strmě stoupne. Což stávající finanční situaci příliš nezlepší.