Jak si vedou webové prohlížeče v Evropě?
Podívejme se tedy nejprve na Českou republiku, kde dlouhodobě vede Firefox a za ním je Internet Explorer. Opera se drží kolem 10 % a nezdá se, že by s ní „Ballot Screen“ nějak znatelně pohnul směrem vzhůru.
Zajímavější je to na Slovensku, kde by se dalo o jistém vlivu Ballot Screen hovořit, nicméně trochu to kazí skutečnost, že se od února do března nejvíce snížil podíl Firefoxu (který, pokud je nastaven jako výchozí, nezpůsobuje zobrazení obrazovky výběru prohlížeče). Nicméně Opera i Chrome si lehce polepšily.
Podíváme se ještě i na Polsko, kde Opera vykázala podle svých měření největší nárůst. Ani zde ale nevidíme něco dramatického.
Pohled na celou Evropu naznačuje, že StatCounter možná ještě nemá ve svých statistikách tolik informací, aby se vliv Ballot Screen projevil. Zkusíme to zase za měsíc a uvidíme. I podle dalších informací to ale vypadá, že obrazovka výběru prohlížeče zatím Internet Explorer moc neohrožuje, ve Francii ztratil prý jen nějakého 2,5 procentního bodu, v UK jen 1 bod. Akorát malí hráči typu Flock a další, kteří jsou „až za rohem“ obrazovky výběru, kam je potřeba ručně „zarolovat“, si stěžují, že nejsou vidět a chtějí, aby byla obrazovka řešena jinak a dávala všem stejné možnosti. Ale to už je jiná písnička, ke které se (hádáme) pravděpodobně někdy vrátíme.