Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Jak velké ještě bude zpoždění XeSS? Intel již mluví o konci října

Ač to uteklo mediální pozornosti, 19. srpna uběhl rok od ohlášení Intel XeSS, alternativy k Nvidia DLSS a AMD FSR. Technologie slibovaná původně na začátek roku se opět odkládá…

Intel odhalil XeSS 19. srpna 2021. Již tehdy byla uváděná informace, že bude dostupný s vydáním grafických karet Arc v prvním kvartálu roku 2022. Později Intel mluvil konkrétně o hře Death Stranding Director's Cut pro PC, který byl ohlášen na 30. března - stejné datum jako vydání grafik Arc pro notebooky. Ještě 30. března při jejich vydání(-nevydání) měly některé redakce informaci, že XeSS s touto hrou vydán bude, což bylo po vydání článků dementováno.

Následně se čekalo na hru Dolmen, které se týkal další příslib Intelu v podobě podpory XeSS od jejího vydání. Ještě v květnu uvedl jeden z jejích vývojářů, že probíhá spolupráce s Intelem na vydání XeSS 20. května. Den nebo dva před tímto datem však byl ohlášen další odklad XeSS.

Intel sám ve veřejných slajdech v té době hovořil o vydání XeSS na počátku léta (viz výše). Přestože se následně už k datu vydání XeSS explicitně nevyjadřoval, očekávalo se, že když ne začátek, tak alespoň léto jako takové stihne.

Nyní Intel zveřejnil na svém webu a na YouTube video, ve kterém známé duo Arcových markeťáků Ryan Shrout a Tom Petersen o XeSS pohovořili. Mezi řečí padlo i jedno datum. Bylo potvrzeno, že XeSS má být dostupný s vydáním hry Call of Duty Modern Warfare II, která se chystá na 28. října 2022. Formálně nelze vyloučit, že před tímto datem bude XeSS vydáno v souvislosti s jinou hrou, ale nejbližší datum oficiálně potvrzené Intelem je v tuto chvíli 28. říjen.

Intel avizoval podporu XeSS v celkem 21 hrách, z toho v 19 titulech určených k distribuci v západním světě

Během videoprezentace ukazovali Shrout s Petersenem různá srovnání, ale úseky streamu obsahující tyto ukázky byly natolik zkomprimované, že z nich co do kvality nelze posoudit zhola nic (viz níže). Zda bylo příliš zkomprimováno již video vytvořené Intelem, nebo obraz poškodila komprese YouTube, nelze zcela objektivně říct. S jistotou však můžeme tvrdit, že na výsledku Intel jistý podíl má, neboť srovnání, která mají demonstrovat 1440p a 4k rozlišení nahrál zmenšená na 1080p:

V souvislosti s tím stojí za povšimnutí, že v těchto 1440p dosahuje na nejvýkonnější grafice Intelu Arc A770 s XeSS Ultra Quality asi 62 FPS. Na GeForce RTX 3070 s DLSS v maximální kvalitě běží v 1440p kolem 80 FPS. Z toho lze usuzovat, že ani přes měsíce odkladů se Intelu nepodařilo posunout výkon na původně cílenou úroveň.

Tagy: 
Zdroje: 

Diskuse ke článku Jak velké ještě bude zpoždění XeSS? Intel již mluví o konci října

Pátek, 2 Září 2022 - 07:26 | Libor Míšek | Ještě bych dodal, zda budou mít ještě Arc než...
Čtvrtek, 1 Září 2022 - 22:34 | kfeksa | K obrázku slovy klasika: "Budeme mít...
Čtvrtek, 1 Září 2022 - 17:09 | maruširi | A zajímá to vůbec někoho, kdy bude mít intel...
Čtvrtek, 1 Září 2022 - 12:29 | mejla76 | On jim ještě někdo něco věří? Já už vše kolem...
Čtvrtek, 1 Září 2022 - 12:07 | Libor Míšek | 2x jsme jim to věřili, tak jim to snad uvěříme i...

Zobrazit diskusi