Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Většina konzolových her běží na 30 FPS? Ale kdepak, již 2/3 zvládají 60 FPS

Současné konzole provází specifický trend: Většina pozornosti je věnována hrám, které běží při 30 FPS a nedosahují HD rozlišení. To působí zajímavou deformaci obecného povědomí o reálném stavu věcí…

Mediální pozornost věnovaná titulům jako Assassin’s Creed, Watch_Dogs, Titanfall a několika dalším, jejichž optimalizace byly dokončené až po vydání, zřejmě způsobily, že je potenciál stávající generace herních konzolí poněkdu podceňován. Ať už tomu budeme říkat důsledek informační asymetrie nebo závěr vyvozený z nereprezentativního vzorku, je zkrátka poměrně málo známé, že většinu titulů zvládají Xbox One a Playstation 4 při 60 FPS - podle statistik webu IGN to vypadá na celé 2/3.

Budeme-li hodnotit tituly, k jejichž vydání už došlo, nebo v nejbližší době dojde a výrobce již údaje potvrdil, má se situace následovně:

Playstation 4:

  • 30 FPS: 12 titulů
  • 60 FPS: 33 titulů

Xbox One:

  • 30 FPS: 15 titulů
  • 60 FPS: 23 titulů

V průměru na 60 FPS dosáhne 67 % titulů - pokud nejste příznivci sčítání hrušek a jablek, pak to podle IGN dělá 73 % pro Playstation a 61 % pro Xbox One. Pokud vezmeme v potaz, že statistiky IGN nejsou zcela aktuální a započteme například relativně čerstvé prohlášení Ubisoftu, že Assassins Creed: Unity poběží na obou konzolích v 1080p60 nebo oficiální potvrzení, že 60 FPS bude dosahovat také Rainbow Six: Siege, pak se procentuelní zastoupení 60FPS her posouvá o další jednotky výš. Podobných zpráv v poslední době přišlo víc, týkají se například i Battlefield Hhardline pro Xbox One a opomenout nelze ani trochu jiný soudek, kam spadá třeba Tetris Ultimate ;-).

Tento trend by měl v blízké době ještě posílit, minimálně v případě her pro nový Xbox. Microsoft totiž předal vývojářům do rukou možnost deaktivovat pohybový ovladače Kinect ve hrách, které jej nevyžadují, a věnovat ~10 % ušetřených systémových prostředků herní grafice. Zda tento bonus vývojáři využijí pro dosažení vyššího rozlišení, FPS, efektů, nebo vůbec, je ale v jejich rukou. I tak můžeme očekávat, že se v blízkém časovém horizontu počet her, které na aktuální generaci konzolí dosáhnou 60 FPS, přiblíží 75 %.

Právě v souvislosti s 60FPS záznamy herních videí pořízenými na Playstation 4 a Xbox One je spojována chystaná podpora 48/60FPS videa na YouTube, jak jsme vás již informovali. Ukázek mezi tím přibylo, můžete se podívat na filmových 48 FPS, případně na 60FPS trailer z Battlefield Hardline. Nezapomeňte ale přepnout na minimálně 720p:


Diskuse ke článku Většina konzolových her běží na 30 FPS? Ale kdepak, již 2/3 zvládají 60 FPS

Úterý, 1 Červenec 2014 - 00:01 | ODSakEda | 30p = jen 30Hz :-( , ale lidské oko, průměrně,...
Sobota, 28 Červen 2014 - 20:42 | petr22 | Nejde precist? Zajimave ze u her v rozliseni...
Sobota, 28 Červen 2014 - 20:41 | petr22 | Vsak se graficke karty nepouzivaji primarne na...
Sobota, 28 Červen 2014 - 13:29 | Pe Le | 60 FPS znamena, ze hra dodava konstantni pocet 60...
Sobota, 28 Červen 2014 - 13:23 | bager | Keby ste napisali aj o ake hry sa jedna, 60 fps...
Sobota, 28 Červen 2014 - 07:08 | pito | Ja neviem co tu riesite. :) Pamatam si na casy...
Sobota, 28 Červen 2014 - 01:33 | j j | No-X... tenhle článek je tak trochu fail. Tohle...
Pátek, 27 Červen 2014 - 17:26 | Tudva | Jo na tu tabulku je hodne smutny pohled. Aby...
Pátek, 27 Červen 2014 - 17:24 | Forest Jiří | Mě teda 720p trhá oči, nejenže je ten upscaling...
Pátek, 27 Červen 2014 - 17:14 | msoky | ale kdeže...situacia je rpeto taká, pretože nové...

Zobrazit diskusi