Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Jim Keller pracuje pro Tesla Motors

Po odchodu Jima Kellera z AMD se začalo mluvit o možném nástupu k Samsungu. Nakonec ale legendární architekt skončí v Tesle, kde bude mít na starosti navigační systém…

Jim Keller opustil AMD koncem loňského léta, kdy byly hotové návrhy architektur x86 Zen a ARM K12. Přestože jsou mu médii připisovány zásluhy na Zenu, je daleko pravděpodobnější, že dozoroval vývoj K12. Vývoj Zenu vedla Suzanne Plummer, která v rozhovoru potvrdil, že návrh je dílem čistě jejího týmu a nikdo z nadřízených do něj nezasahoval. Keller, který je znám svým přístupem vyřešit problém -> změnit pracoviště, mění zaměstnavatele ve 2-4letém intervalu, a tak odchod z AMD nebyl příliš překvapivý.

Zajímavější byla říjnová zpráva, podle níž měl o procesorového architekta zájem Samsung. V současnosti není jasné, zda skutečně jednání se Samsungem probíhala nebo ne, ale i kdyby ano, k uzavření dohody nedošlo. Jim Keller totiž nastupuje do Tesla Motors, kde dostane pozici vedoucího pracovníka týmu, který vyvíjí hardware pro autopilota. Dohoda byla uzavřena koncem ledna, a tak lze předpokládat, že datum oficiálního nástupu spadá na dnešek, 1. únor.

Tesla Motors Model S___

Oficiální název nového postu zní Vice President of Autopilot Hardware Engineering at Tesla Motors. Pokud situaci kolem automobilového průmyslu sledujete pravidelně, můžete si vzpomenout na vyjádření Elona Muska z konce listopadu. Ohlásil tehdy, že společnost hledá „hardcore“ inženýry, kteří by pro Teslu vyvinuli vlastní hardware pro projekt Autopilot (automatické řízení). K uzavření dohody s Kellerem došlo teprve před pár dny, takže cca pětiměsíční dovolená nechává prostor pro spekulace ohledně údajných jednání se Samsungem i okolností odchodu z AMD.

Tesla Motors prozatím pro palubní systém využívá platformu postavenou na SoC Nvidia Tegra. Z neupřesněných důvodů ji výhledově v nových automobilech nahradí vlastní systém ušitý na míru pod taktovkou Jima Kellera, jehož zkušenosti v oboru energeticky nenáročných procesorů vyzdvihoval ještě za působení v Applu (a následně i v AMD) Mark Papermaster. Kdy se nový systém Tesly dostane do sériově vyráběných automobilů, zatím samozřejmě nevíme. Pokud vezmeme v potaz standardní cyklus pro vývoj kompletního systému, lze uvažovat o letech 2019-2020.

Zdroje: 

Diskuse ke článku Jim Keller pracuje pro Tesla Motors

Úterý, 2 Únor 2016 - 12:12 | František Kubiš | Diskuse na tema elektromobilu me vzdycky...
Úterý, 2 Únor 2016 - 09:07 | Anonym | nepozoruju ze by za deste fungovalo vse jinak a...
Úterý, 2 Únor 2016 - 08:58 | Anonym | sak jasne, tak si to nekupuj, ostatne spalovaku a...
Úterý, 2 Únor 2016 - 08:51 | Anonym | autopilot v takove forme ktera plne prevezme...
Úterý, 2 Únor 2016 - 08:48 | Sheldoniq | A na tyhle čísla jste přišel kde? Při -5C je...
Úterý, 2 Únor 2016 - 02:24 | aa bb | Pretoze vecsina senzorov ma v dazdi dost zasadny...
Úterý, 2 Únor 2016 - 02:22 | aa bb | Este raz, jasne som pisal ze PO motore a PO...
Úterý, 2 Únor 2016 - 01:06 | Petr Kraus | To by se dalo vyřešit tak, že za každou takovou...
Pondělí, 1 Únor 2016 - 19:29 | HKMaly | Nema smysl se zabyvat situaci, kdy bezi topeni a...
Pondělí, 1 Únor 2016 - 17:30 | Zipiik | Mala technicka - Watt je jednotkou vykonu,...

Zobrazit diskusi