Nvidia: I když hra běží jen na jednom GPU, je to funkční SLI
Parafráze „příliš mnoho zajíců…“ ze známého českého přísloví pěkně ilustruje, že velké marketingové oddělení přes zjevné výhody může někdy působit i úsměvné situace. Ostatně to se Nvidii podařilo už s vydáním původního Titanu, který uvedla s tvrzením, že hráči nemají zájem o duální karty (tehdy GeForce GTX 690) a proto bude nejvyšší výkonnostní příčku řešit jednočipovým Titanem, byť to bude stát tisíc dolarů. Při vydání dalších modelů Titanu následovala slovní přestřelka marketingového oddělení a CEO Jen-Hsun Huanga, kdy si jedna strana tvrdošíjně stála za tím, že Titany nejsou karty pro hráče, zatímco druhá tvrdila, že Titany jsou karty pro hráče. Ať už jsou Titany určené komukoli, při vydání duálního Titanu Z prohlásil Jen-Hsun Huang, že jde o upgrade pro uživatele původního Titanu. Toho Titanu, o kterém marketingové oddělení původně tvrdilo, že je určen uživatelům, kteří nechtějí duální kartu. Inu, on už si to zákazník přebere.
Nynější situace je obdobná, jen se netýká konkrétní karty, ale podpory SLI. Vše začalo zcela nevině na stránce Nvidie věnované hře Just Cause 3, kde se uživatel OT94EVER dotázal, jak to hra má s podporou SLI:
Andrew Burnes z marketingového oddělení Nvidie mu odpověděl, že „Engine je nekompatibilní s vícečipovými systémy“, což asi tazateli stačilo, dále už diskusi nerozváděl. Jenže to překvapilo jiné uživatele, kteří se odkázali na stránku Nvidie věnovanou SLI. Tam výrobce naopak tvrdí, že „SLI lze zapnout v každé hře, včetně OpenGL a Direct3D titulů“.
Zjevný rozpor mezi jedním a druhým oficiálním tvrzením motivoval několik uživatelů a redaktorů, kteří se do tohoto tématu opřeli a řádně jej rozmázli. Mezi tím Andrew Burnes z Nvidie v tichosti zeditoval svoji odpověď v diskusi a původní tvrzení „Engine je nekompatibilní s vícečipovými systémy.“ přepsal na „Hra je momentálně nekompatibilní s vícečipovými systémy“:
Menší zázrak provedlo marketingové oddělení i ve specifikacích ovladače, kde dalo vzniknout novému SLI profilu, který nazývá „Single-SLI Profile“. Tento název nicméně znamená jen to, že hra běží na jednom GPU. Single SLI Profile pro Just Cause 3 doplnily ovladače 359.06 - SLI je tedy podporované, hra ale využívá jen jedno jádro.
Závěrem lze říct, že Nvidia dodržela tvrzení „SLI lze zapnout v každé hře“ tím, že i situaci, kdy hra běží jen na jednom z obou GPU, zahrnula mezi SLI profily. Tím vlastně i logo SLI nabralo tak trochu nový význam…