Intel ohlásil 35% ořezání výdajů na podporu prodeje a marketing
Začátkem srpna ohlásil Intel finanční výsledky za druhý kvartál (jaro) 2024. Oficiálně zveřejněná ztráta $1,654 miliardy byla téměř 4× vyšší oproti očekávané částce i proti ztrátě v 1. kvartálu. Celkové příjmy na jedné straně sahaly o $1,5 miliardy níž než by odpovídalo částce, kterou vedení společnosti v roce 2022 nazvalo dnem, od kterého se mělo odrazit. Na druhé straně v loňském roce s plus-mínus stejnými příjmy dokázal Intel generovat zisk přes $1,5 miliardy, zatímco leto dosáhl podobné částky ve ztrátě. Na vinu to Intel dával mimo jiné procesorům Meteor Lake, o které (by) při původně očekávaných maržích nebyl zájem, takže musely být prodávány s nižšími maržemi.
CEO společnosti Pat Gelsinger ohlásil úsporný program, kterým má společnost ušetřit $10 miliard. Prvním z ohlášených prostředků k dosažení cílené částky bylo propuštění „přinejmenším 15 % zaměstnanců“. Nyní byl zveřejněn další krok. Oddělení prodeje a marketingu dostaly za úkol snížit náklady o 35 %. Krom avizovaného propouštění toho má být dosaženo snížením výdajů na marketingové programy a akce. Do tohoto chlívečku zjevně spadá i zrušení akce Innovation 2024, kde se očekávalo představení procesorů Arrow Lake.
Redakce CRN zajistila vyjádření jednoho z bývalých manažerů Intelu, který komentoval snížení výdajů na prodeje a marketing:
Intel přišel o produktové vedení a to nejcennější, co jsme ještě mohli partnerům nabídnout, byly obchodní a marketingové vztahy a financování. […] I když jsou tyto druhy finančních prostředků poskytnuty výrobcům OEM, mohou proudit obchodními kanály k partnerům OEM výrobců, například když OEM pořádá akci nebo školení. --- bývalý manažer Intelu dle CRN |
Podle ex-manažera hrály tyto prostředky klíčovou roli v zachování odběratelů Intelu v době klesající konkurenceschopnosti produktů. Dodal, že Intel začal výdaje na vztahy se zákazníky snižovat již před několika lety.
CRN oslovila i několik partnerů Intelu, kteří vyjádřili nejistotu či znepokojení ze současného dění. Jeden přiznal, že vlastně nebyl informován, jakým způsobem ho tyto události ovlivní, další vyjádřil obavy, zda Intel bude schopen držet úroveň služeb a zákaznické podpory, jaká se od něj očekává.